Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guideline LPXe-RS V2 #6

 Besvar Besvar
Forfatter
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Guideline LPXe-RS V2 #6
    Sendt: 28 Sep 2011 kl. 16:49
Hej Folkens..
 
Inden jeg tager pungen op af lommen og investerer i stangen, så ville jeg høre om der er nogen af jer der ejer denne stang (eller har gjort), som lige kunne fortælle jeres erfaring med stangen og dens aktion. Gerne i en klasse 6?
 
Jeg har mulighed for at prøve den hos forhandleren inden jeg beslutter mig, men der er et stykke vej at køre til nærmeste forhandler. Så det ville være super hvis nogen kunne fortælle om den er pengene værd..
 
Allan


Redigeret af ATH. - 28 Sep 2011 kl. 17:26
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 16:53
Ved ikke hvor i landet du bor? Men tjek evt. Denne
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=48317

/Allan
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
mads merrild Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Omerrild

Tilmeldt:: 05 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Omerrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 18:51
Hej Allan
Aktionen er mere afrundet i forhold til den gamle LPxe RS #6 men den kan stadig smide noget line afsted uden problemer.
Efter men mening er den alle pengen værd uden tvivl.
 
K&B
Mads
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 20:03
Den stang kan jeg anbefale. Prøv skydehoved på den. Slap af det sparker røv. Og også til gedderne. Den er for vild den stang.

http://drift4flyfishing.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=90:lpxe-vs2&catid=37:demo
Til top
D. Thrane Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
danielt

Tilmeldt:: 28 Jul 2005
Geografisk: holstebro
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danielt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 20:06
Hej Allan. Det er en rigtig fed stang. Helt sikkert en jeg selv skal købe når det bliver tid. Jeg har prøvet den flere gange. en rigtig fin stang Tongue
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 20:36

Det er en rigtig fed stang og efter min mening den bedste stang i sin prisklasse. Jeg er utrolig glad for min, og der er kun en stang der overgår den. Det er Sage xi3, men den er jo også i en anden prisklasse.

Husk nu at prøve den, det jo ikke sikkert du har samme smag som migWink

TC

Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 20:57
Korkkvaliteten er ikke noget at råbe hurra for. Jeg synes ikke man kan sammenligne den med nogle som helst Sage stænger eller andre af de dyre amerikanere. Guideline har i mine øjne ikke lagt så meget vægt på finish'en af RS'eren og ACT4 (har selv denne), som på f.eks. LeCie, Reaction og jeg vil gætte på Fario sikkert også er et mesterstykke, selvom jeg ikke lige har haft denne i hånden.
Korkkvalitet og lakering er altså noget jeg personligt synes kunne være bedre. Men jeg skal en dagene også selv prøvekaste "in the name of science". Dog bliver det #7. Guideline plejer jo bestemt ikke at fejle på det punkt. Selv en amatør som mig kan kaste pænt med deres stænger.

Jeg overvejede også at investere i RS v2, indtil mine øjne faldt på en Scott S4s. :-)
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 20:57
Hej allan.

Jeg købte stangen sidste lørdag, efter at have prøvet den ved noget Gudeline krus ved ph-grej i viborg, jeg var solgt lige på stedet, det er ikke en super hurtig stang, men hurtig nok til mig, jeg havde en g.loomis cc glx før, og det var sku for meget kosteskaft til mig, jeg havde min makker med som er winston mand til fingerspidserne, og ifølge ham, minder guidelinen meget om winston, nemlig en ikke så hurtig stang og masser af føling i spidsen, jeg har aldrig prøvet en winston så kan ikke sige om min makker har ret Wink

Jeg fik en snak med ham gutten fra guideline, og han sagde at de har flyttet "ryggraden" længere ned på stangen, hvilket jeg godt kan bekræfte, det skal siges at den dag jeg prøvede stangen, blæste den en del, men stangen magtede det fuldt ud, der sad et 16 grams skydehoved på den, og det kan den sagtens bære, så smut du rolig ud og prøv den, jeg synes den var alle pengene værd, jeg var så heldig der var -20 % den dag på alt guideline Thumbs Up
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 01:23
Mange tak for alle jeres svar... Jeg fornemmer den er værd at kigge på Wink
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 06:50
Citat: StefC

Korkkvaliteten er ikke noget at råbe hurra for. Jeg synes ikke man kan sammenligne den med nogle som helst Sage stænger eller andre af de dyre amerikanere. Guideline har i mine øjne ikke lagt så meget vægt på finish'en af RS'eren og ACT4 (har selv denne), som på f.eks. LeCie, Reaction og jeg vil gætte på Fario sikkert også er et mesterstykke, selvom jeg ikke lige har haft denne i hånden.
Korkkvalitet og lakering er altså noget jeg personligt synes kunne være bedre. Men jeg skal en dagene også selv prøvekaste "in the name of science". Dog bliver det #7. Guideline plejer jo bestemt ikke at fejle på det punkt. Selv en amatør som mig kan kaste pænt med deres stænger.

Jeg overvejede også at investere i RS v2, indtil mine øjne faldt på en Scott S4s. :-)

Korkkvaliteten på min GL V2 #6 er i lige så flot kvalitet som mange af mine amerikanere. Nu skriver du man ikke må sammenligne den med Sage, det gør jeg jo heller ikke da jeg skriver Sage xi3 er en anden prisklasse. Og så vælger du en Scott s4s øøøøøøhh Wink nu ved jeg ikke hvilken pris du fik den til men jeg kan forstå hvis sammenligningen var Scott/Sage, men fed stang Thumbs Up

TC

Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 08:17
Jeg har den i klasse 5  ... bruger den på kysten  her på stevns  ...
Efter danske forhold vil jeg sige den mere er en 6´er .... 
Man skal lige vende sig lidt til den syntes jeg  ... den er super levende i toppen .. lidt a la tipflex  ...  men efter lidt tid så kan det godt lægge lidt line ud  ...
Stanger er ganske fin ...jeg er ikke duperet og mine tcx´ere er stadig klart og foretrække ...
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 17:44
Hvordan er den i forhold til sin forgænger? lpxe rs 4-delt (den blå)

Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 20:33
Bruger #7 til Geddefluer. Den kaster bare så godt de store fluer!
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2011 kl. 21:33
er der nogle af jer som har købt lpxe rs v2 som tidligere har enten ejet eller prøvet den almindelige 4 delte lpxe?

Er rs v2 efter aktionen er flyttet dybere ned i forhold til den gamle rs blevet en lpxe med saltvands hjulholder og i hvid farve?

Har netop solgt min gamle lpxe efter en sæson med rigtig mange gode timer, så er lidt nysgerrig over hvordan denne nye rs v2 er...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres