Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Daypack til kysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Daypack til kysten
    Sendt: 29 Nov 2011 kl. 17:40

hej lystfiskere. 

Jeg er på udkig efter en "dags-rygsæk" til en vandrende kyst-fluefisker. 

-jeg har PT 2 i kikkerten:

http://www.simmsfishing.com/site/headwaters_day_pack.html

http://www.sageflyfish.com/DXL-Typhoon-Backpack.html

Kravet et klart, let men også rummelig, skal kunne bruges til at transportere fluegrej til og fra standpladser, samt bruges som "fluevest" under selve fiskeriet hvis det er nødvendigt. (f.eks. hel dags vandring i norge, hvor man fisker her og der) - samt kunne rumme nok til man kan "overleve" hvis man har noget let grej med (her tænker jeg telt osv - der evt kan spændes på rygsækken). 

Jeg hælder mest til sage rygsækken da jeg finder detaljerne mere anvendelig - også under selve fiskeriet hvsi jeg vælger at have den på imens - end simms som er en egentlig rygsæk uden de store hokus pokus.   

- Har i evt. nogle alternativer, kommentarer osv. 

Tak for jeres tid. 

Mvh

Henrik 

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 18:09
Jeg har selv bestilt en http://www.simmsfishing.com/site/dry_creek_day_pack.html den er vandtæt og ser ud til at være en god kvalitet. Denne var også med i mine overvejelser http://www.bike-one-bicycles.com/?page=productdetails&idp=36589&a=ORTLIEB-COR13-RYGS%C3%86K-13-LTR%2E-SO%2E%2E%2E  Jeg havde et krav,,, vandtæt. Jeg er pisse træt af våd madpakke og den måtte ikke være for stor, eller være i vejen når man går og kaster.

Redigeret af tolund - 29 Nov 2011 kl. 18:11
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 18:46
Tjaaa - der er masser af bud hvis du kan leve uden Simms logo, som eks.
 
 
 
Eller her - alle vil leve op til dine forventninger.
 


Redigeret af fiskefreak - 29 Nov 2011 kl. 18:49
Venligst
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 18:52
Citat: tolund

Jeg har selv bestilt en http://www.simmsfishing.com/site/dry_creek_day_pack.html den er vandtæt og ser ud til at være en god kvalitet. Denne var også med i mine overvejelser http://www.bike-one-bicycles.com/?page=productdetails&idp=36589&a=ORTLIEB-COR13-RYGS%C3%86K-13-LTR%2E-SO%2E%2E%2E  Jeg havde et krav,,, vandtæt. Jeg er pisse træt af våd madpakke og den måtte ikke være for stor, eller være i vejen når man går og kaster.
 
Jeg tror desværre ikke den Simms er 100% vandtæt, så skal du ha den lidt større og dyrere model med rulle lukning.
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 19:03
- tommy. den er kun regntæt..
og som ^ skriver, så skal den være med rullelukning hvis den skal være vandtæt.
jeg har selv headwater og den er virkelig dejlig.. den gang man nemt gå med i laaang tid uden problemer.. men den er heller ikke vandtæt.. måske regntæt.. ved jeg ikke..
 
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 19:58
Det er samme rygsæk som den med rullelukke. Lynlåsen er vandtæt, selvfølgelig kan der komme et dryp ind, der hvor de 2 slæder mødes. Jeg kunne have valgt patagonia, den er totalt tæt og kan anvendes ved dykning. Men det er lidt overkill. Jeg vil bare gerne have tørt indhold, i regn og dybdevadning og de krav skulle denne opfylde.
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 20:04
ja okay, der er grænser for hvor vild en fisketur kan blive :D
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 23:22
er der ?! :D
Tak for jeres indlæg ... jeg kigger mig lidt rundt endnu og ser hvad det ender med
Til top
Torben Berg-Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torbzorb

Tilmeldt:: 18 Jun 2003
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torbzorb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 08:44
Prøv også at se Patagonia's Pack Vest - næsten vandtæt og utrolig funktionel at bruge - specielt til fluefiskeri :-)
 
 
Torben
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 09:31
Hej Henrik

Der er endnu en mulighed i de vandtætte modeller, og denne er med rullelukning!

Mvh Allan

www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=33&c=46&pid=182
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 09:32
Herfra endnu en stemme til Vison sækken :)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 11:26
Normalt ville jeg sige simms, men lige på den her konto har vision bare ramt 100% plet
Den er så fed, og kvaliteten oser langt væk af lækkerhed
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2011 kl. 13:51
Bruger selv en model Camper, det funger fint.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres