Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad skal man vælge..?

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad skal man vælge..?
    Sendt: 08 Feb 2012 kl. 13:33

Da en ven endelig har vækket min lyst til at fiske med flue startede jeg med at læse de fleste tråde i dette forum..

Jeg skal kun bruge min stang i elve efter fjeldørreder heroppe i Grønland og vil derfor ikke have behov for at skulle kaste meget mere end 20m max, vil gerne have en mellem action stang da jeg er af den opfattelse at de er lettere at lære og kaste med - ren teori i mit hoved..
 
Jeg har "forelskede" mig i en Greys Streamflex XF2  8'6 #5, en A.jensen Argon 9 #5 og en TFO BVK #5 - damm det er en jungelShocked
De 2 af dem har jeg fundet lidt om i trådene, men ikke Greys.. Skyldes det at Greys grej generelt ikke anvendes i dk eller at produktet ikke lever op til et fornuftigt kvalitet/pris forhold..?
 
Hvis nogle af jer kan fortælle mig lidt om jeres erfaringer med en eller flere af de 3 nævnte stænger må I meget gerne skrive lidt om det..
I er også velkomne med ideer til noget helt andet da jeg sikkert har overset nogle egnet stænger.. Jeg vil helst ikke bruge mere end 2000 kr på en stang og det skal set i forhold til den meget begrænset tid ørredsæsonen er heroppe, det er faktisk kun 1 mdr og resten af tiden kommer den til at stå stille..
 
Kim
 
 
 
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 15:32
Jeg har en Greys Streamflex i 8 fod kl 3 fed stang, lidt hurtig.
Bedste anbefaling herfra. Tongue
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 16:25
Har også en Greys Streamflex i klasse 3 dog i 9 fod..... Den lever op at alle forventninger. Stangen vejer næsten ingenting og det er en fornøjelse at fiske med den.

Jeg tror ikke at Greys er så kendt i Dk men er meget kendt i England.
Til top
Eigil Horn Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gilson

Tilmeldt:: 14 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gilson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 21:53
Jeg har en TFO BVK #7 som jeg er meget tilfreds med. Den vejer ingenting, kaster glimrende og koster ikke en bondegård. Jeg synes ihvertfald jeg har fået meget stang for pengene. Har netop testet den på bonefish, hvilket den klarede til ug.
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 07:27
Hej !

Foregående roser Greys Streamflex men skiver også at stangen er lidt hurtig, dette er for mig en advarsel, hurtige stänger tilgiver ikke lige meget = välg noget lidt langsommere.
Greys stänger er gode, har selv en Missionary ( rejsestang ). Tänkt på at vinden kan väre lidt besvärlig på Grönland og fluerne du fisker med lidt större = måske en # 6.
mvh.  Steen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 07:40
har du tænkt over at købe brugt Confused

der kan hvis du ser dig lidt for, og har lidt tålmodighed være virkelig mange penge og spare.. og med jævne mellemrum kommer der virkelig fine stænger til salg her på siden..

derudover kommer der fra tid til anden gode tilbud ved diverse forhandlere, specielt hvis man jævnligt kigger forbi deres sider eller ringer og spørger om de har noget stående til en god pris..

har desuden set at dette mærke http://eikre-fly.no/ snart skulle være og finde i Danmark, ved jægeren og lystfiskeren i Aalborg... det ser også spændende ud og de har flere modeller inden for dit budget..

Jeg har selv købt en tfo pro 9' #4 for at have en let stang til skumfluer i de mindre åer og lidt put and take.. jeg valgte den fordi den var på tilbud til en god pris, og ja så får den bare et vision deep hjul på.. og en line fra barrio.. inden jeg er færdig har jeg et komplet sæt til 1200 kr, ikke nogen videre herregård men det jeg lige hurtigt har viftet har det virket ganske fint for mig.. og så er man ikke så ked af hvis den bare står i længere perioder..


Redigeret af René H.N. - 18 Feb 2012 kl. 07:41
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 09:31
Ps.

Glemte at skrive, Greys er Hardys lavprismärke så du kan trygt köbe. Superkvalitet men under 1/2 pris. Nok lettest at bestille i England. Kik lidt rundt på Ebay så finder du let nogle som sälger //  Steen
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 11:36
@Rene
Når man jeg jeg bor i Grønland har man mulighed for at handle moms frit, men reglen gælder kun hvis varen er ny.. Da jeg heller ikke skal betale nogen form for told på importeret fiskegrej betyder det at prisforskellen mellem "min" nypris og prisen på en god brugt stang ikke er så stor..
Da jeg samtidigt er helt ny fluefisker har jeg ingen chance for at bedømme om en brugt stang er beskadiget eller det bare er dens "action" der er sådanne..
Tak for dine råd og hvad angår tilbud så forsøger jeg at kikke rundt på de forskellige websider efter tilbud på de stænger jeg tro jeg vil kunne bruge..
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 11:40
@steen
Jeg havde godt læst mig til at grey streamflex var hurtigere end A. Jensen Argon, men det er svært at læse sig til hvor meget det vil betyde for en nybrgynder som mig og derfor lavede jeg denne tråd i håb om at høre fra nogen som havde prøvet en eller flere af stængerne..Derfor er det også rart at læse dine indlæg som jeg finder dejligt informative.. Tak..
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2012 kl. 11:24
Det blev en A.Jensen Argon og et Auratus hjul, det hele i #5..Tongue Så må det gerne komme til Nuuk så skal der trænes, dog ikke udendørs idag hvor temp siger - 30°C incl. Chillfactor.. rigtigt dejligt koldt..Big smile
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2012 kl. 11:49
Citat: aammat

Det blev en A.Jensen Argon og et Auratus hjul, det hele i #5..Tongue Så må det gerne komme til Nuuk så skal der trænes, dog ikke udendørs idag hvor temp siger - 30°C incl. Chillfactor.. rigtigt dejligt koldt..Big smile

Tillykke, du skal nok blive glad for stangen, har selv Argon i #4 og #6  LOL
Mvh
Preben
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres