Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Line beregner ?

 Besvar Besvar
Forfatter
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Line beregner ?
    Sendt: 22 Jun 2011 kl. 10:45
jeg har brug for et 8 meter S/H flydende på 26 gram til min 2-hånds, hvor finder jeg en måde at finde den rigtige line på, jeg kunne selvfølgelig købe en klasse 11, og korte ned men uden garanti for, at det vil passe ved 8 meter, har prøvet Guidelines , men den beregner for 16 gram.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 12:45
Hej Frank,
 
jeg kan anbefale dette skydehoved fra Rio:
 
 
Jeg bruger det selv i # 11, kortet ned til ca. 9 meter, hvor det vejer 29 gram. Hvis du korter lidt af fronten (men ikke for meget, da det i forvejen er ret hårdt taperet) og derefter klipper bagfra til du rammer 26 gram, er jeg ret sikker på, at du kommer tæt på 8 meter.
Hvis du gerne vil lave løkker på kernen, skal du være opmærksom på, at den er temmelig hård. Det nemmeste er derfor at starte med at flosse et passende stykke op og klippe den ene halvdel af det flossede væk, så den resterende del bliver tilstækkelig tynd til, at den kan trækkes ind i sig selv.
 
Skydehovedet er meget velkastende og så er prisen god.
 
Bedste hilsner samt knæk og bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 15:24
Tak Torben, jeg så en anden tråd om nogenlunde det samme,hvor du gav samme råd, jeg har bestilt ,og glæder mig til at få det klippet til.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 15:34
Hej Frank,
 
det er jeg sikker på, at du bliver rigtig glad for.
 
God fornøjelse samt knæk & bræk
 
 
Torben
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 10:55
Hej Torben,
 
har fået linen ,der er ikke markeret hvilken ende til hjul, jeg går ud fra det er den korteste tapering?, vigtigt da jeg skal klippe fra den, jeg kan ikke komme igennem til Korsholm.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 11:22
Hej Frank,
 
ja, enden med den korte tapering er hjulenden.
 
Bedste hilsner
 
Torben
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 11:28
Tak
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres