Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ABU Record Sport 2100

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ABU Record Sport 2100
    Sendt: 01 Nov 2011 kl. 22:07
Hej!
Jeg ligger inde med sådan et og er blevet tilbudt 600 kr for det, jeg har sågar også æsken til det, omend noget medtaget, er det en fair pris ?
Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 22:12
Kigger jeg her http://www.vintagefishingtackle-uk.com/abureels.htm
Er de 600 kr nok noget i underkanten
Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 22:13
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 22:19
På eBay står de til $800-1000 buy it now, og en enkelt auktion som er nået til $12,5 med to bud og fem dage tilbage
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 23:25
Der er vist ikke mange der kan forvente at få 5000-5500 kr. ($1000.-) for et Record 2100 - men den rigtige pris er afhængig af hvilket Record 2100 der er tale om?
 
Hjulet blev udviklet under krigen, og var ABU's debut med frikoblingsbar spole og med centrifugalbremsen (der lidt fejlagtigt kaldes Ambassadeur-bremsen), som man fik patenteret i de første måneder efter krigen.
 
De første var med agatlejer - og de er nok de 2100'er der indbringer den bedste pris (især den allerførste model) - dog næppe de nævnte kr. 5000+ Hjulet er dog lavet fra 1945 til 1971, hvorefter det skiftede navn til ABU 2100 og fortsatte i yderligere et par år - så der er mange af dem derude.
 
Så for at kunne sætte en nogenlunde realistisk pris, vil et foto eller to hjælpe meget - ligeledes er standen - kosmetisk som teknisk afgørende - ligesom den nævnte kasse (som for de tidlige kan være et læderetui) og findes en gul træ-container med extra-spole til - får prisen endnu et løft.
 
mvh
Heinz
ps: Lad dig ikke forvirre af de smarte, der indrykker 'buy now/køb nu' pris på Ebay og lign. - disse priser er sjældent realistiske !


Redigeret af tackler - 01 Nov 2011 kl. 23:29
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 06:36
Christian: som samler må jeg give Heinz ret, det kræver nærmere eftersyn at give et bud.
En direkte vurdering af den slags er en praktisk umulighed, værdien afhænger af om der er én som står og mangler netop dit hjul.
Som jeg vurderer det er den pris du er blevet budt ikke helt ved siden af. Men jeg vil r´åde dig til at såtte hjulet på auktion, giv det 20 dage og se hvad der sker. Så har ham der allerede har lagt et bud jo mulighed for at konkurere med evt andre bydere...
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 11:10
Hej !

Holder med to tidligere indläg, dog äsken ? noget medtaget, er den tidlig ( sögräsmönster bl.a. ) så kan den väre mere värd en hjulet, så se og hör dig for. Sikkert sidder du ikke på guld, for der altså lavet mange ABU-hjul, men äskerne ( de tidlige) var jo ikke så holdbare så de fleste tidlige findes ikke mere.

Ps. Med hensyn til buy it now priser på ebay, ja det er rigtigt at en del krydrer priserne rigtigt meget, men det er ikke altid, mange gange har sälger lagt et for ham godt pris, om i viste hvor mange gode ting jeg har fået fat i ( väret heldig at se annoncen först ) derude, ok så har jeg jo også vist lidt om tingene jeg har köbt, men det kan altså betale sig at kigge lidt efter.
samlerhilsen  Steen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres