Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskepladser sydlige Isefjord

 Besvar Besvar
Forfatter
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskepladser sydlige Isefjord
    Sendt: 06 Okt 2011 kl. 19:22
Hej Lystfiskere

En kammerat og jeg smutter en tur til de gamles sommerhus i weekenden.
Nærmere betegnet Vellerup Sommerby i den sydlige del af Isefjorden. (kort)


Derfor vil jeg spørge om nogle kan anbefale nogle fiskepladser i området på østkysten.
Vi har kun mulighed for at transportere os på cykel ;)

Vi spinnefisker i en combo af lidt bombarda+blink/flue, blink og evt. andet godt fræ "kassen".


OT fedt med et aktivt lystfiskerforum :)


Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 19:42
Vellerup vig er en af de bedste pladser i Isefjorden forår og efterår. Der er i heldige.
Ude på nordhjørnet af vigen strækker et stort muslingerev sig ud i vandet. Prøv der først.
Husk fredningszonen etc.




Redigeret af StefC - 06 Okt 2011 kl. 19:47
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Kenneth larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KennethL

Tilmeldt:: 03 Feb 2011
Geografisk: Greve
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KennethL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 19:53
http://www.helle.dk/fangster/Home/Artikel.asp?IDArtikel=46

Prøv denne også God Info.
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 20:01
Ah tak Kenneth.

Jeg havde mistet det link fra min samling. Kunne ikke finde det på nettet heller.
Den har et rigtig godt billede af hvor fredningszonen løber nemlig.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 21:36
Kanon!

Og super med de links, god info!
Tak skal i have.
Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 01:51
Hej Jacob.

En anden rigtig god plads, ned ad Birkebækvej for enden, der er en P-plads og så skrænten lige ned til kysten, fint fiskevand til begge sider.
Denne plads skulle i prøve, flere siger at den fisker endnu bedre end selve Vellerup Vig og er i på cykel ligger den jo lige til højre ben.

K&B.
Jim.
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 08:22
Det skal siges at inde i den lille vig for enden af Birkebækvej, der er der ret lavvandet og det skal nok være en solrig morgen man skal fiske der. Bunden er i øvrigt ikke voldsomt varieret. Meget sand og lidt tangpletter spredt rundt omkring. Men fiskene trækker formentlig ned langs strækningen her, når de går ind i Vellerup vig. De gange jeg har forsøgt mig her, har jeg ikke været heldig og det lod også til at være tilfældet for alle de andre fiskere der stod der desværre.

Hvis man vil forsøge en sandbund en solrig morgen, så ville jeg nok prøve Bramsnæs vig nede ved Ejby.


Redigeret af StefC - 07 Okt 2011 kl. 09:51
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum