Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rejse stang.....

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: rejse stang.....
    Sendt: 05 Aug 2011 kl. 09:53
hejsa.
nu er det blevet sikkert at vi skal en tur til hawaii til vinter.
vi skal flyve mellem øerne og derfor er det ikke muligt at have lange stænger med.
de skal kunne være i en taske og det maksimale i sammen pakke længe må være 80 cm.
det skal være en stang til kysten.
 er der nogle der har nogle gode ideer ?
det skal ikke være alt for dyre stænger da jeg har en rigtig god kyst stang her hjemme men den er for lang at få med:(
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 09:57
Hej Anders
 
Snakker vi spin eller flue, og hvad vil du i givet fiske efter???
 
Mvh.
 
Lars
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 10:05
kunne godt være interesseret i begge dele men er nok hovedsageligt spin jeg kommer til at bruge.
jeg regne rmed at fiske efter hvad der nu bider på?
er ikke så meget inde i hvad der er det fedeste at fiske efter men det bliver nok fra kysten eller moler.
har hørt noget om at der skulle være mange hajer så tænker at grejet skal kunne holde til det lette haj fiskeri ellers så trevalli eller nogle af de fisk der holder til ved kysten det behøver ikke være store fisk bare de er der:)
har du selv være i hawai og fiske eller noget lignende tænker på dit profil billede?
 
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 16:34
er der ikke nogle der kan hjælpe med en stang der ikke fylder mere end 80 cm når den er pakket sammen?
det ville jo være en skandale at komme til hawaii uden en stang ikke?
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 16:41
Penn overseas 9 fod 20-80 gr. En slider der klarer lidt af hvert. 5 delt.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 16:48
En 9 fods stang i fire dele fylder ca. 75-80 cm med rør (målt efter mine egne fluestænger).
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 16:48
takker for hjælpen nicolai men er bange for den er lige ldit for kraftig det gør ikke noget at det kan være svært at få fisken ind:) den er jo ikke så svært på kysten som i en å:)
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 16:52
Shimano Bestmaster serien har en Travel Spinning model, mener den er 5-delt. Fås i 10-30 gram, og så tungere modeller. Google Shimano STC f.eks.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 16:52
takker kasper så er det jo bare at finde sådan en. kan du anbefale en rimelig billig fluestang/sæt? har selv en stang men den er for lang at have med? noget der ikke er så ringe at det ikke kan bruges når man kommer hjem?
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 16:52
martin...  du nævner muligheden for hajer  fra klipperne... samt trevally... så er  en stang med  kastevægt op yil 80 gr SLET IKKE  at betegne som kraftig... jeg har fanget begge dele fra kysten... 

mik
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 16:53
Hej Anders.
Der findes mange fine rejsestænger.
Shimano har nogle gode i deres STC serie. Se fx her
Beastmaster og Speedmaster de de lækreste, men Exage Mini er fed fordi den næsten ingenting fylder. Speedmaster serien er så god at jeg også bruger den på kysten herhjemme, frem for en 2 delt stang.
Der findes også billigere rejsestænger, det kan fx være Ron Thompson Travelforce, men prøv at søge på rejsestænger og se hvad der kommer frem.
Vær opmærksom på at helt billige teleskopstænger ikke er så gode fiskestænger som de dyrere, eller som fx 4 eller 5 delte stænger.
Jeg kender ikke til fiskeriet på hawai, men tror det er svært at finde en stang som både er til små fisk og til hajer, jeg mener man bruger store blylodder til hajfiskeri fra stranden. Men det må du vurdere.
Nedenfor er nogle links til rejsestænger, men ellers så se forhandlerlisten ude til højre, klik ind på deres sider, og se hvad de har.
 
 
 
 
mvh
Bjarke
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 16:57
den ser jo rigtig fin ud og omkring det prisleje jeg ligger på har selv fundet en stang http://profish.dk/shop/diabolo-v-spinnestang-5delt-388.html
er der nogle der kan se om det overhovedet kan bruges?
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 17:07
Hej !

Pröv at kigge på Greys Missionary, 6 dele, har selv 9" 12-35 gr. og 10" 15-40, rigtigt gode stänger og de er ikke så dyre i öjeblikket, ca.£ 130,-, fordelen udover at du får en god spindestang er at det er seks dele, dem i mindre dele kan väre lidt sväre at få ned i en koffert, seksdelt går nästen altid.
K&b   steen
ps:
Greys er Hardys konkurrencemärke så du er sikker på kvaliteten. Har i mange år brugt en Missionary fluestang og har inget at klage på.


Redigeret af sovereign - 05 Aug 2011 kl. 17:12
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 17:08
hej bjarke takker for hjælpen jeg vil kigge på de stænger du har foreslået:)
at jeg har skrevet at det kunne være jeg skulle fange små haje rog trevally er nok mere en drøm end en realitet.
det er en ferie med familien altså ikke en fiske ferie men fiskeri skal der være:)
så det blvier nok mest hvad der bider på og tvivler på det er hajer og andre meget store fisk men hvis nogle kan bekræfte at det er store fisk man skal fange og der er muligheder for det så skal jeg helt sikkert have en kraftig stang med:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 17:12
hej steen har du et link på den i 9"? kan ikke rigtig finde den på google?
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 17:17
Hvis du kun skal have en stang med er det da bedre med en der er lidt for kraftig. På den måde er man bedre forberedt på mange forskellige situationer og til haj fiskeri vil den ikke være i nærheden af at være for kraftig.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 17:20
ja du har nok ret nicolai. men hvis det ender med det bare er små fisk på måske 500 g så virker det lidt dumt  fiske dem med en så stor stang?
har været i florida og der var det kun 500 grams fisk jeg fangede:(
men ved ikke om det er bedre i florida?
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 18:12
Jeg synes den Diabolo stang ser fin ud, jeg bruger selv Balzer rejsestænger til havfiskeri. Men 8,1 fod og 2-20gr er måske lidt i underkanten, hvis du gerne vil have en allround stang. Men den er sikkert fin til mindre fisk. Den 9,1 fod er desværre ikke på lager.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 18:15
http://www.hawaiibeachcombers.com/hawaii-shore-fishing.html

Jeg tror absolut ikke 20-80g er i overkanten!
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 18:31
Der er jo små fisk overalt men det er begrænset hvad man kan have med i kufferten når der også skal være en smule tøj :-)
Når jeg ikke ved hvad der venter er den nævnte stang mit valg med mindre jeg er 100% sikker på det er småfisk
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 18:35
jeg tror i har ret jeg vil se om jeg kan finde en stang med en kaste vægt på ca 20- 80 g :)
takker for hjælpen allesammen:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 19:45
He he - anders.

Det lyder næsten, som om du skal til en sønderjysk å på ferie!. Hawai er altså en vulkangruppe, der stikker direkte op af et "MEGET" dybt hav. Hajerne er i absolut flertal, og de ligger generelt over de 30 kilo!.

Herudover er der jo så alle tunarterne, som jo også er hajernes yndlingsspise. Der er også div. makrelarter - såsom spansk makrel samt dorado og kongemakrel. Alle vil hive stangen fra dig, hvis du ikke har et solidt "kosteskaft i hænderne. Og husk et metal forfang, da deres tænder nemt napper vores hjemlige linestørrelser!.

Som før nævnt. Hellere overvurdere end det modsatte!. Og hav så lige kameraet parat, så vi andre også kan nyde godt af dine "erobringer" Big smile

Mvh. - Kim -
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 19:54
Hej !

Gå ind på Ebay.com eller Ebay.co.uk og sög på sportings  gods greys så får du nok nogle som sälger., säkert er det forretninger for stangmodellen findes stadig. //  Steen
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 19:55
er der nogle der har en ide om hvad der skal bruges at liner?
jeg har et hjul med fletline på til skjern å kan det bruges?
og når du skriver et metal forfang så er det vel bare et gedde for fang ikke?
takker for hjælpen alle sammen......
godt jeg ikke tager en lille spinnestang med:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 20:05
du kan jo tage din alm spinnestang med og så fange nogle agn fisk ;)

om dit skjernå hjul holder, afhænger af str og kvalitet... jeg har et daiwa hjul (deres gamle topmodel ca 13-14 år gammel) der holder ca 300 m 0,35mm line... det blev fyldt op med fireline og blev så spændt for en stribe små tun i 2-4 kg klassen... og det blev aldrig rigtig sig selv igen....

i øvrigt må du ikke sammenligne hawaii med florida... som det nævnes tidligere er det et DYBT  hav helt ind under land og du kommer nemt til at fiske "blue water" fra klipperne... og der er seriøst store fisk i det vand!

mik
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 20:13
jeg kan desværre ikke tage min spinne stang med da den er for stor:(
mit hjul hedder 4000 kan ikke helt præcist huske hvad det er for et men det koster omkring 900 kr men fik det billigere:)
mikkel kunne man lokke ud af dig hvad du fangede de små tun på?
at fange en tun er nok den fisk jeg aller helst vil fange synes det er en fantastisk fisk:) håber du kan give nogle hints på de tun?
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 20:19
jeg tror at du skal ha' en større rulle...  evt et stort penn fastspole hjul... de holder og de er til at betale...

de thailandske tun blev fanget på små blæksprutter og små woblere.... trollet bag en big game båd... under sailfish fiskeri

mik
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 20:26
nåhh troede det var fra kysten:(
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 21:48
Kan se at der også er en Beastmaster stc til salg på auktionen lige nu, slutter om 10 min.
Til top
Max Bonte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pømske

Tilmeldt:: 07 Maj 2004
Geografisk: VestJylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pømske Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 22:49
 Du kan jo leje en stang på Hawai med  hjul og line .
Men kunne også købt  en stang der ned for dollar pengene .
Det  med infør i DK. Wink
 
TL. Max
 
 
 
 
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 23:35
problemet med at leje er jo at vi skal flyve imellem øerne og skal flyve 4 gange så det duer ikke emd at leje en og på hawaii er det ikke rigtig billigere end dk.
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 10:21
Bestemmer du dig for Penn Overseas bør du vide at de er ret billige i Tyskland, fx her:
Har du bestemt dig for en kraftigere stang er de tyske mærker generelt godt med, søg fx på Balzer im-12 travel eller WFT reiserute
mvh
Bjarke
Til top
Claus Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fishkiller Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2005
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishkiller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 10:34
Hej Anders
Prø at tjekke PLH-trading's hjemmeside. Fine stænger, har selv fluestang derfra. kaster perfekt.
Claus
 
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 23:00
Du kan sagtens fange store fisk på små stænger. kender flere som har haft deres UL stænger med til de varme vande og fået store fisk på dem. Men hjulet kræver en super bremse hvis det skal overleve de lange udløb
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 23:30
Hej René
 
Som udgangspunkt er jeg enig med dig, men det kræver nogle forudsætninger, der ikke nødvendigvis er til stede de steder, hvor Anders skal fiske.
 
Jeg tænker på muligheden for at følge fisken, ingen eller få forhindringer i fiskeområdet.
 
Da vi fiskede på C.I. var der flere situationer under vores bonefish fiskeri, hvor en #6 havde været sjovere eller mere effektiv. Når man så alligevel bruger klasse 7 eller 8 skyldes det bl.a. muligheden for at kunne lægge mere pres på fisken så du undgår at den "går i korallerne" på kanten af flats'ene og river forfanget over og at du alt andet lige kan udtrætte fisken hurtigere således at der ikke ophobes alt for megen mælkesyre i fisken og den hurtigere er klar igen. En "flad" bonefish bliver lettere bytte for hajer, Barracudaer eller GT'ere end en frisk.
 
Mange steder er fiskeriet meget sårbart, og der skal ikke alt for mange døde bonefish til f.eks. førend fiskeriet bliver mærkbart påvirket af det.
 
Og snakker vi de "store drenge" på flats'ene eller revene er det min opfattelse (jeg understreger at det er min helt personlige opfattelse), at det vil være uforsvarligt at bruge for let grej. Det vil simpelthen betyde alt for mange tabte fisk.
 
Mvh.
 
Lars
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres