Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cork seal og andre produkter

 Besvar Besvar
Forfatter
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Cork seal og andre produkter
    Sendt: 09 Dec 2011 kl. 14:53
Jeg sad lige og læste på Ole Rådhedes side og faldt over det her Cork seal.

Er der nogle der har erfaring med det, eller evt. andre lignende produkter?
Jeg er interesseret i at vide, om det rent faktisk er værd at bruge, eller der måske findes en bedre metode til at præservere kork.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 15:08
Det skal siges at jeg allerede har læst en gammel tråd på forum om Cork seal, hvor det bliver omtalt. Men der er ikke skrevet noget om reelle erfaringer på længere sigt. Dvs. om det holder sig "frisk" eller det skal påsmøres hver anden måned, om det giver et forringet greb på korken, fordi det enten bliver glat, fedtet eller klistret osv.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 15:12
Hej Steffen
 
Jeg vil da mene mig i stand til at besvare spørgsmålet, for jeg bruger/har brugt det flittigt, og finder det ganske anvendeligt.
 
I modsætning til andre, så plejer jeg med et år eller 2´s mellemrum at spartle huller i korkhåndtaget, da disse jævnligt opstår når gammel spartelmasse falder ud. Når dette er gjort så får håndtaget en let slibning, først med korn 240 til at udjævne evt. overskydende spartelmasse (kork iblandet celluloselak), og derefter sliber jeg håndtaget helt glat med korn 600-800. Sluttelig påfører jeg Cork Seal, som får lov at trænge ind i ca. 5 min, hvorefter jeg tørrer overskydende væske af med et stykke køkkenrulle.
Når håndtaget er tørt holder det sig pænt og rent det næste års tid eller mere, alt efter hvor tit du fisker.
 
Jeg har ikke prøvet andre produkter, men kan kun anbefale Cork SealSmile
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 15:30
Hej Ole.

Det var også hvad jeg havde læst indtil videre. Smile

Men kan du fortælle om det ændrer på korkens udseende og hvordan det føles? Jeg vil helst ikke have et korkhåndtag der føles som om det er plastikbelagt eller i den dur.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 15:55

Korken bliver en anelse mørkere når produktet er tørret op, men korken føles som den plejer, forudsat at man husker at tørre overskydende væske af efter ca. 5 min, for ellers bliver korken klæbrig at røre ved.

Overordnet set lægger man ikke mærke til forskellen, men korken bliver afvisende overfor fiskeslim og snavs iøvrigt, og det er altså ikke en behandling man skal gentage hver eller hver anden måned. En gang om året er rigeligt hvis man fisker meget.
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 19:50
Det lader også til at være det eneste produkt der rent faktisk er udviklet til formålet.
Jeg har et par stænger der lige skal have en tur med sandpapir og spartel og så vil jeg teste Cork seal på 1 eller 2 stænger og se hvad jeg synes om det.


Der skulle vel ikke være nogle derude, der har forsøgt sig med noget så sindsygt, som produkter til udendørs træbeskyttelse? Altså sådan en gang oliebaseret Gori o.l.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 20:45
Jeg bruger bivoks på mine håndtag i ny og næ, virker fint....
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 20:50
Jeg forsøger at imprægnere mine håndtag med havørredskæl, men det er en langvarig proces...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 21:07
Citat: Klaus Neilsen

Jeg forsøger at imprægnere mine håndtag med havørredskæl, men det er en langvarig proces...
 
Og sådan skal et et ægte korkhåndtag være. godt snasket og med masser af patina Tongue
 
Jesper Rasmussen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres