Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

børnevenlige åer i det jyske

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: børnevenlige åer i det jyske
    Sendt: 02 Jul 2011 kl. 12:34
Ja skal have konens fætter på besøg i sommerferien..

skal ned og hente ham, og da han er glad for at fiske er det jo en god mulighed for at få luftet min to hånds stang som ellers bare står og kigger og venter på næste års tur til skjern Cry

Han bor i området omkring randers, og vil jo være oplagt og tage et smut i gudenåen, og udstyre ham med en stang med nogle orm han kan hygge sig lidt med.. Men da han kun er 10-11 år gammel skal vi finde et sted at fiske hvor vi kan fiske fra brinkerne..

Så mangler nogle steder vi kan tage hen, hvor der også er risiko for at vi kan støde ind i en lille havørred eller laks.. Og gerne med plads til min 2 hånds stang, alternativt kan det godt gå med enhånds..

For at det hele ikke skal gå op i kørsel osv skal det gerne kunne klares inden for 1½ times kørsel fra randers, og helst ikke direkte syd på.. Skal til det nordjyske efter vi har fisket hele dagen nemlig..

Nogle der kan hjælpe os lidt videre, så vi begge får noget ud af dagen Tongue


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 13:06
Nu ligger Langå camping vistnok direkte syd for, ellers oplagt ,selve campingstrækket er med fine brinker, og fluen er der også plads til.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 13:38
langå kunne nu sagtens gå..

det omtalte camping plads stykke, er det gul zone på langå foreningens vand, eller et specielt stræk som tilhører campingpladsen Confused

det må sådan set også godt være mere en 1½ times kørsel til åen, hvis det er mod nord eller nordvest..

kunne jo bare være sjovt at prøve nogle af de åer man normalt ikke vil køre til..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 13:59
Det jeg nævner er specielt for campingpladsens gæster,som det er gratis for, men i kan sikkert købe adgang
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 15:34
  hvis  mit kompas  ikke  er helt  forkert,  så  er  karup å  ved hagebro,  et  bud....   når i nu skal  nordpå  senere!!!  mvh steen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 19:34
Hej Rene
 
Det må da næste blive Gudenåen ved Stevnstrup og op mod Fladbro kro.
Der er gratis fiskeri og man fisker direkte fra breden, og det er børnevenligt.
Og så er det kun 20 min fra Randers centrum og 15 min fra motorvejen.
 
Martin
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 20:46
Var også det sted jeg egentlig havde satset på, så dagen gik med fiskeri og ikke kørsel..

havde bare indtryk at gudenåen kræver waders mange steder...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 20:58
Hej Rene
 
Ikke på det stræk, jeg ville faktisk ikke turde gå der i waders, der er rigtigt dybt visse steder.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2011 kl. 22:47
Hej Rene der er også http://www.lystfisker-vsf.dk/ vande Hvis i vil prøve noget nyt
Fiskbæk å
Jordbro å
Karup å
Simested å
Skals å
Vorgod å
Og Hald sø
DU kan Se om Åeren Her http://www.lystfisker-vsf.dk/peters%20webbilleder/Brochure%20WEB.pdf

De er jo kun op til en 1 time 1 1/2 time væk

Mvh
Glen Rasmussen



Redigeret af Glen - 02 Jul 2011 kl. 22:48
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 08:46
Du kan kort over de fleste vande, folk har foreslået her:
http://www.dagkort.dk/

Laust

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 09:31
Regnede også med at købe via dagkort.dk..

Men ser ud som om vi skal satse på det gratis stykke, der burde også være reel mulighed for en aborre..

Og der er bestemt også kommet andre gode tilbud, men en køretur der hedder frederikshavn-havndal-fiskevandet-frederikshavn..

Så gør det bestemt ikke noget vandet er så tæg på, de ekstra km var hvis gudenåen var umulig med knægten...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 09:46
Jamen det ser jo ud, som du har bestemt dig.
Her et link til kort over det gratis fiskeri ved Gudenåen:
http://www.dagkort.dk/?p=assoc&assoc=56

Laust

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 10:14
Laust--

Tak for linket, jeg havde egentlig set en del på strækket i forvejen..

Men havde svært ved at gennemskue om det var et godt valg..

Så kan vi se om han bliver så bidt af det at vi kan tage en tur med en overnatning en anden gang..

Er stevnstrup strækket til en eller to hånds fiskeriet??
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 11:15
Hej René
 
Jeg ser sjældendt folk med tohånds der, men jeg vil da tro det kan lade sig gøre, har selv tænkt mig at give det et forsøg, ellers kan man godt fiske det med enhånds, de fleste fisker dog med spindegrej, enten med orm/rejer eller store spinnere som Meps 5.
Der er også rigtig fine muligheder for gedder på stykket, så hvis du har mulighed for at have grej med til geddeflue så prøv det!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 12:32
Hej Martin

Har faktisk kun en spinnestang som kan håndtere gedder og større havøreder og evt laks..

Og den er jeg nok nød til at låne til knægten..

Kan godt være jeg skal satse på min guideline lpxe 10' kl 7 og have lidt med til at lokke gedderne...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 12:36
HMM Lyder for mig som en oplagt mulighed for at købe mere grej ;-)
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 15:33
Hej Martin

Ja er bestemt rigtigt, men mit fiskeri efter de danske laks foregår med flue...

Så at købe et spinnesæt ekstra vil der ikke være meget ide i..

Har faktisk reduceret kraftigt i grej samlingen, og det som er tilbage er grej som har sin force..

Men kan helt sikkert finde mere grej og prøve..

Overvejer dog også om vi bare skal prøve lidt aborre på let grej.. også for han kan få lidt fangster..

Nogle der har noget info omkring aborre fiskeriet i,gudenåen??
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 15:57
Det kører sq da fuldstændig i ring for dig rene´! Skal du overhovedet ud og fiske sammen med din 10 årige fætter, eller skal du bare hgave en revy over de jyske vande?
Stil op til folketinget for de radikale thi-hi :-))
 
Helt ærligt mand, skal du have en 10 årig med til åen, så har du vel ikke tænk dig at give ham din bedste  spinnestang, sætte flue på din egen fluestang, og så bare sige knæk og bræk og så gå hver til sit.
Skal han (10 årig) have bare lidt ud af det bør du nok lade dit eget grej blive hjemme, og så bare gå ved siden af ham og vejlede og bare være der hvis uheldet er ude......
Bare den måde jeg har gjort med mine egne børn. Ikke tænke så meget på om man selv får fisket, men hjælpe/vejlede og være der omgående hvis de falder i vandet etc....
/frede
 
nb. Har han ik prøvet at fiske før, så lad ham prøve at nuppe en regnbue i en p&t , det giver en god fornemmelse for hvordan "viekelig" fiskeri er...
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 16:22
Hej René
 
Hvis det er aborre, så er det nørreå eller Randers havn.
Fisk med Jigs eller orm nede ved bunden, ligeledes kan fluer fisket helt nede ved bunden være godt.
Kanon oplevelse for knægten, og sjovt for dig også!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2011 kl. 17:31
Frederiksen--

Jamen planen var at vi begge skulle få noget ud af det... Og jeg beklager mit ordvalg i nogle sætninger.. Selvfølgelig er det for hans skyld.. Og han bliver ikke ladt alene og er naturligvis udstyret med redningsvest og er ikke længere væk end jeg kan hjælpe ham...

Hvis du ser mit sidste indlæg får du måske også indtryk af jeg nok kunne se vi ikke fik noget ud af det andet, og derfor satser på aborrerne omkring randers.. Og naturligvis er der masser af mad, kiks, lidt slik og en sodavand og holde dagen ud på...

Han har været med os i p&t et par gange og med sin far og farfar på kysten.. Så han kan selv kaste og fighte fisk..

At du vælger altid kun at lade børnene fiskene ser jeg ingen grund til, bare man er klar til at tilsidesætte sine egne behov..

og medbringer helt sikkert også mit grej, som han også gerne må prøve..

Nu vil jeg lige forsøge og finde lidt jighoveder og haler til vores tur..

sommetider er det man glemmer ting, men beklager hvis jeg gav indtryk af knægten bare skulle sidde og se mig fiske to hånds på brinken... Har aldrig været meningen, for første prioritet var at vise ham noget andet fiskeri...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres