Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kemikalier - tørfluer

 Besvar Besvar
Forfatter
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kemikalier - tørfluer
    Sendt: 31 Aug 2011 kl. 12:53
Som en forlængelse af mit spg. om tørfluer - her et vedr. kemikalier til samme.
 
Jeg har kigget lidt på forskellige kemikalier til fluerne - og mener at have fundet en god løsning:
 
Impregnering af nye fluer: Loon Hydrostop
 
Tørring ved åen: Loon Easydry
 
Tørfluespray til brug ved åen: Loon Fly Spritz II
 
....er det en god, brugbar sammensætning af kemi...eller??
 
Mvh
 
Mads
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 13:48
Hej Mads.
 
Der er nok det rigtige setup, afhængig af hvad typer fluer / materialer, der er brugt.
 
Jeg bruger de ting du nævner, men har så ydermere til CDC fluerne, en CDC olie.
 
Jeg ville tage en snak med Jens Ståll i GO FISHING, han har fingeren på pulsen, når talen er tørfluer, og jeg ville i samme ombæring, hører Jens om materiale valg til tørfluerne, som kun skal imprægneres hjemme, når fluen er nybundet, der kommer hele tiden bedre ting til imprægnering.
 
Mvh
P.K.
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 13:55
Hej Per,
 
Igen tak for dit svar.
 
Det er, i første omgang, til brug på "butiks-fluer" købt færdige  - Klinkhammer, Red Tag, Europa 12, Oliv Dun, Parachute Adams, Baetis Rhodani samt Rackelhanen - altså ikke CDC.
 
Mvh
 
Mads
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum