Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gedder?

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Bach Soelberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper91 Avatar

Tilmeldt:: 06 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper91 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gedder?
    Sendt: 21 Nov 2011 kl. 10:35
Hejsa. 

En ven og jeg har fundet et fint lille sted i Dronningborg bredningen, gudenåen, men vi har haft nogle problemer med at trække fisk ind derfra. Det skulle vidst være et rigtig godt sted hvor vi også har set flere gedder komme op og vende.

Vi fisker med woblere, spinner og jigs. 

Hvad er bedst til gedder? Vi har nemlig kun fået et par enkelte aborre på Meeps aglia decoree spinner. 

Nu er det jo nemlig sådan at jeg ikke har prøvet at fange en gedde endnu, så glæder mig utrolig meget til når jeg skal i fight med den! Smile



Mvh.


Casper.
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 11:17
Gå hele vejen og server dem for en levende skalle fisket under et flåd. 

Hvis det ikke er aktuelt så prøv med et par store woblere som Savage gear 4-play eller lign.
Til top
Bo Teut Kloster Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fario_lover Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2011
Geografisk: Sverige
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fario_lover Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 11:30
Jeg bor i sverige for tiden, og der er det ekstremt populært at bruge jerkbaits som bulldog's, og de får mange på den, det er noget jeg synes at du skal overveje at prøve, og hvis du kan så skaf doubel dawg's de er overkill it self :D

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 12:07
Citat: Casper91

Hejsa. 

Nu er det jo nemlig sådan at jeg ikke har prøvet at fange en gedde endnu, så glæder mig utrolig meget til når jeg skal i fight med den! Smile
 
Nogle af de mest sikre kunstagn, når det gælder gedder det er Mepps/Wibrax størrelse 5 i kobber og Abu Atom 25 eller 35 gram i kobber.
Til top
Michael Holm Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Holm Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2004
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 17:15
Så sandt steen...men der mangler nu lige 1 mere i den forsamling...12gr reflex i originalfarve med kobber blad ;)
Til top
Casper Bach Soelberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper91 Avatar

Tilmeldt:: 06 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper91 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 07:19
Tak for jeres svar! Jeg vil da helt klart købe nyt ind når nu der er lønningsdag. 
Nu vil jeg tage ud og prøve at få naphans på krogen her om en times tid. 

Problemet er bare at der er en halv meter fra hvor jeg står og så ned til vandet, og jeg har ikke erfaring til at tage en gedde under gællerne, og nu hvor de har de ***** skarpe tænder, hmmm... 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 11:39
Citat: Casper91

Tak for jeres svar! Jeg vil da helt klart købe nyt ind når nu der er lønningsdag. 
Nu vil jeg tage ud og prøve at få naphans på krogen her om en times tid. 

Problemet er bare at der er en halv meter fra hvor jeg står og så ned til vandet, og jeg har ikke erfaring til at tage en gedde under gællerne, og nu hvor de har de ***** skarpe tænder, hmmm... 
Her kan du se, hvordan gællegrebet udføres:
Til top
Rønn Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rønn

Tilmeldt:: 10 Maj 2010
Geografisk: Ringe
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rønn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 14:03
Hej Casper.
Spinnere burde kunne gøre det men som nævnt så fisk dem langsomt.
Jeg er lige kommet hjem fra en sø og det gav 3 fine gedder på Mepps Musky Killer og en Kinetik Quick 13 gr. fisket meget langsomt.
Ellers har jeg også haft rigtig meget held med nogen gummi aborre og skaller, kan ikke lige huske navn på dem. Med dem har jeg flere gange oplevet at en genudsat gedde som blev stående lige under mig, huggede straks jeg sænkede  gummidyret ned foran igen.
Knæk og Bræk
Morten
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 14:35

 jeg fisker rigtigt meget efter gedder, det er det som jeg primært har fisket efter i en lang periode og derfor har jeg en del geddegrej.

Levende/død agn med skaller eller sild. Gedden elsker det og den skal nok finde frem til det hvis det bliver kastet ud i søen med et forfang på halv meter. Du kan også smide det på bunden. men jeg fortrækker det første.
 
Woblere: Savage gear 4 play (fremragende wobler med utroligt livlig gang i vandet: sandart (48 gram) er framragende nu, især fordi vandet pænt og klart mange steder. Aborre (32 og 48 gram) Du kan også vælge 100 gram kanonen :-)
Det klart de 2 farver jeg har fangt mest på nu og har prøvet en del, da jeg plejer at købe 4-5 forskellige af gangen.
 
Den gule fisk 4 play (i softbait samme størrelse  savage gear er også mega god)
 
Spro 49 gram ( også den grønne også fin)
 
Westin er også en god wobler med livlig gang, spro og westin minder meget om hinanden.
 
Store jigs/softbait (noget som ligner en frø eller bare en almindelig jigs som har en rigtigt god gang i vandet (her har jeg oplevet den guleorange/naturfarvede som god og fanget mest på.
 
Men hvis jeg skulle købe noget ville det være sandart wobleren 48 gram. Du fanger en gedde hvis de er der, det skal du ikke være i tvivl om.
 
 
 
 
 
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 14:42
Jeg har mange store jigs liggende og vil gerne sende dig et par gratis i en kuvert, da jeg er i mit gavmilde hjørne i dag. Så skal du bare skrive en fiskepost til mig med din adresse. Så næste gang jeg kommer på det lille røde hus, så sender jeg til dig plus en enkelt krog til dem. skal derned inden kl 16, men nu ved jeg ikke hvor hurtig du er :-)
 
AB
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2011 kl. 17:10
Hej Casper

Giv mig et ring på 26813186, så kan jeg tage jer med ud i båd og fiske efter gedder.

Hilsen Christian
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2011 kl. 10:24
Hej casper
 
Var ude og fiske gedder forleden. Vi var 2 mand og vi havde en masse hug hver. han havde dog klart flest, jeg skiftede lidt mellem 3 woblere.
 
Jeg fiskede på ny wobler savage gear 84 gram (orange) og han fiskede på min savage gear sandart.
 
Jeg fangede 3 mellem store gedder 3-5 kg og havde nogle hug, men han fangede 6 gedder på min sandart wobler. Den er altså mega god den sandart wobler 4 play 48 gram. Den tager bare gedde efter gedde og i går gik de efter den konstant.
 
Jeg kan kun anbefale den
.
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres