Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Suder og Ål

 Besvar Besvar
Forfatter
Jim Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
killerfluffy Avatar

Tilmeldt:: 07 Jul 2003
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér killerfluffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Suder og Ål
    Sendt: 12 Aug 2011 kl. 18:09
Hej alle sammen og godwekkend til at starte med.
 
jeg sad og tænkte på at smutte en tur til en lækker mose jeg kender godt og  som jeg ved indholder rigtig mange og store Ål og store suder..
Ålne har jeg fanged en del af der over men men de der suder har voldt mig problemer og jeg har aldrig fanged nogen .
er der nogen rigtig gode råd til hvordan jeg kan fange min første Suder .
ang krog forfang og madding ??
 et ekstra spørgsmål er også da jeg skal af sted ved 20:00 tiden eller 21:00 tiden her i dag og jeg står ikke lige med lommer fyldte med regnorme. nogen gode råd til hurtigt at få fat i noget madding til ål eller noget mvh jim pedersen
Til top
Jesper Lind Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DTM-JB Avatar

Tilmeldt:: 22 Apr 2011
Geografisk: Haderslev
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DTM-JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 18:27
Jeg ville købe nogle bonduelle majs.. Dem kan du fange skaller og suder med.. Du kan også bruge det som forfoder til suderne, så køb rigeligt :) Skallerne skærer du i passende størrelse, alt efter hvilken str ål du vil fange.. Især skalle hovedet kan være effektivt.. Skær hovedet af en cm bag gællelåget..
Knæk og bræk
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2011 kl. 18:52
Suder så er tidligt om morgenen bedst syntes jeg. Og fisk aktivt hvor du ser bobler
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2011 kl. 08:22
Man kan også bruge andre mærker end Bonduelle Wink
Iøvrigt gælder det for suderfiskeriet, at du skal se efter steder, hvor der kommer små luftbobler op til overfladen. Det er tegn på suder-aktivitet på bunden. Du skal fiske, så din agn er helt nede ved (på) bunden. Splithaglene placeres lidt oppe ad linen, så dit flåd står lodret. Så burde den være hjemme. Du kan selvfølgelig også fiske med en let bundrig, men jeg synes det er nemmere at styre når man fisker med flåd. Det er nemmere at placere agnen præcist over boblerne og det er let at konstatere, om det hugger, når suderen begynder at pille ved agnen.
 
Men orm er nu bedst.
Til top
Jim Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
killerfluffy Avatar

Tilmeldt:: 07 Jul 2003
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér killerfluffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2011 kl. 12:05
Takker for den store hjælp . jeg fik taget der over med min svoger . men det svære blev han lidt skidt så det blev kun til 2. en halv times fiskerig..
Fanged en del Karusser på orm og majs,
tog 1 lille karusse og skar den i stykker og smed den ud og jeg kunne se at der haved været ål over og flå i kødet med uden held til at fange dem.
Da vi kom ned til mosen fik jeg et syn så jeg var ved at falde bagover..jeg efter spurte jo havd ang agn og jeg ikke lige haved orm i lommerne .. jeg stod der med 20 stk orm jeg kunne få fat i.. men ved mosen var vandet gået over sine breder. og jeg har ved gu Aldrig set så mange orm i mit liv over alt. vil skyde på ca 5000 orm var der nok. så der blev istæden for samled til den store guld medale ;) fin tur stadig væk ;)---og tusind mange tak får alle de gode råd ,mvh jim pedersen
 
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2011 kl. 13:42
Det kan også have været krebs, der har flået i dine karussestykker.
Til top
Jim Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
killerfluffy Avatar

Tilmeldt:: 07 Jul 2003
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér killerfluffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 03:57
ahh self  ;) men håber det er ål hehe
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum