Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamakatsu kroge knækker...

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gamakatsu kroge knækker...
    Sendt: 08 Jun 2011 kl. 10:57
Halløj
 
Jeg har bundet en del på gamakatsu f314 mener jeg den hedder... en stinger krog fin til rejer m.m
Krogen er skarp som bare fanden og den vej rundt har jeg intet at sætte på krogen... MEN
 
De skal bare lige kysse en sten i bagkastet så knækker de! Det må jeg da ikke være den eneste der oplever? Det er så ærgeligt at opdage efter 15 minutter at krogspidsen mangler, eller den er knækket helt nede i krogbøjningen.
 
Er der andre lignende kroge som er super spidse/skarpe, men som måske ikke bare knækker hvis de rammer noget, som I kan anbefale... gerne i samme prisklasse (ca 2kr stk) ?
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 12:16
Hej Michael,
 
jeg har fisket en hel del med Gamakatsu F314 uden store problemer. Jeg synes, at det i de fleste henseender er en fremragende krog. Efter min mening er det imidlertid altid vigtigt at tjekke alle kroges hærdning, inden de tages i brug. Det gælder i øvrigt også rørfluekroge. Man kan enten sætte dem i fluestikket eller med forsigtighed bruge en tang. Det sker for mange krogfabrikaters vedkommende af og til, at en eller flere kroge i den givne pakning, enten ikke er hærdet nok (krogen er for nem at rette ud) eller hærdet for meget (krogen knækker ved uacceptabel lav belastning).
Sten i bagkastet er for mig at se en hård medfart for hvilken som helst krog og efter min erfaring sker der enten det, at krogen knækker eller at man skal bruge lang tid på at slibe skæret op igen. 
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard 
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 13:54
Hej Michael
 
Gamakatsu F314 er som Torben ganske rigtigt siger, en fremragende krog - Tror også at du skal kigge lidt indad.... Embarrassed Gamakatsu krogene er kemisk skærpede og hærdede, det vil sige at de selvfølgelig ikke kan holde til at ramme sten og andre hårde materialer i bagkastet..!!
Så Michael hold du dig bare til Gamakatsu krogene og træn lidt kaste teknik i stedet for. Smile
 
Mvh.
Jørgen
 
 


Redigeret af trutta - 08 Jun 2011 kl. 17:16
Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 15:30

 Har ikke oplevet at de knækker, har bundet henved 1000 fluer på F314

Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 15:59
Hvem kan snitte en sten i bagkastet uden at ødelægge krogen ??
K&B
;o)rla Bertram-Nielsen
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 16:30
Hej Michael
 
Jeg har i vinters bundet omkring 100 fluer på denne krog... Krogen virker jo helt fantastisk og kroger uhyggeligt godt...
 
Men.... Cry
 
Har desværre oplevet de samme problemer som dig. Har et par kammerater som har fået en bunke og meldingen er derfra den samme.
 
Har endda oplevet at knække en i fluestikket. Men ellers er de generelt meget modtagelige overfor rust og allerede efter et par ture, kan de være så gennemtærede lige nede bagved hvor kroppen slutter, at de knækker på næste fisk...
 
ØV!!!
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 16:35
Citat: DinoSS

Hej Michael
 
Jeg har i vinters bundet omkring 100 fluer på denne krog... Krogen virker jo helt fantastisk og kroger uhyggeligt godt...
 
Men.... Cry
 
Har desværre oplevet de samme problemer som dig. Har et par kammerater som har fået en bunke og meldingen er derfra den samme.
 
Har endda oplevet at knække en i fluestikket. Men ellers er de generelt meget modtagelige overfor rust og allerede efter et par ture, kan de være så gennemtærede lige nede bagved hvor kroppen slutter, at de knækker på næste fisk...
 
ØV!!!


Så gør dig den ulejlighed at skylle dem i ferskvand og tørre dem ordentligt efter hver tur ude af æsken. Så holder fluerne meget længere og du sparer en masse penge og fluer :)


Redigeret af Swebbe - 08 Jun 2011 kl. 16:35
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres