Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken P&T???

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Nørsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Nørsten

Tilmeldt:: 16 Maj 2011
Geografisk: Esbjerg N
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Nørsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken P&T???
    Sendt: 22 Jun 2011 kl. 19:40
Hej
 
Håber der er en venlig bruger eller to, som kan hjælpe mig og et par kammerater.
 
Vi skal i uge 29 i sommerhus i slagballe ved Silkeborg, og har i den forbindelse planlagt at skulle fiske hver dag. Vi vil prøve efter gedder/sandart ved den sø som sommerhuset ligger ved.
 
Herudover vil vi fiske lidt P&T, men har ikke den store erfaring fra de kanter. Spørgsmålet lyder derfor kort og godt, om der er nogen, som kan anbefale en eller flere søer i omegnen, og evt. hvad de kan tages på (fisker både spin og flue)??Smile
 
Mvh.
 
Kim
 
 
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 19:45
Ørnsø ligger i udkanten af silkeborg. Det er en fornuftig og alm hyggelig sø. Der er ikke det store natur i det, eller spændende udfordirnger.
 
Torp p&T giver jer mulighed for nat fiskeri, hvad også er sjovt, samt her kan i købe et dagskort til Karup å for kun 50 kr. Løber 100 meter fra p&tén
Til top
Kim Nørsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Nørsten

Tilmeldt:: 16 Maj 2011
Geografisk: Esbjerg N
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Nørsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 19:53
Hej Caspar
 
Tak for dit svar.
 
Formålet med P&Tén er udelukkende at fange fisk - gerne mange;-)
 
Kim
Til top
Kim Nørsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim Nørsten

Tilmeldt:: 16 Maj 2011
Geografisk: Esbjerg N
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Nørsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 20:39
Jeg er forresten stadig interesseret i at høre andre forslag, hvis der er nogen som mener der findes bedre end Ørnsø og TorpSmile?
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 21:19
Jeg kan såmen flere. Guldforhoved ved herning, rigtig fin sø, men store fisk. Resenbro p&t, har været der 1 gang.. det gav 12 fisk til min makker og jeg. Skygge hale og fint sted. Grønbæk er også en fed så. Her kan der også fiskes store gedder med mere.
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 21:19
Gudenådalens P og T mellem Ulstrup og Bjerringbro,,ved ikke om det er for langt,hyggelig lille sø med fisk i og rimelige priserThumbs Up knæk og brækSmile
Til top
Thomas Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tlhmadsen

Tilmeldt:: 27 Mar 2010
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tlhmadsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 23:23
Hej

Er selv opvokset i området. Søen du omtaler er Karlsø. Der er, såvidt jeg ved, ikke sandart i søen, men der kan i perioder være et fint fiskeri efter gedde og aborre. Derudover har søen tidligere huset en god bestand af store rudskaller, men hvorvidt det stadig er tilfældet ved jeg ikke. Jeg har ikke fisket i søen de sidste 10 år, og den har i perioder haft lidt problemer med alger, så er ikke helt up to date med fiskeriet. Skal fiskeriet foregå fra land, vil jeg foreslå at vadefiske langs skrænterne med blink, jigs og spinnere. Der er skrænter langs begge sider af søen (ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det bør give mening når du ser søen....)

Vedr. P&T søer i nærheden kan jeg anbefale Vrads Put and take og Bregnholm p&t, begge steder er der masser af fisk at komme efter. Skal naturen lidt mere i fokus, vil jeg istedet anbefale Fyel Mose der ligger i Vestbirk, ca. 15 km fra Slagballe.

Knæk og bræk i ferien.

Thomas
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum