Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bud´s Diver

 Besvar Besvar
Forfatter
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bud´s Diver
    Sendt: 16 Jun 2011 kl. 19:36
Jeg har netop fået købt 6 stks. Bud´s Diver hjem fra USA og har store forventninger til dem, i den forbindelse ville jeg lige hører, om der var nogen, som havde prøvet at dørge med levende skaller monteret bag en Bud´s Diver og om det fungere???
 
Til top
Troels Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
frk yde

Tilmeldt:: 31 Dec 2006
Geografisk: Øst Jylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frk yde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 09:58
Ikke for at være lyseslukker, men har du læst skemaet nederst på siden her?
 
 
Jeg er ikke sikker på om det gælder ferskvand, eller det kun er i saltvand.
 
 
 


Redigeret af frk yde - 19 Jun 2011 kl. 10:08
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2011 kl. 10:44

Hvad er det, som du mener, at jeg skal læse i skemaet????

Til top
Troels Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
frk yde

Tilmeldt:: 31 Dec 2006
Geografisk: Øst Jylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frk yde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 06:22
Som jeg læser det må man ikke benytte spilene redskaber i dybden. Men om jeg læser det forkert kan godt ske.
Der kommer nye regler her i sommer hvor det bliver tilladt at bruge planerboard i dele af Østersøen, så det er da muligt at der bliver ændret mere.

Redigeret af frk yde - 24 Jun 2011 kl. 06:26
Til top
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 07:25
Så længe de sidder fast på linen er de fuldt lovlige.

Dennis
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 07:39
Hej Steen,
 
jeg har desværre ikke prøvet Bud's Diver, men hører meget gerne mere om dine erfaringer med den. På småbådsklubbens hjemmeside, har de et rigtig godt forummiljø og jeg er sikker på, at der dér er nogen, som har en kvalificeret mening om Bud's Diver.
 
Hej Troels,
 
jeg kan godt forstå, hvis du er i tvivl om, hvordan reglerne skal tolkes. Hvis vi kigger på "Bekendtgørelse om rekreativt fiskeri i salt- og ferskvand samt redskabsfiskeri mv. i ferskvand", står der i kapitel 4 følgende:

§ 18. Lystfiskeri fra båd drevet ved motorkraft eller fra kyst, hvor redskabets line spiles ud til siden med skovle, paravaner eller lignende, herunder oter, er ikke tilladt.

Stk. 2. Uanset forbudet i stk. 1 er det tilladt, uden for 100 meter fra lavvandslinien og uden for de i § 19, stk. 1, nævnte områder, direkte på fiskelinen at montere og ved fiskeriet at anvende indretninger, som er egnet til at spile redskabet. På liner, der er spilet som anført, må alene anvendes 1 endeagn (blink, spinner, wobler, flue eller lignende).

Og da Bud's Diver er monteret direkte på fiskelinen, er denne paravanetype lovlig at anvende. 

 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard 


Redigeret af TT101 - 24 Jun 2011 kl. 09:17
Til top
Helge Wildt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laxkungan

Tilmeldt:: 14 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laxkungan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 15:57

Til top
Helge Wildt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laxkungan

Tilmeldt:: 14 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laxkungan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 17:11
Jeg har prøvet Buds Diver . De er pisse besværlige at sætte og de er næsten umulige at tage ind igen . De gør alt for meget modstand . Duer ikke ::: 
Til top
Troels Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
frk yde

Tilmeldt:: 31 Dec 2006
Geografisk: Øst Jylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frk yde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 17:52
Så er det da vist godt med udsigter til at vi får lov til at bruge planerboards, ihvertifald i dele af Østersøen. Så er det bare resten af landet der mangler;-)
 
Knæk & bræk
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 18:06
Citat: laxkungan

Jeg har prøvet Buds Diver . De er pisse besværlige at sætte og de er næsten umulige at tage ind igen . De gør alt for meget modstand . Duer ikke ::: 


syndet ikke lige det Modstand vi ser i Filmen !!! han kan holde sin stang med 2 finger
tor at du har sat det forkert op da.


Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 18:40
Glenn læg mærke til hvordan kølvandet går på filmen, det er sgu da let at få en parvane til at gå godt når man drejer båden samtidig med at man sætter den for kameraet.
Til top
Helge Wildt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laxkungan

Tilmeldt:: 14 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laxkungan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 20:13
hej glen
jeg mener bestemt jeg satte dem som foreskrevet . Jeg syntes også det lød fantastisk at de skulle kunne gå 30 meter ud til siden og 10 meter ned uden at gøre nævneværdig modstand. det helt store problem opstår når man vil have den ind, den kan nemlig ikke udløses . det svarer til at tage en dipsy ind uden at udløse den først . jeg har solgt dem jeg havde og får aldrig en igen Smile

mvh Helge
Våde blink fanger bedst
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2011 kl. 21:52
Ok så ved jeg det Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres