Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad jager man her ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad jager man her ?
    Sendt: 10 Nov 2011 kl. 12:16
Hej Alle

Jeg er blot nysgerrig, da jeg så at min barndoms-bugt havde fået net.
Hvad er det der fiskes efter her ?



Ved der går mange mindre HØ i bugten som helt sikkert for fornøjelsen af nettet Clap

På forhånd tak.
Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 12:18
Det er et ålebundgarn
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 12:23
Tak! var også det jeg tænkte, har blot hørt rygter om der ikke er ål omkring møn fortiden, men good luck til manden i den orange dragt!

peace

Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 12:30
Der går meget andet end lige ål i et bundgarn....
F.eks torsk, fladfisk, havørred, ålekvabber etc.
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 12:35
Citat: Henrik Christensen

Der går meget andet end lige ål i et bundgarn....
F.eks torsk, fladfisk, havørred, ålekvabber etc.


Men dem slipper man ud hvis man fisker efter ål ?

Ellers må jeg selv lige læse op på regler etc.  Wink


Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Peter P. Dahl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P Dahl

Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P Dahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 12:59
Og hvad er helt præcis pointen med dit indlæg?
Hvis bundgarnene står lovligt og fiskeren har sit fisketegn i orden er det vel OK?
Det er trods alt ikke alle, selvom det for nogle herinde er åbenlyst uforståeligt, der mener at fisk kun må fanges med hjemmebundne fluer af lommeuldOuch
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 13:03
Peter - Tror det var nysgerrighed der fik forfatteren til at skrive sit indlæg.
Hvem er jeg til at vurdere, men synes dit indlæg bærer præg af frustration over flue nørdernes overtag på denne side.
Det kan du jo nemt ændre ved selv at lave et indlæg en gang imellem.
 
Feks. om hvordan det går med fiskeriet i københavn for tiden.
 
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 13:13
Citat: P Dahl

Og hvad er helt præcis pointen med dit indlæg?
Hvis bundgarnene står lovligt og fiskeren har sit fisketegn i orden er det vel OK?
Det er trods alt ikke alle, selvom det for nogle herinde er åbenlyst uforståeligt, der mener at fisk kun må fanges med hjemmebundne fluer af lommeuldOuch


Pointen er at jeg blot ville spørge om hvad der blev fisket efter. Jeg har ikke noget imod de få fiskere der stadig holder til i havnen.

Har fisket i den bugt 10+ år, og første gang jeg ser net dér, og derfor jeg blot var nysgerrig.

Tilgengæld har jeg aldrig oplevet et forum, hvor folk bidder så meget som her!
Er generelt blevet skuffet over 123nu, og over mange danske lystfiskere.

Slut her fra.
Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 13:41
Kom igen Jacob!......man har da vel lov til at værer nysgerig..Geek..der er ingen der ved alt...........jeg kender ingen....Question......<")))><(
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 15:30
Det er nu mest ål der bliver fanget i et ålebundgarn, enkelte andre fisk forvilder sig selvfølgelig også derind, men det er slet ikke et effektivt redskab hvis man vil fange arter som torsk, ørred og fladfisk. Dertil er et bundsat nedgarn meget mere effektivt.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 15:51
ålen er da taget sarogosahavet.Embarrassed ved ikke om det er stavet rigtig
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 15:56
Fiskeridirektoratet udpejer steder hvor der må opstilles bundgarn.
Kontakt dem og spørg om de har givet tilladelse til at opstille et bundgarn der.
Det er nemlig langt fra sikkert, at det er tilfældet.

Mvh
Henrik Christensen
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 15:56
Jeg kender ikke noget til ålefiskeri på Møn, men dengang der var ål at fange i Roskilde Fjord og Isefjorden, da var de to "mørker" (dagene hvor månen lyste mindst op) i oktober og november de bedste perioder at fiske ål.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 20:02
Citat: Henrik Christensen

Fiskeridirektoratet udpejer steder hvor der må opstilles bundgarn.
Kontakt dem og spørg om de har givet tilladelse til at opstille et bundgarn der.
Det er nemlig langt fra sikkert, at det er tilfældet.

Nej det er ikke Fiskeridirektoratet der udpejer hvor man må opstille bundgarn. Men man skal anmelde hvor man sætter dem.dette gælder dog ikke rejeruser. Wink
Til top
Ole Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
planreimport

Tilmeldt:: 30 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér planreimport Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 20:30
Det er en rejeruse da den går helt op på land og sikkert ikke bunder på over een m.
Der er strenge regler på hvordan disse ruser skal være udstyret
mvh
Ole
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 23:05
Nej det er bare ikke i orden, at en person kan have eneret til 150 meter kyst. Med tre ruser bliver det næsten en halv km. privat ejendomsret for 300 kr. eller hvad nu det er en sådan garnfiskerlicens koster. På f.eks Mariagerfjord er det faktisk ikke muligt at bedrive lovligt fiskeri på langt størstedelen af fjorden. Hvis kontrollen kommer forbi, er det 2500 kr. at betale ved kasse et. Derfor har jeg mistet lysten til at besøge fjorden, da jeg ikke ønsker at overtræde loven. Det er  egentlig ikke garnfiskerne jeg har noget imod. Derimod den tåbelige 75 meters regel.
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 23:58
Citat: ler

Det er egentlig ikke garnfiskerne jeg har noget imod. Derimod den tåbelige 75 meters regel.


ups, den regel kendte jeg ikke. Vil jeg huske fremover!
Tak for heads up! og er enig med digSmile

Jer andre, tak for svar. Det kan jeg jo lære noget af! (har dog ikke tænkt mig at fiske ålWink) men det er altid rart at udvide sin viden om det man nu bruger så meget tid i blandt!

peace
Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 00:16

Nu da vi snakker om ål...så for rigtig mange år siden, altså hundredevis af år, da svømmede en glad ål rund ude i Kattegat, efterhånden blev ålen jo gammel, svømmede ind i en fjord og lagde sig til at dø på en sandbanke.

Senere da man skulle i gang med at bygge en stor by, da gravede man i sandet lige der hvor man byggede en stor borg, da fandt man ålen der i mudderet.

Så fik man den ide at man ville opkalde byen efter ålen.


Er der nogle der kan gætte hvad det er for en by ?


Mvh

Jim.

Til top
Henrik Gottschalck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik G Avatar

Tilmeldt:: 03 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 07:00
Jim: Byen er Randers
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 07:12
Gætter på Ålborg!

Redigeret af Henning - 11 Nov 2011 kl. 07:16
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 11:25
Kom nu...der må da være flere bud.

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 11:47
Ålesund... nååå nej, det er vist i NorgeWink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 11:47
ålholm selfølgelig, ålholm slot :P
Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 11:50
Svendborg, for ålen hed Svend
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 11:54
Damn, ålholm er ikke en by Big smile

Stege fordi man elskede stegte ål!
Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 11:57
Jamen Klaus, den er jo helt ny...så må det jo være Nyborg.
Ellers var du tæt på Clap
Til top
thomas møller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rockydk Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2012
Geografisk: stege
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rockydk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 15:04
føler mig så snydt og dum nu har fået afvide de fisker rejer haha
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 15:54
Citat: ler

Nej det er bare ikke i orden, at en person kan have eneret til 150 meter kyst. Med tre ruser bliver det næsten en halv km. privat ejendomsret for 300 kr. eller hvad nu det er en sådan garnfiskerlicens koster. På f.eks Mariagerfjord er det faktisk ikke muligt at bedrive lovligt fiskeri på langt størstedelen af fjorden. Hvis kontrollen kommer forbi, er det 2500 kr. at betale ved kasse et. Derfor har jeg mistet lysten til at besøge fjorden, da jeg ikke ønsker at overtræde loven. Det er  egentlig ikke garnfiskerne jeg har noget imod. Derimod den tåbelige 75 meters regel.
 
Ret mig gerne, men er den regel ikke underlagt privat påtale? Altså garnfiskeren skal selv anmelde dig?
 
Ellers så er det da bare at købe en fritidsfisker licens, og poppe de tre ruser ud selv på favortirevet og så har du det for dig selv, du kan jo lade ruserne stå åbne så de ikke fanger noget Wink
 
Mvh
Lasse
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 16:33
har oplevet at stå og fiske på et rev hvor man kan vade længere end de 150 meter fra land for så at blive forbi sejlet af en fisker som valgte at sejle 10meter længere ud end mig og sætte sit garn hen over hele revet.. 

brugte tiden mens han satte garn til at ringe til fiskeri kontrollen. de var lidt i vildrede over mit ophold. men kan jo ikke være rigtigt at jeg skal overholde 75meter reglen og han ik skal jeg stod der jo ligesom først. 

men de kunne ikke rigtigt gøre noget ved det og måtte smutte hjem. efter lidt heftig snak fra robåd til waders. optog det på mobilen til stor underholdning for fiske vennerne.. 
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 16:45
Citat: Klaus Neilsen

Det er nu mest ål der bliver fanget i et ålebundgarn, enkelte andre fisk forvilder sig selvfølgelig også derind, men det er slet ikke et effektivt redskab hvis man vil fange arter som torsk, ørred og fladfisk. .
Fuldstændig korrekt. Kender en ålefisker, og det er kun ganske få HØ der går i rusen!
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 17:13
Er det ikke tilladt at fiske nær garn?? Tænk det anede jeg ikke! Det ændre så ikke noget, men jeg anede det ikke :D
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 18:22
Hvad siger regeln om at lægge garn er det 100 meter fra kysten ved højvande eller lavvande,jeg bor 80 meter fra kysten og der er altid en fritidsfisker der lægger sine garn ca 80-90 meter ude ved lavvande ligger de 20-30 meter ude ?
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 18:44
hej Jim
 
Mon det er Ålsgårde
 
Ole T
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 18:59
mener det er 150 fra gennemsnit af høj og lav.. er rigtig mange som sætter det ulovligt kan nogle gang tælle flere garn du kan så bruge en masse tid ved computeren ved at melde det men nytter intet de har bare ikke nok penge til at gøre noget ved det.. siger gør lortet helt forbudt spar de mange marsvin som hvertår dør i de net og lad os få fjordene fri for net og bundgarn..  ja reglen siger 75m til fiske redskab. 

Ask Landrup
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 19:17
Citat: ler

Nej det er bare ikke i orden, at en person kan have eneret til 150 meter kyst. Med tre ruser bliver det næsten en halv km. privat ejendomsret for 300 kr. eller hvad nu det er en sådan garnfiskerlicens koster. På f.eks Mariagerfjord er det faktisk ikke muligt at bedrive lovligt fiskeri på langt størstedelen af fjorden. Hvis kontrollen kommer forbi, er det 2500 kr. at betale ved kasse et. Derfor har jeg mistet lysten til at besøge fjorden, da jeg ikke ønsker at overtræde loven. Det er  egentlig ikke garnfiskerne jeg har noget imod. Derimod den tåbelige 75 meters regel.
Derfor skal de kystnære områder samt Fjorde fredes for garn. Økonomisk er det nok bedre at sejle om fra garn til stangfangede fisk, på lang sigt.

     
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum