Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er ved at blive bedre og mere fortrolig

 Besvar Besvar
Forfatter
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Er ved at blive bedre og mere fortrolig
    Sendt: 11 Nov 2011 kl. 14:59
Her er mine sidste fluer fra i dag. hvis i nu kan gætte hvad det er for nogle så er jeg ikke helt ved siden af.

Hilsen

Heino
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 15:00
Flotte pattegrise
Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 15:04
okay jeg er åbenbart ikke så god til det i nu, for det er ikke pattegrise CryCryCryCry
Hilsen

Heino
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 15:13
Ligner noget af retning af Red tagSmilemen de ser fine ud
Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 15:15
ja de skulle være red tag lavede nogle med guld hoved, for at få lidt mere dybde iden
Hilsen

Heino
Til top
Mads Hofgaard Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MadsHofgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2006
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsHofgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 15:34
Tror at du skal tage Jakobs kommentar med et smil på læben. Smile
Det er tydeligt at se at det er Red tag Thumbs Up
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 15:35
Hej Heino,
 
flot! Et hæderskronet universal-mønster! Ideen med guldhovedet er ramt lige i den røde tag og virker helt sikkert både i ørredsøen, ved åen, på kysten osv.
 
Keep up the good work Smile
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 15:43
takker mange gange, og jeg har denne gang forsøgt at holde tråden helt væk fra øjet. og syntes selv det er lykkes godt på disse red tag.
Det er svære for mig og det tager længer tid end for jer andre at binde flue, troede faktisk ikke jeg ville kunne være i stand til at klare det. mit problem er jeg sidste år var uden for et overfald og der ved mistede mit verster øje. så det er svært at ramme med sakse og de andre ting så man ikke laver for mange fejl.
Hilsen

Heino
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 16:25
Heino de er faktisk flotte Thumbs Up håber du fanger sådan en Hug på dem.
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 16:38
hej Heino du fanger helt sikkert fisk  på dem. måske skulle du spare lidt på halen.  men det er kun min meningThumbs Up 
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 17:37
Hej Heino.
Super flotte fluer du laver,bare klem på.
Hvis du har svært ved at holde dig tråd fra hovedet på fluerne,vil jeg anbefale dig at købe en såkaldt Half Hitcher.Den sørger for at din tråd kommer bagud,væk fra hovedet og samtidig kan du fastgøre din tråd.For mig er det et uundværlig stykke værktøj,især når jeg binder små Tørfluer.C & F Half Hitcher er en af de dyere,men de fås helt ned til en 20 kr seddel,for en ganske udemærket en,du skal bare sørge for at hullerne,et i hver ende,passer til den str. fluer(hovedet)du mest bruger.Håber det gav mening.
Hilsen fra henrikC&F 3 in 1 Half Hitcher CFT90
Til top
Lars Troels Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars T. Avatar

Tilmeldt:: 27 Aug 2009
Geografisk: Møldrup
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 18:21
Fine Red Tag. Det klassiske mønster er med en noget mere diskret hale. Jeg synes dine haler er noget voldsomme. Men det er selvfølgelig smag og behag. :-)

Jeg vil foreslå du fotograferer fluen mens den sidder i stikket næste gang.

Jeg tog i øvrigt en havørred på en Red Tag Palmer i går!

Hilsen

Lars T.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 18:31
Det er jo noget af det smarte ved Red Tag, at man kan studse/klippe halen til bagefter, alt efter forholdene. Flotte fluer, det var også den jeg startede med at binde (og fiske med) inspireret af Steen Ulnits bøger.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 20:14

Bare klø på! du er på rette vej...Clap.....! øvelse gør MESTER.....<")))><(

Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 20:24
[QUOTE=theone]Her er mine sidste fluer fra i dag. hvis i nu kan gætte hvad det er for nogle så er jeg ikke helt ved siden af.

Tillyke
super flue,ok bundet,
detaljer kommer med fiskeriet, her vil du helt automatisk selv danne dig meninger om dine foretrukne fluer og detaljer,noget af det det handler om.Måske finder du dine egne mønstre,ved at prøve dig frem.
K og B
Mvh Heine.
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 20:27
Citat: Jabber

Flotte pattegrise
 
 
LOL må vi se dineLOL
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 20:41
Citat: theone

takker mange gange, og jeg har denne gang forsøgt at holde tråden helt væk fra øjet. og syntes selv det er lykkes godt på disse red tag.
Det er svære for mig og det tager længer tid end for jer andre at binde flue, troede faktisk ikke jeg ville kunne være i stand til at klare det. mit problem er jeg sidste år var uden for et overfald og der ved mistede mit verster øje. så det er svært at ramme med sakse og de andre ting så man ikke laver for mange fejl.


Hej Heino.

Det gør mig sgu da ondt at høre om det overfald, det giver mig en ekstra god grund til at sige noget som du måske allerede godt ved...fisk aldrig med flue uden briller !
Altså jeg synes da helt klart at dine fluer ser flotte ud, virkeligt.
Og så tror jeg også at du nok skal blive en rigtig god fluefisker.

De bedste hilsner.
Jim.
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 21:18
[QUOTE=hlf] [QUOTE=theone]Her er mine sidste fluer fra i dag. hvis i nu kan gætte hvad det er for nogle så er jeg ikke helt ved siden af.

Tillyke
super flue,ok bundet,
detaljer kommer med fiskeriet, her vil du helt automatisk selv danne dig meninger om dine foretrukne fluer og detaljer,noget af det det handler om.Måske finder du dine egne mønstre,ved at prøve dig frem.
K og B
Mvh Heine.
 
 
Men det positive er at det er lykkes dig at komme rigtig god igang,du har set muligheden fremfor barrieren, super godtClap
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 22:14
hvor er det da smukt at se
at folk stadigt bruger/binder de gamle mønstre som red tag..
 
red tag,black zulu,blue dun & krogsgaard 1-9
var det eneste vi brugte i sin tid (20 år siden)da vi fiskede i nørreåen efter bækørred og monster stallinger på den anden side a 45 cm
 
tusind tak for dit billede af fluerne det bragte lige nogle dejlige minder frem!
fortsat god bindelyst
K&B
og god weekend
CKN
 
 
Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 02:26
Takker alle sammen, for de dejlige ord. ja jeg blev nød til at finde mig en anden hobby efter overfaldet, så tænkte jeg flue fiskning kunne være sjovt når man nu fiske lidt i forvejen. og så muligheden for selv at binde nogle fluer. godt jeg har meget tålmodig hed.

ja kan da lidt klippe lidt af halen hvis de ikke fanger noget som de er nu. vi må se.

jeg har ikke så lange og tynde fjer til at lave en palmer version, den jeg har kan kun lige nå 2 omgange, hvad skal jeg købe for at på nogle længer fjer som ikke bliver voldsom brede i den ene ende :-) 

ja bare rolig jeg bruger briller i daglig dagen, men da min bror hørt jeg var begyndt at fiske flue, fik jeg en fin gave af man et par scierra biller der sidder helt tæt til hoved, og har altid kasket eller cowboy hat for tage lidt af solen for mine ar i hovedet.
Hilsen

Heino
Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 02:41
og denne til lars. det par billeder af en i visen

Hilsen

Heino
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 09:55
En klassiker der har fanget mange fisk gennem tiden. Hvilken flue er næste projekt????
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 10:46
Hej John!
Dejligt at se den store glæde, du oplever ved at binde dine egne fluer. Red Tag går aldrig af mode blandt fiskene.
Gætter på, at du har brugt de kortere og blødere (og meget velegnede) hønehackler til dine RTs. De længere (og spænstigere) hanehackler bruges mest til palmerhackles. - Som andre foreslår, ville jeg nok også lave lidt tyndere og kortere haler og derpå rede dem ud med en tættekam (eller dubbingnålen), så hver fiber i halen kan fimre frit og levende.
Håber at du får endnu større glæde ved at fiske med dem - og i den sammenhæng, at du har taget imod Ronny Lagonis venlige tilbud om kastetræning...
Knæk & bræk!
;o)
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 15:17
Hej Heino
 
Problemet med for korte hackler løser du nemt ved at købe en hanesaddel i god kvalitet. Eksempelvis en Metz. Og bare rolig, det er ikke særlig dyrt.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 15:40
hejsa karsten har du evt. et link
Hilsen

Heino
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 16:45
Hej Heino
 
Jeg har lige kigget efter nogle links. Tilsyneladende er der ikke nogen der annoncerer med Metz, men de fleste velassorterede grejforretninger har dem. Iøvrigt skrev jeg Metz som et eksempel. Der er mange andre kvalitetsmærker som f.eks. Whiting og Keough.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 17:09
det ser sgu godt ud heino du er på rette vej . her er et link til hanesaddel http://www.korsholm.dk/fiskeri/fluebinding/nakker-og-saddelskind/whiting-hanesadler.htmlhvis du mangler inspiration til næste flue vil jeg anbefale dig en woolly bugger (her til vinter) så kan du få øvet dig på palmerhacklet. jeg vil gerne endnu engang tilbyde dig min hjælp hvis du kører fast et sted. jeg bor i brande og jeg har bundet fluer de sidste +20 år så smid mig en pm så hjælper jeg gerne.
allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum