Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejl i Riptide motor

 Besvar Besvar
Forfatter
Tobias Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Storfiskeren

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Geografisk: Lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Storfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fejl i Riptide motor
    Sendt: 19 Okt 2011 kl. 11:25
Jeg er netop kommet tilbage fra en fisketur hvor jeg skulle prøve min "nye" Minn kota Riptide 55 motor. Motoren har jeg købt brugt men den havde ingen brugstegn og den virkede perfekt da jeg lige prøvede den inden jeg købte den.
 
Men men men da den så skulle vise hvad den kunne på søen kom der lidt problemer med den. Når man tænder den på den laveste fart så trykker den bare igennem og vil hverken slukke eller bakke eller noget som helst andet end bare at båle fuldstændig af! For at få den slukket var jeg nødt til at tage strømmen, og der stod man så med lidt bukket nakke og tænkte hvad f#¤"%& skete der lige der?!Ouch
 
Er der nogen som har prøvet det samme eller måske ved hvad man kan gøre ved den, for det bliver kamp dyrt at få den lavet af minn kota!Sleepy
 
På forhånd tak for svar.
 
Mvh
Tobias Larsen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2011 kl. 12:50
Det er sikkert et problem med motorstyringen i håndtaget. Prøv at besøge en der laver generator og  startere til biler.
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2011 kl. 15:32
Af ren nysgerrighed - Er det modellen til front eller hækmontage?
 
Min Minn Kota Endura 40 punds hækmonterede har også en fejl med gassen, når jeg drejer fra trin 1 til 2 er der et mellempunkt, der giver gas svarende til trin 3... Men når den står rigtigt på trinene er der ikke noget. Den har en lignende fejl imellem de tre bakgear, men det er aldrig noget der har generet ved praktisk brug. Den havde "fejlen" fra ny.
Til top
Tobias Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Storfiskeren

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Geografisk: Lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Storfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2011 kl. 08:44
Min model er den hækmonterede, jeg har ikke oplevet det før med nogen af mine andre elmotore, men håber jeg kan finde en som så kan kigge lidt på det håndtag, da jeg ikke rigtig selv kender nogen.. Shocked
Til top
Peter P. Dahl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P Dahl

Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P Dahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2011 kl. 11:49
Jeg har haft tilsvarende oplevelse med min endura 40 som Allan Mathiasen. Min er bare mellem trin 2 og 3 og kun fremad.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2011 kl. 17:58
Hej Tobias Wink
 
Jeg tror som der osse er skrevet at du kan sende den ud til en der har stor forstand på el. Jeg tror ikke det er så kompliceret at lave..
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2011 kl. 18:17
God ide, når det nu er en el-motorClap
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2011 kl. 19:31
Hej - har solgt en del, men har ikke haft reklamationer grundet det nævnte. Hvis du kan skille håndtaget rimeligt nemt ad, bør du kunne se, om evt. kabelføring er problemet. Hvis det er et elektrisk problem, bør du som før nævnt henvende dig til en fagmand/elektriker da du uden erfaring på området, kan gøre "skaden" værre.

Mvh. - Kim -
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2011 kl. 19:57
Jeg er ret sikker på at det "control boardet" (del nr 51 på nedenstående link) den er gal med. Det er ikke noget man selv kan reparere, men hele delen der skal skiftes.
 
Til top
Tobias Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Storfiskeren

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Geografisk: Lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Storfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2011 kl. 20:43

Super dejligt at der er så mange som vil hjælpe! Thumbs Up

Jeg må prøve at se om jeg ikke kan finde en elektriker som vil se på den for jeg kender absolut ikke noget til det elektriske, så den kan få en chance igen det er jo trods alt en super lækker motor, hvis altså at den gad at virke!
 
Tak for hjælpen!! Big smile
 
Mvh
Tobias Larsen


Redigeret af Storfiskeren - 20 Okt 2011 kl. 20:44
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum