Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tur til bjerkreimselva?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: tur til bjerkreimselva?
    Sendt: 24 Jul 2011 kl. 09:43
hej. min far og jeg har besluttet og tage til norge næste år måske bjerkreimselva men vi aner intet om det, vi ville gerne det ikke var så langt oppe i norge, har været inde og prøve at finde ud af det hele med fiske pladser og overnatnings steder mm. men så kom vi i tanke om der måske var nogen der lavde en tur dertil, hvor man betalte et beløb så var alt betalt,? andre elva har naturligvis også int.
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2011 kl. 10:06
Hej Dennis 

Prøv og se her


FFFD arrangerer normalt også 2 ture til Bjerkreim sidst i August


Begge ture er optaget/udsolgt i 2011, men det er jo først i 2012 i ville afsted ....

mvh
Allan
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2011 kl. 16:32
Hej Dennis.
Som Allan rigtigt skriver, så arrangerer de to ovennævnte ture til Bjerkreims-elven.
 
Jeg har været med på Ækvator Sport's tur 4 år i træk, og det er rigtig hyggelige ture.
Kort fortalt, så stiger man ind i en bil om lørdagen og stiger ud igen en uge senere. Alt derimellem er der sørget for.
Mange af deltagere er gengangere, så der skal bestilles i meget god tid.
Men ellers er der ikke noget i vejen for at tage derop på egen hånd.
 
Du har nok set hjemmesiden www.bjerkreimselva.no hvor der er angivet både overnatning og fiskekort-steder og andre gode praktiske informationer.
 
Vi fisker på zone 3, og der er mere end rigeligt fiskevand til en uge. Og jo flere gange man besøger den samme elv, jo bedre lærer man den naturligvis at kende.
 
I har jo også et år til at finde ud af mere omkring både fiskeri og bolig, men et godt udgangspunkt er ovennævnte hjemmeside.
 
Og, så er der jo en del herinde på siden, og ved elven, som kan være behjælpelig med yderligere råd og vejledning :-)
 
/Jan
 
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 23:47
hej igen :D.
 
nu har jeg fået set mig lidt omkring på nettet, bjerkreimselven er det ikke "små laks" ? hvis jeg nu gerne vil have muligheden for at fange nogen der er lidt støre sådan mellen 4-10 kg er mit valg så helt forkert at det skal være Orkla eller Gaula i stedet for? nogen der måske laver ture dertil med alt betalt? syntes jeg ikke jeg kunne finde :( eller måske to der tager et smut derop hver år som mangler lidt selvskab og dele ud af fiskehistorien :D
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 00:31
Mener at www.grejbiksen.dk laver ture til Gaula.Smid dem en mail eller ring på 86232527                                                                                                                 a
Bjerkreim har fiske rimelig godt indtil vidre i år.En del laks mellem 4 og 6 kilo.
Det er rigtigt at det er en små lakse elv.Det er så stadigvæk den 5-6 mest fangene elv i Norge så der er større chance for laks end i mange andre og dyre elve.
Jeg tager afsted på lørdag til bjerkreimBig smile
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 00:46
Citat: frj

Mener at www.grejbiksen.dk laver ture til Gaula.Smid dem en mail eller ring på 86232527                                                                                                                 a
Bjerkreim har fiske rimelig godt indtil vidre i år.En del laks mellem 4 og 6 kilo.
Det er rigtigt at det er en små lakse elv.Det er så stadigvæk den 5-6 mest fangene elv i Norge så der er større chance for laks end i mange andre og dyre elve.
Jeg tager afsted på lørdag til bjerkreimBig smile
 
okay så¨glæder jeg mig til at få en raport fra dig :D hvis jeg kunne få dig til det, så kunne det jo være jeg skiftede mening en gang til :(  
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CarstenSeeberg

Tilmeldt:: 26 Nov 2010
Geografisk: Havndal
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenSeeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 08:49
Nogle af mine kammesjukker er deroppe lige nu. Første dag fangede de 2 laks mellem 4-5 kilo - så der var knald på dem. Bjerkreim er en skøn elv.
mvh

Carsten Seeberg
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 11:50
Hej Dennis!
Danmarks Sportsfiskerforbund har hvert år en populær juniortur til Bjerkreimselven i sommerferie. Prisen alt inklusive ligger på ca. 3.500 kr. Billigere kan det ikke gøres og du får en masse instruktion i fiskeriet i ugens løb.
Mvh     Orla Bertram-Nielsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum