Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Åhh disse minder

 Besvar Besvar
Forfatter
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Åhh disse minder
    Sendt: 26 Aug 2011 kl. 10:52

Et gammelt billede fra 96, fra en rigtig dejlig morgen i karup Å, blev sgu helt nostalgisk da billedet dukkede frem fra gemmerne. Måtte dele det (prale lidt)Smile

Husker det som i går. 100 cm, 11.5 kg, orm, 0.25 line, 75 minutters fight, travetur på omkring 3 km..........
 
 
 
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 10:56
Nøj for satan da...en utrolig smuk og velproportioneret fisk....og STOR !!!
Tænk at opleve dette...bare een gang.
 
Mvh
Jim.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 11:07
Wooow Jens sikken en fisk ....
/Søder
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 11:50
Ja de minder... 1988 - 10,625kg 90cm - 62cm om bugen - skælprøve viste 1 måske 2år i ferskvand +3 år i havet - fisken havde aldrig oplevet livet glæder.
 
/J
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 12:06
Det er godt nok noget af en ædemaskine....og så kun 3 år i havet, det er stort.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 12:12
Ja for s....
Men havde det i stedet været feks en Kattegat-ørred havde den slet ikke opnået den høje vægt så hurtigt.
Har vi flere trofæer i den magiske + 10 kg klasse mon ?
Det er meget få jeg kender som har rundet denne magiske grænse.....det er en stor bedrift !
 
Mvh
Jim.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 12:16

Ham den magre jyde har vel også noget at vise.-)

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 12:38

Hej Hans- Erik.

 

Årh ja for f…., du tænker vel på Kent Bille ?

Ja den vil vi sgu se igen vil vi.

 

Mvh

Jim.

 

 

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 12:47
Jim
 
Hvis du googler Kent Bille som billed ser du herlighederne...
eller her i på dette forum
 
 
 
også en flot fiskSmile
 
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 13:02
for f....det er jo fisk, hvis sagn er på højde med drager og lochness uhyret....det er fisk man ikke tør drømme om at få på linen......gid jeg en dag vil opleve noget lign.....er møg misundelig....
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 13:19
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 13:24
Laks fra mørrum fanget 1996,  118cm  17,5 Kg.  (fra dengang der var fisk)Wink                                                                                                                             
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 13:29

Hej Jørgen.

 

Jeg er faktisk lige ved at tro at jeg måske så de oprindelige og allerførste billeder af Kents monsterørred inden de blev offentliggjort i det at jeg umiddelbart efter hændelsen mødte en fyr på en motorcykel på en af mine kystture til Smidstrup.

Han tegnede og forklarede, tog billeder op ad tasken som han selv havde taget…ja det var dårligt helt tørre endnu.

Jeg mener at kunne huske at han tog den på en Scierra HM2, 9`# 6.

 

Jeg prøver tit at forestille mig hvordan det må føles at få dette super-hug på fluepinden.

Min største kystørred indtil videre på fluekæppen er kun på 3,2 kg taget på Vester Bøgebjerg…jamen altså, den var så voldsom og den lammetævede min Scott så man tror at det er løgn.

At gange denne vægt med tre virker bare for vildt !

 

Mvh

Jim.



Redigeret af scott - 26 Aug 2011 kl. 19:44
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 13:44

Hej Jim

Måske letter at få sådan et "dyr" ind på 2 håndsstage?Smile Hvis nu tilbudet skulle være der?
 
/J
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 14:15
Om det gør ?....ja så er 5 år med tohånden sgu da en straf jeg kan leve med.
 
Vi ses.
Jim. Wink
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 15:24
Kanonflotte fisk, både laks og hø, hvad vejede Kenn Billes, var/er det ikke dk rekord?
Til top
Flemming Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flemming Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flemming Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 15:27
Nu må i stoppe med alle disse billeder! i ødelægger fuldstændigt min selvtillid!Cry
Spøg til side, det fan.. nogle flotte fisk!Thumbs Up
God weekend til jer alle.
 
Mvh Flemming
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 16:15
Citat: jenslp

Kanonflotte fisk, både laks og hø, hvad vejede Kenn Billes, var/er det ikke dk rekord?
 
Hej Jens
 
Kent's havørred vejede 10,3kg, men er ikke danmarks rekord, den er tilgengæld europa rekord for fluefanget havørred. Fluefanget blev først indført i DK efter han havde fanget den, og rekordkommiteer arbejder ikke med tilbagevirkende kraft Ouch
 
 
Mvh
Lasse
 
Ps. tillykke med den "gamle" fisk Big smile
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 16:22
Hej
 
ÅH JA.....Det sus kan jeg altså stadig huske...
Og hvad med at jeg kort forinden fanger en 5,2 kg´s og skriver herinde at sådan kunne jeg godt tænke mig at fange på flue...og hvad går der 14 dage ??? og så går min største ønske i opfyldelse ....10 , 3 kg og 92 cm ...jeg sov iøvrigt ikke rigtig i flere dage efter...
 
Idag skal jeg ud og hente et maleri af fisken som Lars Østergaard " sportsfiskeren "...har arbejdet med et stykke tid...jeg fik jo aldrig taget nogle rigtig gode billeder og fisken blev iøvrigt stjålet fra et værested jeg arbejdede frivilligt på under min uddannelse dengang....billedet er i fuld størelse altså 92 cm osv ..jeg glæder mig volsomt til jeg har fri idag :-)
 
OG IØVRIGT MANGE HILSNER TIL GODT FOLKET OVER ØST PÅ :-)
 
mange hilsner
Kent Bille


Redigeret af kent bille - 26 Aug 2011 kl. 16:23
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 16:28
du kan vel oploade et billed af billedet når du har fået det hjem.... vil vildt gerne se det....
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 16:47
Hej Jim
 
Det er rigtig....manden på motor cyklen var ham der nettede fisken...han blev under første forøg væltet af en dønning og måtte under vandet...han rejste sig op mens vandet væltede af ham og samtidig råbte han vildt..."Den er kæmpe stor"Shocked
Der stod iøvrigt en anden som gerne ville hjælpe med at nette den....med et net til små bækørredWacko
Jeg kan ikke lige huske hvad motorcykle fyren hed men han kørte hjem til græsted på motorcykel efter kameraet og kom tilbage til plantagen stadig iført sit våde tøj for at tage et par billeder Thumbs Up
 
Det er rigtig at det var en hywel morgan 2 fra scierra ...men en #7
 
Som Lasse skriver så kom Danske flue rekorder i 2005 ... men diplomet er nu også flot selv om der kun står.. European saltwater fly rekord Big smile
 
Endnu engang mange hilsner til jer der.......over
 
Kent Bille
 
 
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 17:31
Hej Lasse, tak for info. jeg mente nok det var danmarksrekord, i flue fra kysten, man får helt mundvand. Jeg tror den største jeg har fået fra kysten er på 45 cm, det kan jeg simpelthen ikke finde ud fa.
Og til Kenn, tillykke med dyret det er sgu sølvtøj der vil noget, jeg vil gerne tilslutte mig Mads´ kommentar med en opload af maleriet, det kunne være spændende.
Tror sgu jeg bliver nød til at besøge åen i morgen tidlig, man bliver jo helt "lysten", selvom en familiefest prøver at hale mig ind i sit spind.
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 17:33
Sorry, ikke kenn, men Kent!!
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 17:59
Hej
Mads og Jens..lige så snart det er muligt at få taget et billede af maleriet så oploade jeg det her...den er jo ikke i ramme endnu...kan jeg først finde efter weekenden da jeg skal arbejde her i weekenden !!
 
 
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 20:24
Hej
 
Så fik jeg hentet tegninen...det er ikke helt tørt endnu og skal lige ligge strækt et par dage.....den er tegnet i fuld format altså 92 cm osv...
 
Lars Østergaard har fået tilsendt en del billeder som blev taget dengang af forskellige personer der var tilstede efter fangsten....Jeg syntes selv at det er rigtig godt tegnet og absolut de penge værd som det har kostet...Hermed de bedste anbefalinger herfra........
 
Glæder mig til at få den i ramme og op og hænge Smile
 
Skulle andre være intereserret så kan Lars Østergaard Jensen kontaktes
 


Redigeret af kent bille - 26 Aug 2011 kl. 20:26
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 20:33
Fluefanget blev først indført i DK efter han havde fanget den, og rekordkommiteer arbejder ikke med tilbagevirkende kraft Ouch
 
Selvfølgelig kan de ikke arbejde med tilbagevirkende kraft, hvilken fisk skulle de i så fald vælge? Der vil være mange som afholdt sig fra at offentligegøre/tilmelde en fangst når den alligevel ikke ville være gældende som rekord bare fordi den var fanget på en speciel måde. Skal vi så også til at have en liste for fisk fanget på Mepps spinnere? Eller fanget med multihjul? Da de annulerede gedden på 22 kg tog de jo heller ikke en af dem mellem 15 og 20 kg og satte ind på listen, netop med samme argument, men lod listen stå åben for nye fangster.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 21:51
Citat: Klaus Neilsen

Fluefanget blev først indført i DK efter han havde fanget den, og rekordkommiteer arbejder ikke med tilbagevirkende kraft Ouch
 
Selvfølgelig kan de ikke arbejde med tilbagevirkende kraft, hvilken fisk skulle de i så fald vælge? Der vil være mange som afholdt sig fra at offentligegøre/tilmelde en fangst når den alligevel ikke ville være gældende som rekord bare fordi den var fanget på en speciel måde. Skal vi så også til at have en liste for fisk fanget på Mepps spinnere? Eller fanget med multihjul? Da de annulerede gedden på 22 kg tog de jo heller ikke en af dem mellem 15 og 20 kg og satte ind på listen, netop med samme argument, men lod listen stå åben for nye fangster.
 
Joda, og der er folk som ikke tilmelder fangster fordi de ikke gider rekordræs og?
Nu var det jo muligt at tilmelde en eventuel rekordfisk fluefanget til en europæisk rekord, så det med ikke at tilmelde fordi der ikke var en klasse til det er vidst lidt....
Og så er der jo allerede lavet en liste der ekskludere fluefiskeri, samtlige lineklasse rekorder Wink Snak om speciel fiskemetode at hive store fisk op på ekstremt tynde liner Dead
 
Mvh
Lasse
Til top
Per Ihlefeldt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per48 Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per48 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2015 kl. 21:02
Men så er der en her også jo
http://www.fiskeavisen.dk/nyheder/a.htm?artid=132
Til top
Per Ihlefeldt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per48 Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per48 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2015 kl. 21:06
Kæmpe havørred fra Falster tilmeldt som ny DK-rekord

Til top
Per Ihlefeldt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per48 Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per48 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 20:31
http://www.fiskeavisen.dk/nyheder/a.htm?artid=132
Her ser man fiiisken
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 13:36
Dejlige fisk - og man kan næsten ikke vente på at komme igang med natfiskeriet i den "lokale" jydske å Smile

Jeg har selv været så usandsynligt flittig, gennem mange år, at fange både havørred og laks over 10 kg. dog ikke på flue..
Tak for de fine fotos - det kunne være man skulle til at se på hvor mange fluer der ligger klar og venter i æskerne....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum