Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skaller!

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Bach Soelberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper91 Avatar

Tilmeldt:: 06 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper91 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skaller!
    Sendt: 11 Mar 2012 kl. 15:19
Hey.
Jeg var fra et par dage siden ude og fange min første gedde på 8kg! Sikke en oplevelse når man bare er vant til at fange regnbuer, aborre osv. 
Derfor vil jeg lige spørge om der er nogle herinde der kan sige hvor der er godt med skaller lige pt i Randers evt ved havnen?



- Casper.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2012 kl. 15:59
Randers havn er vel fredet på grund af gudenåens udløb?
Michael Nielsen
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2012 kl. 17:14
Citat: santa

Randers havn er vel fredet på grund af gudenåens udløb?
 
Nope - hvor dog det ?
 
Casper - Skallerne trækker rundt, du bliver nød til at tage derned og prøve dig frem - men et godt bud er altid en prop og orm, fisket i 2-3 meter dybde, det kan også være du skal ned på bunden og finde dem, start ud ved Jens-Ove der er "næsten" altid skaller at finde.
 
Med kastenet er det det samme.
 
 
Venligst
Til top
Casper Bach Soelberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper91 Avatar

Tilmeldt:: 06 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper91 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2012 kl. 19:43
Der var da nogen fra RSK som var ved havnen og fange skaller til vores geddetur, så det lyder mærkeligt Michael. 
Claus: Ja jeg må vel bare ud og grave lidt orm, og prøve mig frem. Tak for svar.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2012 kl. 21:19
Hej
Jeg troede fredningen for gudenåens udløb Indbefattede havnen.
Jeg var ikke sikker derfor spørgsmålstegnet, er havnen så en del af åen?
Michael Nielsen
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2012 kl. 21:36
Citat: santa

Hej
Jeg troede fredningen for gudenåens udløb Indbefattede havnen.
Jeg var ikke sikker derfor spørgsmålstegnet, er havnen så en del af åen?
 
Der er ingen fredning i Gudenåens "udløb" - dog er havørred fredet i fjorden efter fredningsbestemmelserne for ferskvand 16 nov til 16 jan.
 
Mvh
Venligst
Til top
Bent Ruskjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Aquinox

Tilmeldt:: 02 Nov 2011
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Aquinox Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2012 kl. 21:50
Jeg har haft gode erfaringer med at tage skaller på prop og orm ved det gratis slæbested, lige ud for sivene. Fine små i størrelsen.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2012 kl. 21:59
Er der ikke noget med af man ikke må flytte agnfisk fra et fiskevand til et andet fiskevand grundet frygten for div. fiskesydomme m.v.?
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 11 Mar 2012 kl. 22:18
Til top
Casper Bach Soelberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper91 Avatar

Tilmeldt:: 06 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper91 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2012 kl. 23:09
Jo det har jeg også hørt noget om Jørgen, men det havde jeg heller ikke tænkt mig. Det siger jo lidt sig selv hvis jeg skal bruge skaller til gedder = Fersk/Brakvand. Hehe ;-)
Til top
Kasper Carlsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teamcarlsen Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teamcarlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 13:41
Jeg bor lige ned til havnen.. Der er massere af skaller :). Bare anskaf dig et kastenet.. så er du godt kørende resten af dagen :D Husk, dog lige ikke at tage mere end højst nødvendigt!
Mvh. K.C

www.teamcarlsen.blogspot.com
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres