Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aborre Randers Gudenå/Nørreå

 Besvar Besvar
Forfatter
kenneth schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
freja77

Tilmeldt:: 10 Jul 2011
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér freja77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Aborre Randers Gudenå/Nørreå
    Sendt: 06 Aug 2011 kl. 21:27
Hej
 
Har brug for lidt hjælp af "eksperterne"Smile
 
Har holdt en lang pause fra lystfiskeriet, men er så småt gået i gang igen. Men jeg kan godt mærke at jeg mangler lidtTongue
 
Har fisket ved nørreåen omkring Fladbro /Randers. Går primært efter aborre og gedde og har da også fået en enkelt gedde. MEN.... Det kniber med at finde nogle aborre i en pæn størrelse...
Er der nogle der har lidt kendskab til området og som vil dele lidt ud af deres viden? Kunne godt bruge lidt info om bestemte områder og metoder på denne tid af året og så også gern hvordan det ser ud senere hen på efteråret..
 
Har været ude her til aften og havde en pæn stor aborre på krogen som desværre smuttede af krogen til sidst, men ellers har det knebet lidtLOL
 
På forhånd tak for hjælpen
 
Kenneth
Til top
kenneth schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
freja77

Tilmeldt:: 10 Jul 2011
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér freja77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 12:41
Nogle tips?Embarrassed
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 13:04
Hej Kenneth
 
Jeg ved der er nogle der har succes med jig kroppe fisket langsomt ved bunden, lidt som ved drop shot rigs.
Det er nede ved Randers regnskov jeg har set nogle have succes med den metode.
Men mon ikke den vil kunne bruges i det meste af åen.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
kenneth schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
freja77

Tilmeldt:: 10 Jul 2011
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér freja77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 13:44
Hej Martin
 
Mange tak for svaret!
Kender du noget til stykket omkring Fladbro i Nørreåen?
 
kenneth
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 14:09
Hej Kenneth,
 
Området ved Nørreå og Gudenå er ikke top område for aborre, der er aborre men i få tal ifht området omkring havnen - fra regnskoven og ned til svejebassinet er der god chance - fisk en 2 " power grup eks i farven hvid eller en 5 cm standard enkelt hale jig i fjordgrøn med glimmer, du kan fiske dem med traditionelt jig hoved eller som spin flue - spin flue rigget er det jeg syntes fisker bedst - da aborre oftes stå ved bunden - find steder med god støm, dybde og hård bund, aborre vil oftes stå i kanterne af de områder, bedste tid for aborre er fra november til februar - en kold vinter med stabilt højtryksvejr, sender mange aborre op i åen og i havnen.
 
Et lille tip - under jernbanebroen ved Fladbro, er der et godt lille spot, men på modsatte side af gudenå, hvis du parkere ved speedwaybanen, der er en en trækant under selve broen som aborren oftes står op af.
 
Hvis du vil jagte de rigtig store aborre - skal du fisk med levende agn - her er millinger (løjer) en super agn, brug et glide rig, agn millingen i halen med en enkeltkrog str 4-6 gerne langskaftet (letter afkrogning) - der er et par steder opstrøms kajakklubben - der hvor udløbet fra det gamle søbad løber ud er der god chance for kapital aborre - jeg ved der for år tilbage blev fanget en på +3 kg i det område.
 
Med hensyn til gedderne ved Nørreå / Gudenå må du have lidt tålmodighed, det er nok lidt for tidligt - vent til sidst i september når grøden er på retur, så skal du se, der er masser af gedder i området.
 
 


Redigeret af fiskefreak - 07 Aug 2011 kl. 14:15
Til top
kenneth schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
freja77

Tilmeldt:: 10 Jul 2011
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér freja77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 15:40
Hej Claus.
 
Mange tak for tippet - super dejligt med de mange tip:-)
Mht jernbanebroen ved Fladbro: Har jeg så forstået det rigtigt at det er på modsatte side af gudenåen - altså sydsiden? I så fald kan jeg så gå over den bro? Lige præcis derude er jeg meget lidt kendt:-)
mvh kenneth
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 16:47
Hej Kenneth,
 
Ja du skal over broen - pas på, du høre ikke toget før det er tæt på :-) hvis du vælger at gå der over, så kan du se det blindeløb fra broen - før i tiden var det et ok sted for mindre gedder, lidt suder ku man også fange - der er ikke så mange fisk tilbage der i, tror de er opfisket, men du kan jo give det en chance.
 
K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres