Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vancouver næste søndag

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
S_Bøgh Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S_Bøgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vancouver næste søndag
    Sendt: 13 Okt 2011 kl. 12:54
Hej,
 
I forbindelse med arbejdet er jeg i Vancouver næste weekend. Søndagen er afsat til fiskeri - nu skal jeg bare finde ud af, hvor jeg skal køre hen...
 
Det jeg søger er laksefiskeri med flue, max 2 timers kørsel fra Vancouver - nogen der har en ide?
 
Er der noget genialt laksefiskeri lidt længere væk, så kan det være en mulighed. Men så skal der være noget overnatning tæt på vandet. Jeg kommer der over lørdag eftermiddag, så der kunne jeg jo køre derud.
Fuld flex
Søren Bøgh
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 13:44
Er det ikk bare at tage et smut udtil Vancouver Island 
http://www.britishcolumbia.com/Fishing/
Eller tage en tur op til Whistler for at fiske i SkeenaRiver
http://www.whistlerflyfishing.com/
Til top
Søren Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
S_Bøgh Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S_Bøgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 13:51
Hej Ole,
 
Jeg har luret lidt på Campbell river på Vancouver Island, men jeg ville gerne undgå færgeturen på knap 1½ time.
 
Skeena - er det ikke mest stealheads?
Fuld flex
Søren Bøgh
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 13:54
Hej Søren
 
Hvis ikke han selv byder ind, så skynd dig via mailcenteret at kontakte Ryan Jöhncke. Der er vist ikke ret meget om fiskeriet i BC han ikke ved.
 
Mvh.
 
Lars


Redigeret af Enken - 13 Okt 2011 kl. 13:55
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 14:03
De mange floder omkring Whistler, tilbyder fiskeri efter Ørred, Laks, Char og Steelhead.

Guiding

Til top
Toke Hermann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toke Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 15:24

Kør ind til en grejbiks i Vancouver og ta en snak med dem, har en kammerat der har rejst en del i området og det skulle efter hvad han siger nemt at gå til.

ellers er der vel lidt på denne side her. http://www.greatervancouverhotels.com/city-pages/fishing.htm
Har selv været i området... hvis du ikke har været der før så glæd dig, det er meeega fedt Tongue
Til top
Hans Jørn Langkjer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
naibers

Tilmeldt:: 28 Dec 2010
Geografisk: Haderslev
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér naibers Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 15:29
Hej!
Tag evt. til Chilliwac, - Vedder River, - der har jeg været 3 gange, og fanget masser af laks, både Chum, Chinook, og Koho.
MVH
 
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 18:27
Som Hans skriver - Chiliwack/Vedder River max 2 timer fra lufthavnen - kør til Chiliwack og find Fred's Tackleshop for info og fiskelicens (samt evt. shopping)
 
Fisk nede på den anden side af jernbanebroen, jeg kan ikke lige huske hvad det hedder men kig på www.bananfluerne.dk under Artikler der er en lang beskrivelse af vores tur
 
mvh
michael
Bananfluerne
Til top
Søren Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
S_Bøgh Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S_Bøgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 20:21
Der er godt nok mange muligheder!
 
Var egentlig sikker på at køre mod Whistler også fiske i Lower Cheakamus, men har jeg læst lidt om Vedder - det lyder godt nok også lækkert.
 
Hmm - må lige høre, om der ikke er en af dem jeg skal besøge derover, der er
laksefisker.
 
Men tak for alle de gode forslag, der skal læses noget mere inden jeg finder ud af hvor jeg skal lufte stangen.
Fuld flex
Søren Bøgh
Til top
Malthe Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lemme

Tilmeldt:: 30 Jan 2009
Geografisk: Djursland/Århus
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lemme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 21:51
Chilliwack kunne være en fin mulighed, men der er ret kraftig strøm de fleste steder, så det kan godt være lidt svært med fluen.. Kom selv hjem derfra i sidste uge, og der er masser af store blanke chinok i floden nu!! Dog skal du være forberedt på rigtig rigtig mange mennesker hvis du skal fiske der i weekenden, da det ligger så tæt på byen..
Et andet oplagt bud kunne være chehalis river som ligger ca en halv time fra chilliwack, super smuk flod med god opgang af coho og chum, ikke så kraftig strøm  og en del længere mellem folk..
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2011 kl. 07:24
Hej Søren.
 
Hvis jeg kun havde én dag ville jeg som andre, tage til Chilliwack River, som før skrevet tager det kun et par timer (max) at køre turen.
 
Nu skriver jeg som en der aldrig har været der, men er i gang med at arrangere en tur næste år og har derfor undersøgt meget.
 
Vedr. fluefiskeri skal du bruge en meget kort klump (3-4 meter), den behøver ikke at passe som skydehoved til din stang (lange kast er ikke nødvendigt). Et hurtigt synkende spids og derpå et meget kort forfang (ikke over én meter). Som flue skal du bruge en rogn flue (Glo Bugs) og gerne i forskellige farver. Som du nok kan regne ud skal agnen helt ned på bunden, 10-15 cm. for højt kan gøre hele udfaldet. Brug lidt tid på at studere de andre lystfiskere, hvad de gør.
 
Som alternativ til de bundne rogn fluer, kan du ved grejforhandleren i Chilliwack købe noget garn (kan ikke huske hvad det hedder) som bindes på krogen (som når man fisker med orm og rød uldtråd i DK), det fås også i flere farver. Som krog bruges en grov karpe krog (husk at klemme modhageren ned).
 
Knæk og bræk
Mvh.
Jens Lygum
Esbjerg
 
P.s   En tilbagemelding på turen kunne være fedt Smile
 
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2011 kl. 20:10
Skulle du møde April Vokey  der ovre i Chilliwack BC, giver du hende bare lige mit nr :) ;)
Til top
Søren Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
S_Bøgh Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S_Bøgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2011 kl. 21:29
Wink Jeg skal nok holde øje med April...
 
Nu har jeg lavet den nemme løsning - jeg har booket en guide for ½ dag. Så kommer jeg igang, og kan så bruge resten af dagen på at finpudse teknikken.
 
Chilliwack River ser ud til at være lidt for velbesøgt efter min smag, så jeg starter ud i Squamish River knap en time nord for Vancouver.
 
Der skal nok komme en tilbagemelding.
 
Tak for alle forslagene - fedt at kunne trække på så manges erfaring.

 

Fuld flex
Søren Bøgh
Til top
Søren Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
S_Bøgh Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S_Bøgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 04:53
April mødte jeg desværre ikke - tilgengæld løb jeg ind i et par stærke Chum-laks. De er godt nok sjove.
 
Fiskede flere forskellige steder på Squamish River, godt guidet rundt af Brian Niska fra Whister Fly fishing.
 
Selv om der var flere fiskere ved floden fandt vi (Brian...) flere stræk hvor vi gå ganske uforstyrret. De tunge skydehoveder blev i bilen, og det var kun sinktip-linen der blev våd.
 
Dagen igennem så vi flere fisk, men hverken jeg eller andre fik fisk på land.
Faktisk var det først helt til sidst jeg endelig noget.
 
Nu håber jeg bare, at jeg måske kan nå lidt aften-fiskeri inden jeg skal hjem på onsdag..
Fuld flex
Søren Bøgh
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2011 kl. 12:56
Er også lige kommet hjem i nat  derovrefra, Chum ,Spring+Coho ,er lige nu i Chilliwack, men med flue kan Cheakamus (tilløb til  Squamish)være fristende,der var også Chum der(Dog salmon=hundelaks)vi fiskede i nærheden af første bro, der krydsede floden opstrøms, det er værd at nævne, at da der er C/R only i Squamish området, er der noget mindre fisketryk, da alle lokale i Chilliwack går efter Coho, som de tager med hjem, vi fangede dog mange Chum ved Chilliwack RW pladsen(Slesse Creek området) hvor flue er fint, jeg brugte dog en 550 grains der.Andre af gutterne fiskede oppe ad Squamish,lige hvor asfaltvejen ender,ca 20km oppe ad floden,der var mange Coho+ nogle bjørne og en Cougar(Puma).Men de fiskede ikke med flue.

Redigeret af folp - 24 Okt 2011 kl. 12:59
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum