Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lige en video om Dansk svineproduktion

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: lige en video om Dansk svineproduktion
    Sendt: 19 Sep 2011 kl. 18:58

Jeg faldt lige over denne video fra en svineproduktion.

Det er da virkeligt et erhverv vi kan være stolte af, både hvad angår dyrevelfærd og kvælstofbelastning af søer og fjorde.



Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 19:09
stærke billeder :s
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 19:33
Ja, man skal være rimeligt kold for at stå og filme en gris der bliver klemt til døde, uden at hjælpe den. Dead


Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 20:05
Denne side fortæller meget mere om den danske svine produktion.
http://www.sickpigs.dk/
Natur og miljø vogteren.
http://www.gyllebomben.dk
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 20:19
Føj for pokker, hvordan kan man forsvare sådan noget, det burde direkte i tv, gerne lige efter folk har fyldt sig med svineprodukter :(
 
Og husk så lige alle jer der klapper i hænderne over det nye popularitetsstunt, hvor man vil lave biogas af gylle, det her er noget af prisen, og inden vi ser os om, kan svinebønderne bryste sig af, at vi ligefrem har behov for affaldsproduktet gylle.
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 20:31
Hvem har optaget det ?
Hvor i landet ?

Stærk video. Av for den. Landmænd er de største svin i den her video. Fyh for pokker!!!
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 20:34
Så vidt jeg kan se er den endda filmet på Åbent Landbrug dagen i sidste uge. Ren tilståelsessag!
Til top
kim petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kaalborg Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2003
Geografisk: løvegadekollegiet
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kaalborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 21:58
Så er der svinebillig ribbensteg til supermarkedet! - føj for satan.
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 22:15
det der er standard.. det kan blive meget værre drenge...
Til top
Henrik Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nordravn

Tilmeldt:: 28 Jul 2006
Geografisk: Stevns
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nordravn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 22:37
ja "naturen" er brutal.
 
Men tro ikke at man slipper for at smågrise bliver lagt ihjel eller som her bliver født for tidligt, bare ved at skifte til økologiske svineproduktion. Sandheden er at smågrise dødeligheden på friland er meget større end ved konventionelt landbrug.  At så grisene, hvis de overlever, har et meget bedre liv i det fri, end konventionelt er jo end anden sag.
 
Så hvis ikke man kan acceptere tilstande som det på videon, er der jo kun tilbage at stoppe med at spise svinekød.
 
PS. Ikke for at tage landbrugets side(det tør jeg sgu ikke herinde) men blot for at fortælle at det ikke er lyserødt nogen steder inden for dyreproduktionen
 
mvh. Henrik
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 07:38
Så blev videoen fjernet af udgiveren.............

Ja, landbruget har flere meget stærke propaganda organisationer så som "Bæredygtigt landbrug". Denne er en organisation, der har til formål at få fjernet ALLE restriktioner fra lovgivningen. Man fristes til at tænke, at nogen har lagt et moderat pres på udgiveren af videoen, og fået den fjernet. Landbruget er i sig selv et pressehelvede, for den historie de skal sælge er: forurenet drikkevand, multirisestente bakterier, 25.000 døde smågrise i døgnet og en total mangel på empati for naturen og miljøet. Alt dette pakket ind i en stærke vendinger om landbrugets betydning for dansk økonomi, hvilket heller ikke holder, viser beregningerne i "Sådan ligger landet". Her et link til denne skrivelse:

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 09:19
Citat: Daniel D Holm

Så blev videoen fjernet af udgiveren.............

Tja!, denne viser det samme:
Til top
Søren Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
millar

Tilmeldt:: 21 Dec 2002
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér millar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 09:58
Jeg kan opforde jer til at støtte op om en ny dansk dokumentarfilm, som kommer til at omhandle konsekvenserne af den danske landbrugspraksis, samt hvilke alternativer der findes..
Se mere på
eller på facebookgruppen " Mad A/S "
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 17:17
Kære alle !
Ja der er uomtvisteligt nogle udfordringer omkring landbruget.
De af jer der har interesse kan deltage i et åbent møde i Vejen i aften kl. 19.00
Her vil "bæredygtigt landbrug" drøfte landbrugets fremtid i DK.
se evt. mere her:
Lad os håbe at alle finder en måde der kan muliggøre at der fortsat er bæredygtigt forhold i landbruget, til gavn for alle danskere, og som fortjener danskernes anerkendelse og respekt.
 
Mvh. Jim
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 17:29
Bæredygtigt landbrug er efter min mening et misvisende navn. Da de skider højt og flot på vores natur. Det bæredygtige er at naturen skal fjernes så de kan tjene flere penge.
Natur og miljø vogteren.
http://www.gyllebomben.dk
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 09:59
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 14:22
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 14:35
Kan godt forstå jeres harme over svineproduktion generalt, men hvad med den video som lå her af en gedde fisker med en fisk som lå halvdød bag i en bil eller det utal af andre videoer som ligger på nettet hvor dyr bliver dårligt behandlet ...disse  videoer er vel ikke et udsag for at alle fiskere gør sådan som ham med gedden eller ?
Det samme gælder vel for landbruget ville jeg mene ?
/Søder
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 14:40
Henning Søder.
 
Videoen er optaget til "åbent landbrug" og stedet omtales af landbruget selv som et mønsterlandbrug, der er bedre end gennemsnittet.
 
Så hvad tror du selv? Ermm
 
------------
 
Du er vel ikke allerede begyndt som ambassadør for Blæredygtigt landbrug Dead ?
 


Redigeret af Jan Persson - 21 Sep 2011 kl. 14:48
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 15:18
Over hovedet ikke Jan, men vil bare gerne at man ikke genraliserer tingene, hvilket  i mine øjne forplumre dem på forhånd ...
Jeg er på ingen måde ambassadør for BL og de dårlige ting som foregår der i deres regi  ligesom jeg heller ikke er det for uetisk opførsel omkring  stangfiskeri....


Redigeret af Søder - 21 Sep 2011 kl. 15:31
/Søder
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 16:20
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 16:22
Citat: Søder

Over hovedet ikke Jan, men vil bare gerne at man ikke genraliserer tingene, hvilket  i mine øjne forplumre dem på forhånd ...
Jeg er på ingen måde ambassadør for BL og de dårlige ting som foregår der i deres regi  ligesom jeg heller ikke er det for uetisk opførsel omkring  stangfiskeri....


Det er vel ingen generalisering, når alle - inklusiv landbruget - er enig om at 9 mio. smågris (25.000 hver eneste dag, inkl. juleaften) dør på netop den måde, der vises i videoen.

Så kan man mene hvad man vil om etikken i det - min stilling er klar Dead


Redigeret af Jan Persson - 21 Sep 2011 kl. 16:23
Til top
Henrik Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nordravn

Tilmeldt:: 28 Jul 2006
Geografisk: Stevns
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nordravn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 17:16
Hej Jan.
 
Prøv lige og google dødelighed ved økologisk/frilandsgrise, og du vil  finde, at langt flere smågrise dør ved den produktionsform end ved konventionelt landbrug. 
 
Ved Frilandsproduktion er der langt større risiko for at soen ligger sig på dem,  de fryser ihjel eller bliver taget af ræven/ravne eller at de sågar bliver ædt af deres egnen moder.
 
Jeg forsvarer ikke noget af det, men man skal bare ikke tro at "naturen" er mere skånsomt, snarere tværimod, ihvertfald i den her forbindelse.
 
I øvrigt er de grise som vises på videon sandsynligvis for tidligt fødte, hvilket bevirker, ligesom ved mennesker, at deres lunger ikke er færdigmodnet, og derfor ikke har en chance for at overleve, med mindre de behandles som fortidligt fødte mennesker
 
Mvh. Henrik
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 17:42
@Henrik.

Det har en fuldstændig naturlig forklaring, da man bruger "almindelige" industrisvin med alle deres fremavlede skavanker. Hvis man i stedet brugte robuste udendørs svin, så ville det være en helt anden historie.

Se f.eks. dette mønster landbrug

http://refshoejgaard.dk/
Til top
klaus lundsgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
claudius

Tilmeldt:: 01 Maj 2005
Geografisk: halkær å, sønderup å, limfjorden, norge og trolling
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér claudius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 21:25
til alle jer der harmes over dyrevelfærden og forureningen af vandløbene;
jeg er sikker på, at de fleste, med største fornøjelse, sætter tænderne i en hotdog eller en pose flæskesvær mv.!
Hvad med om i nægter at spise svineprodukter, måske den lille protest alligevel nytter når mange står sammen?
Det er næsten 2 årtier siden jeg tog det standpunkt.
Er jeg så blevet "frelst"?,  er vandløbene blevet renere?, er dyrevelfærden på plads ?
Nej, men jeg har gjort hvad jeg kunne, og med god samvittighed !
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 21:52
Citat: claudius

Hvad med om i nægter at spise svineprodukter, måske den lille protest alligevel nytter når mange står sammen?
Det er næsten 2 årtier siden jeg tog det standpunkt.


Clap

Vi er da heldigvis flere, der ikke blot nægter at spise svinekød - med kød i det hele taget (spiser dog fisk og skaldyr - endnu).

Så hus forbi herfra.



Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2011 kl. 06:37
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres