Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tårup Strand

 Besvar Besvar
Forfatter
Rickard Landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MrFlyfish

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: Skåne,Sverige
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrFlyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tårup Strand
    Sendt: 19 Jun 2011 kl. 16:23
Hej.
Jag har hyrt en sommarhus vid Tårup Strand i sommar. Någon som vet om det är brukbart att fiska havörred här på sommaren? Går det att met skrubba,Ising och ål här?
Skitfiske på er/Rickard
Til top
Torben Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torben_Kristensen

Tilmeldt:: 13 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben_Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 16:33
Hvis der er tale om Tårup strand syd for Nyborg er det et fremragende sted for havørredfiskeri. Syd for campingpladsen er der et flat rev, der er godt for sommernatfiskeri.
 
God fornøjelse
Torben
Til top
Ulrik Jeppesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ulrik J

Tilmeldt:: 17 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ulrik J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 17:48
Hej Richard.
 
Ja, Tårup Strand er et godt sted til havørred. Hvis du vil fiske fladfisk; skrubbe og ising, så er Nyborg gamle mole et bedre sted. Molen ligger ikke så langt fra Tårup - og tæt på motorvejen:
 
 
NyborgMole.png (382531 byte)
 
Du skal fiske ude fra platformen. Her er der dybt vand - med fladfisk, torsk, hornfisk, havørred osv. Ål bør du ikke fiske. De er tæt på at være udryddet!
 
God ferie fra Ulrik Jeppesen
Til top
Rickard Landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MrFlyfish

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: Skåne,Sverige
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrFlyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 18:07
Tack för informationen Torben.
Om du vill läsa om mitt fiskeri så besök min hemsida www.landintyringe.se
Til top
Rickard Landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MrFlyfish

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: Skåne,Sverige
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrFlyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 18:08
Hej Ulrik
Tack för informationen.
Om du vill läsa om mitt fiskeri så besök min hemsida www.landintyringe.se
Tack/Rickard
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 18:22
Hejsan Rickard!
 
Du kan se nærmere her:
 

http://www.lystfiskeroplysningen.dk/kystpladser-paa-oestfyn/index.htm

 

http://fiskeri-i-danmark.dk/?page_id=1002

 

http://www.lystfiskeri.dk/fiskepladserview.asp?key=666

 

http://maps.google.com/maps/ms?hl=da&ie=UTF8&msa=0&msid=111010721349554132732.00000112842bb313237fd

 

http://www.fynfisker.dk/sommerpladser.asp

 

På Danmarks Arealinformation kan du vælge mellem forskellige korttyper og funktioner.

Her et topografisk kort over området med dybdekurver og andet:

http://kort.arealinfo.dk/?imgbox=-1%20-1%20-1%20-1&layers=theme-kms-wms-dtkkort25klassisk&mode=browse&zoomdir=0&selectorgroups=grundkort&zoomsize=2&queryfile=&querylayer=&profile=landsdaekkende&page=content&searchlayers=&shapeindex=&searchtext=&queryname=&xmlfile=&wrkspcid=&datasource=&scalebarname=standard&mapext=611868.121197%206121404.720245%20618427.579461%206124138.746547

 

Her luffotos i høj opløsning fra 2010:

http://kort.arealinfo.dk/?imgbox=-1%20-1%20-1%20-1&layers=theme-kms-ortofoto2010&mode=browse&zoomdir=0&selectorgroups=grundkort&zoomsize=2&queryfile=&querylayer=&profile=landsdaekkende&page=content&searchlayers=&shapeindex=&searchtext=&queryname=&xmlfile=&wrkspcid=&datasource=&scalebarname=standard&mapext=611870.877271%206121401.964170%20618430.335536%206124135.990472

 

For at se fredningsbælterne i området kan klikke på nedenstående link. Zoom ind, vælg kortindhold øverst i højre hjørne og afmærk 'fiskeri':

http://viskort.dk/viskort/PopupMap.aspx?CallingApp=BorgerDk&PageId=def&ActivePanelTabs=a,r,k&ActivePaneId=a&MapThemes=bg,sat,fd,kom&DefaultOn=bg

Skitfiske!
 
Torben Thinggaard
PS. Bogen Havørredguide Fyn, Langeland og Ærø -117 Fine Fynske Fiskepladser kan bestemt anbefales. Du kan blandt andre steder købe den her:
 
Det samme gælder bogen Fynske Havørredhotspots. Se mere her:
Til top
Rickard Landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MrFlyfish

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: Skåne,Sverige
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrFlyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 18:59
Hej Torben
Stort tack för ditt utfylliga svar. Om du är intresserad kan du läsa om mitt fiskeri på min hemsida www.landintyringe.se
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 19:56
Tjena Rickard,
 
det var så lidt. Flot hjemmeside! Thumbs Up
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 22:38
Hej
Jeg er helt enig i at Tårup Strand er et glimrende valg, hvis man er ude efter havørred.
Du kan allerede starte nedenfor campingpladsen, fordi der har du dybt vand helt ind under land og samtidig også et godt sted at starte natfiskeriet. Altså campingpladsen og til højre for, til den første pynt vil jeg mene chancen er lige så stor som ude på selv kløverhagen. Fordi iltholdigheden bliver bedre jo dybere vand man fisker over og vandtemperaturen forbliver køligt, der har stor betydning for om havørreden kommer ind om nattenWink
 
Mang Fiskerhilsner
Michael
Til top
Rickard Landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MrFlyfish

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: Skåne,Sverige
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrFlyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2011 kl. 10:34
Hej Michael
Tack för informationen.
Besök gärna min hemsida www.landintyringe.se
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2011 kl. 13:32
Velbekommen. Hvilken dato kommer du til fyn og holder ferie? Fordi det kunne vaere hyggeligt hvis vi kunne fiske sammen.
mange fiskehilsner
michael
Til top
Rickard Landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MrFlyfish

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: Skåne,Sverige
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrFlyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2011 kl. 13:55
Hej Michael.
Jag+fru och ett annat par kommer till Fyn (Tårup Strand) lördag 9/7 och åker hem lördag 16/6. Det är ingen direkt fiskesemester men jag och min kompis kommer att fiska vid några tillfällen på kväll/natt/tidig morgon. Eftersom vi har promenadavstånd till fisket kommer det troligen att drickas några öl.Det hade varit hyggligt att träffas tycker jag också. Mitt mobilnummer är +46706592668. Min mailadress är rickard.landin@swipnet.se
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2011 kl. 15:17
Hej
Men kan aftale, hvornår du skal ud at fiske, fordi så kan jeg komme og vise dig tilrette og måske fiske sammen en nats tid.
 
mange fiskehilsner
Til top
Rickard Landin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MrFlyfish

Tilmeldt:: 01 Okt 2008
Geografisk: Skåne,Sverige
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrFlyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2011 kl. 17:46
Hur når jag dig? Kan jag få ditt telefonnummer? Om du inte vill skriva det här så maila till mig rickard.landin@swipnet.se
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2011 kl. 19:39
Du kan ringe til mig på 20962879
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum