Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Briller et stort problem ik mindst dyrt

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Briller et stort problem ik mindst dyrt
    Sendt: 19 Aug 2011 kl. 21:17
hej jeg har altid brugt pol briller men har fået mig et meget stort og ik mindst dyrt problem synes jeg og håber i måske ka hælpe mig til at gøre det billiger

mit problem ligger i at jeg bruger alm briller med styrke jeg er nærsynet og jeg har prøvet med pol briller til at sætte ud over og det er noget juks har set man ka få nogen clip-on til at sætte på briller og der står passer på stort set alle briller hehe jaja det samme stod der sgu med de pol briller til at sætte udover mine alm briller og de passer da slet slet ikke
 
 
Er jeg virkelig nød til at spendere 2500-5000 kr på et par special lavet solbriller med god polaroide hos min optiker ?        (tænk hva grej jeg ku få for de penge men er jeg nød til det så må jeg jo gøre det og spare kraftigt på rigtig meget andet på hjemfronten og fisketurene i putten i lang tid

Nogen Hjælp for de andre briller har jeg lyst til at flå af hele tiden. og kommer sku nok snart til at sætte mig på dem (næsten ik med vilje) de var dyre nok
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 21:20
Ved at Wiley Xlaver nogle indsatser til nogle af deres modeller som gør at deres pol briller kan bruges sammen med rigtige briller.
Ellers gør som jeg: laseroperation og slut med briller :P
Har ikke fortrudt et sekund - og prisen....tjah, 5 par rimelige briller = 17.000 kr.
 
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 21:25
Hej Klaus

Jeg har nøjagtigt samme problem...

Har i mange år brugt clip-on, men valgte i foråret at spendere 2200 kr på et par Polaroidbriller med styrke...

Føj noget skrammel... Tunge ad H til Cry

Efter at have klaget min nød til optikeren siger hun, at deres udvalgt i clip-on's kun var ringe repræsenteret i butikken. Hun målte mine briller og bestilte i løbet af et par dage, 3 forskellige clip-on's hjem. Tænk engang det ene par passede perfekt Thumbs Up

Tilbage til clip-on's... Men nu dur det sgu!!!Geek
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 21:30

hej michael hva mener du lige med indsatser ka du præcisere nærmer eller er det bare som det jeg har nu nogen nogen du knalder ud over de alm briller

ja har selv en ven som har fået sådan en laser operation og han er os tilfreds men jeg har ik lige 17000 kr i pungen lige pt og har det fint med at bære briller (Jeg er ik flov over at bære briller)
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 21:44
christian jeg har selv en ven som smed 2500 kr hos sin optiker efter et par speciel lavet solbriller med en vis klasse af polaroide og vi bruger næsten samme styrke og har prøvet dem  da vi stod ved ørsted put and take og fluefisket da han sagde prisen fik han dem straks retur
 
ku være jeg sku prøve at høre min optiker hva de ka tilbyde omkring clip-on's nogen der ska passe perfekt og hvis det ik ikke ka lade sig gøre at få nogen til lige præcis mine briller så må han sku lave mig et knald godt tilbud på nogen speciel lavet polaroide solbriller med min styrke i
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 21:49
Hej Klaus
 
Jeg havde samme problem indtil sidste sommer. På en tur til Skagen sammen med min fiskekammerat og vore koner fandt vi en kræmmer, som solgte solbriller for en slik. Efter lidt forhandling endte vi med at købe et par store polaroidbriller hver. Vi fik dem for 50 kr. stykket. Det har løst mit problem og jeg bruger brillerne rigtig meget, især når fruen ikke er med. Hun synes de er alt for store og dermed grimme. Men, som de jo siger i reklamen, der er så meget kvinder ikke forstår. De duer jo, også til andet end fiskeri, og det er det vigtigste.
Kræmmeren havde desværre kun de to par, ellers havde jeg købt et par stykker mere.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 21:49
Hvad med kontaktlinser og et par almindelige Polaroidbriller?
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 22:06
karsten de polaroide jeg har til at knalde ud over min alm briller er rigeligt store de passer bare som røv og nøgler de glider af og lukker ik solen ordentligt ude i bunden og i toppen så man får sol i øjne alligevelle og de er også købt hos min optiker for 250 kr og dem ka jeg ik bruge til en skid så spildte penge og det gider jeg ik engang til os derfor jeg frygter at jeg ik ka få clip-ons til mine alm briller som passer perfekt både i omkreds og der hvor de ska sættes på brille stellet gider nemlig ik noget som genere min næse eller som ik ka holde solen ordenligt ude

mine alm briller er etnia barcelona måske de ka hjælpe til mere info omkring hjælp?
 
 
 
 
klaus
kontaktlinser NEJ TAK har kun haft bøvl med det lort
M.v.h Klaus rosseland
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 22:23
Hej.
Du kan købe et par skibriller hvor der kan sættes et par briller med styrke. De er lavet så de briller med styrke sidder fast inden i skibrillen. Jeg har et par hvor man kan skifte farven på polaridglasset,der fuldte 3 farver med blå,rav samt gul.
Jeg mener jeg gav ca.1600 kr. men de fylder ikke ret meget mere end en almindelig solbrille.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 22:29
Jeg ved ikke hvilke du har prøvet, men Cocoon's er specielt lavet til at bruge over almindelige briller og de fungerer fint for mig.

http://www.sunglassesshop.com/solbriller/cocoons.aspx
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 22:34
her er mine brilller håber det ka hjælpe lidt mere så i os ka se hvor tykt mit stel faktisk er
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:00
Jeg bruger kontaktlinser, simpelhen pga. af jagt og fiskeri, med dertilhørende vejrlig.
Jeg har brugt det nu i ca 15 år og er meget tilfreds med dem. Men der gik noget tid før jeg overgav mig til endagslinser, hvilket jeg er uhyre tilfreds med.
Knapt 2000 kr. om året, ingen rengøring og væsker og hvis jeg siger jeg bruger 4 ekstra linser om året er det højt sat.
Desuden mærker jeg dem meget sjældent. Jeg har tænkt på laserop. men det er kun pga. den økonomiske gevinst.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:19
jeg har også været sur og tvær og megatræt af linser - før jeg prøvede dagslinser. Ud med dem efter en dag og ikke noget rensehalløj. Giver vist 2400 om året... ville også gerne laser oprereres men skal lige finde de 17 k.
 
Det vil undre mig hvis du ikke kan finde dagslinser der duer... jeg bruger også briller ind imellem og har derfor linser nok og kan rutte lidt med dem hvis det passer mig...
 
Har aldrig haft helt med polbriller og briller sammen - jo kunne da bruge et par clips modeller men de lukker lys ind i siderne...
 
knæk og bræk videre til det bedste syn
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:25
Jeg arbejder som kok med røg damp, fedt, kondens o.l.
Jeg sejler havkajak, kører mountainbike og hadede at bruge briller. Følte mig hverken grim eller andet, men hadede afhængigheden - samme afhængighed følte jeg med linser, udover at mine øjne buede så specielt at både bløde, hårde eller endagslinser kunne få mig til at ligne en, der havde været på 14 dages druk.
Fik laseroperation rentefrit forrige år - godt 300 om måneden, til de er betalt. De fleste brillebrugere bruger mere på briller om året, men var bestemt ikke af økonomiske årsager, men fordi jeg ønskede at være uafhængig af briller.
 
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:35
mikael jeg har det med bare såen at falde i søvn og ha glemt at ha taget linser ud og det er bestemt ik nogen god cocktail da de så tøre ind på selve øjet og ka dermed skade øjet
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:38
michael skotte vil ingen operation ha
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:47
Har sovet utallige gange med linser, og ja øjnene er lidt røde i 20 min når man vågner, men det er så også det. I hvert fald for mit vedkommende.
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:50
nu ved jeg ik lige om du er typen som kun powernapper men det gør jeg bestemt ik jeg sover igennem og gerne 7-8 timer af gangen når jeg altså endelig sover
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Hans Jørgen Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kaktusse

Tilmeldt:: 19 Jul 2011
Geografisk: Gram
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kaktusse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 09:59
Mit bud på solbriller er www.dinsolbrille.dk ,kvaliteten er god og prisen ikke større end man køber et par stykker.

Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 11:08
Hej Claus
 
Jeg har samme problem med briller, og nej, laser operation er ikke en mulighed, har en bygningsfejl der ikke kan rettes! Og kontaktlinser må jeg ikke bruge da jeg har for tørre øjne (Konstateret af øjnlæge og optikker!) Så jeg er bundet til brillerne.
Så jeg tog ud og ledte, valget faldt på et par Oakley sportsbriller, de fungere perfekt!
Ja de er lidt dyre, men købt på brille abonnement bliver det omkring 150 pr måned i 2 år, så det var fint med mig.
Det skal lige siges at min styrke kun variere meget lidt over tid (Har kun skiftet 0,25 over de sidste 10 år) så jeg kan have mine briller rigtig længe.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 11:15
Det der med tørre øjne, har jeg lige løsningen på. Hiv et næsehår ud når tørheden melder sig, og vupti masse af væske i øjnene........undskyld Martin,skulle lige fyre den af. SmileCry
 
venligst
 
Jens
 
Ps. Har faktisk benyttet det et par gange.


Redigeret af jenslp - 20 Aug 2011 kl. 11:17
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 11:18
Hej Jens
 
Den er faktisk prøvet ;-) Men desværre har jeg ikke nok næsehår til at kunne gøre det hver ½ time mens jeg har dem på ;-)
Så når mine øjne tørre ud "klæber" linserne til min hornhinde. Og når jeg så tager linserne ud, ja så ryger der lige lidt af hornhinden med hver gang, ikke en holdbar situation!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 01:36
martin ka se mit valg blir specielt lavet pol solbriler (tilsyndeladne bedste løsning for mig da jeg mener min øjenlæge os fortalte mig jeg sku helst ik bruge linser os pga tøre øjne

Hvis jeg hiver næsehår ud sker der ik andet end snotten begynder at løbe
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 07:24
Citat: Klaus rosseland

martin ka se mit valg blir specielt lavet pol solbriler (tilsyndeladne bedste løsning for mig da jeg mener min øjenlæge os fortalte mig jeg sku helst ik bruge linser os pga tøre øjne

Hvis jeg hiver næsehår ud sker der ik andet end snotten begynder at løbe
 
 
Klaus - Har du prøvet dem i den anden ende Ouch
 
Ok - spøg til side
Jeg har tidligere set nogle linse klatter til at lime uden på solbrillerne, eneste problem er at de placeres nederst som et læsefelt på brilleglasset, det betyder at man under vadefiskeri ser gennem læsefeltet når man kikker ned.
Jeg mener at det var Guldsmeden på Frederikssundsvej der havde dem.
 
Jeg har også prøvet et par Orvis solbriller med pålimet læsefelt, udemærket løsning, men samme problem under vadefiskeri.
 
Idag bruger jeg månedslinser med læsefelt, og mine almindelige fiskebriller. Det fungerer for mig Smile Linserne er beregnet til at hornhinden kan ånde igennem, så man kan godt have dem på natten over. Pris 300,- spir om måneden
 
Laseroperation - Tja, måske - Men hvad nu hvis det går galt, der er jo kun et forsøg pr. øje Confused
 
Anyway - det var nu nemmere den gang, man ikke behøvede Se krykker.Smile
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Til top
Kim Matthiesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KIMM

Tilmeldt:: 02 Okt 2003
Geografisk: Vejle å og Vejle fjord
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KIMM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 07:37
coocoons har en hjemmeside, hvor du kan printe en oversigt ud over deres clip-on solbriller - så placerer du bare dine briller over printet til du finder dem der passer - koster omkring 300 fra USA alt incl.
 
Har selv købt et par Maui Jim til omkring 3.000 kr. Aldrig haft bedre solbriller - men bruger stadig mine clip-on.
 
Kim
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 08:02
Jeg vil opfordre de som har funden interesse for laser opration om at betænke sig- det er på lidt længer siget en blindgyde da det væv som er brændt danner arevæv og bliver stift og udlinet -så med tiden og relativt hurtigt vender det dårlige syn tilbage enda ringer - 
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 10:09
Citat: Bruno Andersen

Jeg vil opfordre de som har funden interesse for laser opration om at betænke sig- det er på lidt længer siget en blindgyde da det væv som er brændt danner arevæv og bliver stift og udlinet -så med tiden og relativt hurtigt vender det dårlige syn tilbage enda ringer - 


Sikke dog en gang ævl at påstå - og uden nogen som helst form form underbyggelse af påstanden.
Du har måske osse den med, at man bliver blind af at onanere???
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 18:11
Klaus - Har du prøvet dem i den anden ende Ouch
 
Hehe nej og det har jeg heller ik i sinde at prøve
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 18:34
Det siges ellers at kunne få tåreflådet igangSmile
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 22:03
jeg undre mig tit over den uvidenhed og enfoldighed bruger ytre sig med - så jeg gider faktisk ikke agumentere mod så en påstand - undersøg selv emnet -tror du jeg går frem offentlig uden at mit bagland er iorden -  så tåge rundt i den vuggestue - ærgeligt at 123nu efterhånden er gennemsydet af så naive vuggestue bruger  -og forvent ikke at jeg tager tråden op- snare sletter mine indlæg - græmes over sådanne kvejefisker -
 
ved nærmer eftertanke - når du jo nok af blive blind af af havde ladet dig foranlede til af få brændt øjet ud på en blind fisker -så ja du må fortage ornani i blindhed Cool 
 
dafni..............
 
man kan jo også udrede ud fra dit opkåg at du ikke har den rette indsigt -så du er meget ung og blottet for sund fornuft  - et symptom mange unge har tilegnet sig nu om stunder
 
så igen dafni............................
 
 


Redigeret af Bruno Andersen - 21 Aug 2011 kl. 22:25
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 22:54
Luis Nielsen har mange forskellige briller af mærket polaroid til at sætte udenpå alm briller til 399 kr. Har selv to par jeg er særdeles tilfreds med.
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 22:55
Hej jeg har samme problem men jeg har hørt mig rundt omkring og fandt ud af louis nielsen er billigst med brille de koster fra 1200 op efter, har selv over vejet det.
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 10:04
I sportsverdenen har nogle kloge mennesker løst problemet for os ;0)
 
 
Dette er en indsats til sportsbriller, hvor man får sin optiker til at montere alm glas med styrke og de bliver så monteret inden i sin sportsbrille. Så har man stadigt muligheden for at skifte sine solbrilleglas og se smart ud som man vil uanset om man har dårlige øjn eller ej ;0)
 
Jeg har selv valgt at købe et par oakley Hijinx med polglas og styrke. Det er originale oakley glas, som er special fremstillet til mig ikke blot et par standard glas med styrke. Den nette sum lød på 3000,- og f**k hvor er de behagelige at have på. Jeg bruger dem hver eneste dag i bilen frem og tilbage fra job + i fritiden og på vandet, ved vandet og på cyklen.
 
Oakleyerne var en billigere løsning end at finde et fedt solbrillestel og derefter få monteret polglas med styrke.
 
Jeg har forgæves forsøgt at finde nogle cocoons som supplement men jeg kan simpelthen ikke finde nogle som er brede nok til mine briller.
 
MVH frank
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 11:38
det er altså sjovt at selv en brille tråd kan udarte sig til latterligheder...
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 18:43
ja den her tråd er sku seriøs og gider ingen mudderkastning
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres