Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Let tohåndsstang

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjørn Biedenweg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ursus Avatar

Tilmeldt:: 05 Sep 2011
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ursus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Let tohåndsstang
    Sendt: 11 Sep 2011 kl. 16:41
Hej!
Jeg er på jagt efter en ny, let tohåndsstang til næste års sommerfiskerii.
Stangen skal have en kastevægt på omkring 26 gram have en længde på omkring 12 fod.
Det, der indtil videre har vakt min interesse, er flg. stænger: Hardy Demon 12` #7, Hardy Swift 11´6" #7, Winston Boron II X 12´6" #6/7, Vision Catapult 11´6" #7 og Vision Cult 12´6" #6.
Er der nogen af jer, der har erfaringer med en eller flere af ovenstående og vil fortælle mig om disse?
Med venlig hilsen
Bjørn
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 16:51
prøv en scierra hms 11,8 #  7-8 en ren kult stang  
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 19:40
Hej
Jeg tilslutter mig Peters forslag, har selv en , den er sjov at fighte fisk på og kaster godt.
Carsten Lai
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 20:10
Hej Bjørn.
 
Jeg vil starte med at sige at jeg ikke har prøvet alle de stænger du nævner, men jeg har selv haft en HMS 11´8. Alligevel vil jeg med risiko for at blive lynchet vove den påstand at en Sage TCX Switch 11´9 #6 (går med 24 gram) er de nævnte stænger overlegen.
Det er i særklasse den bedste lette tohåndsstang jeg nogensinde har prøvet.
 
Mvh Klaus
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 20:23

hvordan er din kaste still  og  hvilken type stang er du til skriv evt. hvilken stænger du har og hvad line set up du bruger på de stænger 

hvad for noget sommer fiskeri skal den bruges til skal den smide meget kabel ud eller er ?
du bør ikke købe en kæp uden at prøve den først 


Redigeret af christian t. - 11 Sep 2011 kl. 20:25
k&b
christian t.
Til top
Bjørn Biedenweg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ursus Avatar

Tilmeldt:: 05 Sep 2011
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ursus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 20:45
Hej igen!
Tak for de hurtige tilbagemeldinger! Det er rigtig at det kommer meget an på, hvordan jeg vil bruge stangen.... Den skal bruges udelukkende til underhåndskast og lukke "hullet" mellem en Lpxe switch 11´#8/9(22-23g.) og en lpxe 13´ #8/9(29-30g.)
Scierra Hms i enhånds- har jeg selv været ejer af og var meget behejstret for aktionen, omend den havde for lidt "lifting power" til kystens ørreder, Hms i klasse 7/8 har nok for lidt kastevægt, er jeg bange for. TCX i 11´9" har jeg også et øje på. Den skal jeg have prøvet ved lejligheden! 
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 21:03
prøv evt. at se på en
guideline le cie  12,6  #6-7 el. 7-8
 
 
k&b
christian t.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 21:06
Jeg har en Hardy Angel 12` #7 kaster som en drøm. Big smile
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 21:13
Ja og den bliver jeg altså nødt til snart at prøve Jørgen !

Jim.
Til top
Bjørn Biedenweg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ursus Avatar

Tilmeldt:: 05 Sep 2011
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ursus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 21:57
Hej Jørgen S.!
Hvad kastevægt går du med på stangen? (underhåndskast)
Er stangens aktion mere top-orienteret eller dyb? Når vi snakker tohånds-, foretrækker jeg stænger , der er spændstige og hurtige.   
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2011 kl. 22:15
Hej Bjørn
Jeg bruger skydehoved - Zpey Fusion kl 7/8 med Orvis Wonderline skydeline
Jeg syntes selv stangen er hurtig, hurtiger end min Norsker som nok( uden at jeg ved det) er lavet på en Talonkline,men har nok heller ikke så meget sammenligningsgrundlagCry
/J
 
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 00:33
bruger aldrig andet end min Loomis stinger, skulle jeg have en lille let to hånd blev det helt sikkert også sådan en. men bare min mening. hver and har sit eget næp ..
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 09:38
Jeg har fundet den perfekte 2h stang. Big smile  ECHO  DH 11"9 fod i klasse 4.  Den er gude skøn og passer til fisk op til ca 6 kg. Alle der har prøvet den står med et smil fra øre til øre. Her er et link. http://www.balticflyfisher.com/DK/DKcatalog/ECHO_Dec_Hogan.html
Mvh. En der fisker 2h på kysten.Tongue
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 10:40

Ja ja Henrik, to-hånd på kysten...

Husk nu...3,75 kr om året til Fødevareministeriet, øst for Storebælt. Wink


Jim.

Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 12:02
Eller hvad med en CTS Switch 10.6 #7...?
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 12:58
Hej der jim.
Det er vist en anden tråd vi må tage op.Cry
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 18:48
loop opti 12 fod klasse 8, kastevægt 28 g eller loop opti switch 10,6 fod klasse 8, kastevægt 21 g. har begge stænger og er vældig glad for begge, gode, pålidlige stænger. sund fornuft ved åen :-)
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 19:15
hej jim . som jeg vist fortalte om i en tidligere tråd bruger jeg en g loomis 11" # 7 tohånds med et skagit skydehoved på 24 gram det sparker bare røv .leif.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 19:55
Citat: Hvass

Hej der jim.
Det er vist en anden tråd vi må tage op.Cry

Nemlig Henrik !
Men det kunne da være en interessant tråd at starte op....hmm !!!Thumbs Up
Jeg er med på den.

Vi ses.
Jim.
Til top
Bjørn Biedenweg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ursus Avatar

Tilmeldt:: 05 Sep 2011
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ursus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2011 kl. 18:01
Hej Klaus!
Har efterhånden hørt en del godt om TCX´en i switch-udgaven. Den er jo forholdsvis ny i Sage programmet. Mon ikke en #7 vil passe til mit krav om en let spænstig stang, der kører med 26-27 gram?. Korsholm anbefaler 28-30 gram til 8´eren.
- Jeg skal i hvert fald have prøvet den!
 
Tak for tippet!
 
Mvh. Bjørn
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres