Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Minn Kota elmotor !

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Lund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bulefiskeren

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: Lolland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bulefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Minn Kota elmotor !
    Sendt: 19 Sep 2011 kl. 20:36
Hej !
 
Er der nogen her på Forum som har erfaring med Minn Kota frontmonterede elmotorer ?!?
Jeg tænker på modellerne powerdrive V2, Terrova, Pontoon. Hvad er jeres bud på valg af en af nævnte modeller og skal man vælge autopilot vs. i-pilot (nye gps system) ??
 
Jeg har forsøgt at finde teknisk info på Minn Kotas hjemmeside, men det kræver et forhandler log ind :-(
Det ville være rart at vide lidt om vægten på sådan en motor og ikke mindst målene L * B på den base/del af motoren som skal monteres i stævnen af båden ! Bare så jeg har en ide om hvor meget jeg skal hen og ændre på båden, inden jeg bestiller en motor. Jeg påtænker at købe en 55 punds model til min 14 fods jolle.
 
Hvor store/mange batterier ( Ah ) kræves der til en dags wobler trolling ? hvad er jeres erfaringer !
 
Jeg håber at der er nogen af jer som kan svare på alle mine spørgsmål Confused
 
På forhånd tak!
 
 
Til top
Brian Lund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bulefiskeren

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: Lolland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bulefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 20:34
Jeg har tidligere søgt information ang. Minn Kota elmotorer her på forum, senest med dette indlæg igår Thumbs Up
 
Er der slet ikke nogen som ligger inde med viden på området Shocked
 
MVH. Brian.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 21:05
En 55 lbs (12 volt) motor forbruger 55 ampere i timen ved maks belastning, men ved halv kraft bruger den kun en fjerdedel af maks (ca 18 amp/timen), så det afhænger af hvor meget kraft du skal bruge for at drive båden frem. Selv bruger jeg 2 batterier på 75 amp og er kun løbet tør hvis jeg har haft meget "power sejlads".
 
Med hensyn til mål på basen, så burde den forhandler du påtænker at handle hos kunne oplyse dig målene, på det punkt har jeg ingen viden da jeg bruger en hækmonteret motor.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Brian Lund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bulefiskeren

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: Lolland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bulefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 22:41
Hej Klaus!
 
Tak for svaret. Jeg har også selv pt. en hækmonteret elmotor, men den bruger noget mere strøm end oplyst. Derfor tænkte jeg at det var bedre hvis nogen havde erfaring med de pågældende modeller.
Da der ingen forhandler er i nærheden af mig, skal motoren bestilles over nettet hvorfor det kan være vanskeligt at få oplyst målene.
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 22:58
Jeg har min Powerdrive med I-pilot sat op med 2x90 amp. Det er lykkedes mig at tømme dem på én dags fiskeri, men så har det også været hårdt vejr som har krævet mere motorpower.
 
Jeg er rigtigt glad for i-pilot, men hvis det udelukkende er drøgefiskeri, så kan du evt. godt nøjes med mindre. Skal du mede, jigge eller kaste syntes jeg bestemt at i-pilot er alle pengene værd.
 
Mht. basen, så vil jeg gætte på at min er ca. 30x20 cm, men det er et slag på tasken. Du kan evt. ring og hører normark. Det er den danske importør,og de burde være i stand til at oplyse det.
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 08:29
Hej, ring til marine torvet på amager, spørg efter kim og snak med ham.
Til top
Brian Lund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bulefiskeren

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: Lolland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bulefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 08:37
Det bliver nok en Powerdrive med i-pilot, da der bliver tale om blandet fiskeri (dørg-kast) der er nu ikke noget som hugget fra en stor gedde på det kontante jerk grej Big smile men dørg er ofte mere effektivt når fiskene står spredt....
 
Ud fra dit og Klaus svar, kan jeg godt se det kræver  min. 2 batterier, så dem skal der lige laves en plads til også. Prøver at ringe til Normark. 
Til top
Brian Lund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bulefiskeren

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: Lolland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bulefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2011 kl. 22:54
Til Klaus og Rene eller andre Minn Kota ejere...... Har i nogen erfaring med mht. at bruge jeres ferskvands el motorer i brakvand ? jeg tænker at der måske ikke kan ske det store ved det, hvis man skyller motoren af efter fisketuren? Eller er det noget man helt skal holde sig fra og istedet for købe den noget dyrere saltvands model Unhappy
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2011 kl. 07:40
De saltvandsmodeller der er på markedet er tiltænkt saltvand andre steder i verden hvor saltholdigheden er større end i danmark. Kender til mange der bruger dem i saltvand herhjemme, men er sikker på grossist afviser en eventuel reklamation hvis de kan se at en ferskvandsmodel er brugt i saltvand. Så du kan nok ikke bruge mit svar til ret meget, andet end det er dit eget ansvar
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum