Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilke fluer til p&t (flydeline)

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvilke fluer til p&t (flydeline)
    Sendt: 31 Maj 2011 kl. 19:45
hej

jeg er lige begyndt på det med fluefiskeri og jeg kunne godt tænke mig at prøve at fiske lidt andre steder end på græsplænen?

hvilke fluer vil i anbefale mig at købe til en put and take sø? og hvordan skal de fiskes?
gerne med links hvor de købes billigt?

Mvh Anders

Vi ses ved vandet

Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 20:03
Hej Anders
 
Smut forbi din lokale grejhandler og bed ham sammensætte 10 fluer til P&T i en æske, så skulle du være nogenlunde sikker.
Men husk der skal nogle montana fluer i!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 20:06
okay det vil jeg så gøre tror jeg tager forbi lionfish her en af dagene:) så må vise hvad han kan klare..... men aner sku ikke hvad montana fluer er:(
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 20:09
Hej Anders. Når jeg fisker i p&t bruger jeg stort set altid en af disse 4

Dog nobbler (oliven)
Montana nymfe (sort/gul eller sort/grøn)
Cats whisker/ Herning fluen
Pheasant tail nymfe
Fisker med fluerne i forskellige størelser alt efter årstid, lige nu må de efter min mening gerne være rimelig små.
Jeg binder mine fluer selv, og har egentlig bundet langt flere end jeg får brug for de næste par år, så hvis du har lyst kan du sende mig din adresse, så skal jeg sende dig en håndfuld
Mvh. Tony
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 20:11
Bare rolig, det ved Jørn hos Lionfish.
Og du får det ikke meget billigere end hos ham.
Og her er en montana:
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 20:12
tony du er da en ven:) jeg vil meget gerne have lidt af hvert:) binder du også gedde fluer? er det ikke godt at have et rimeligt stort udvalg? så dem du har for mange af vil jeg da gerne aftage og jeg vil gerne betale lidt for dem og selvfølgelig porto:)
takker mange gange:)
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 20:21
Hej igen. Geddefluer kan jeg ikke hjælpe dig med, binder kun p&t samt kystfluer. Planen er nu ikke at du skal betale. Mail mig din adresse, så skal jeg nok finde lidt p&t guf til dig .
Knæk og bræk derude.
Mvh. Tony
Til top
Jonas Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jonsebasse123

Tilmeldt:: 08 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonsebasse123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 20:28
Hej Tony Smile
 
Kan du også sende en "håndfuld" p&t fluer til mig?
 
- Jonas Kristensen
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 22:31
Hej Jonas. Jeg vil ikke udelukke at der også kan ryge et par stykker din vej . Savner dog lidt Info på din medlemsprofil. Det skal siges at det var Trådstarters relative unge alder, der gjorde at jeg kom med mit tilbud. Du kan jo i princippet være 45år. Med masser af guld på kistebunden , men lad mig endelig vide hvis det ikke er tilfældet.
Mvh. Tony
Til top
Kennet Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kdamm

Tilmeldt:: 23 Nov 2004
Geografisk: Glostrup
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kdamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 00:00
Hej Jonas

Prøv denne flue til P & T

http://www.dammsflydesign.dk/9608/Masken_Orange

Der er en grund til at "Masken" stortrives i Sverige.

Venligst
Kennet Petersen
Damm's Fly Design
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 13:37
Rigtig flot Tony - !! sådan skal det sgu være Thumbs Up
 
- gid der fandtes flere af din kaliber i dagens danmark  Clap
 
Anders: Montant fluen virker ganske godt - mit råd er i P&T må det gerne være sort, eller omvendt "flashy" ... fluemønstret betyder ikke så meget (de er jo snot dumme og forkælet de P&T fisk) - det er straks værer ved køsten hvor det rent faktisk skal ligne noget de spiser LOL 
 
held og lykke med det !
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 14:46
tusind tak for hjælpen:) nu vil jeg se hvad der lander med posten og så købe sådan en montant hvis der ikke kommer sådan en for den lyder da god:) 
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 14:55
HMMM... Montant  der menes vel montana, ik?
og det er bestemt en velfangende flue, som du godt kan forvente at modtage et par stykker afSmile.
mvh. Tony
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 15:50
Sådan Tony ;-)
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 16:03
Flot gestus, Tony! Thumbs Up
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 22:14
Hej Jonas. Du skriver, og spørger om du også må få nogle fluer, og jeg efterspurgte lidt Info på din profil, idet jeg ikke vil "smide" om mig med fluer, til alle og enhver. Jeg tilbød Anders nogle fluer, idet jeg føler jeg har "overskud" til det, og meget gerne vil hjælpe en juniorfisker med mod på fluefiskeriet. Jeg bliver så lidt forvirret, når det eneste der igår stod på din profil, var geografisk: Spøttrup.   Idag står der så at du er fra Balling/skive og at du er fra 1998. Men du skriver samtidig at du er 15år og det stemmer jo ikke helt.
Jeg skriver ikke dette indlæg for at "hænge dig ud" og vil som tidligere nævnt gerne smide "et par" stykker din vej, vil bare ikke tages ved r.... Hvis du forstår
Mvh. Tony
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 23:10
jov jeg mener montana...... og jeg takker mange gange:)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2011 kl. 09:14
Nu skal jeg ikke "kloge" mig, da der med garanti er meget mere kompetente fluefiskere/bindere med i tråden...
MEN : Nu har jeg jo sådan en lille sø med ørreder i, og i den sidste tid har tørflue simpelthen været de mere almindelige P&T fluer LANGT overlegne!!

Bittesmå fluer,,,,, det kræver ikke at man er en totalt overlegen fluefisker Smile

Så jer der (meget prisværdigt) overvejer at binde lidt fluer til de unge, skal måske sende en enkelt eller 2 tørfluer med.
Til top
thomas Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
T P 1

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T P 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2011 kl. 09:15
Hej Jeg mener at Herning fluen og den sorte med gummiben er klart de fluer der fanger mest i p&t
Handshake
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2011 kl. 09:34
de fluer  tony sender til mig hvordan skal jeg fiske dem på flydeline? 

tak for rådet simon:) nu vil jeg se hvad der kommer eller så må jeg jo ned og købe sådan en lille en hvis den er super god:)
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2011 kl. 10:47
hej igen.
vil give Simon ret i at der kan være situationer hvor små tørfluer er uhyggeligt effektive, men mine egne erfaringer siger mig, at der her i den vamere periode er langt flere dage, hvor en lille nymfe fisket lige under overfladen er den helt rette medicinSmile. men når det så er sagt, vil jeg da lige sige at der nu er røget et par tørfluer med i sortimentet til Anders, som nu er pakket og klar til at ryge med posten i morgen, og forhåbentlig give Anders mange fede oplevelser ved vandet.
knæk og bræk derude.   mvh. Tony
 
ps. til Anders    
giv lige lyd fra dig når du har modtaget fluerne, så skal jeg prøve at skrive lidt om hvordan og i hvilke situationer jeg bruger de forskellige fluer.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2011 kl. 11:04
uhh jeg glæder mig Tony:)
jeg skal nok skrive til dig når jeg har modtaget dem:)

nu er jeg også ved at blive lidt bedre med flue stangen men øvelse gør mester så jeg må bare øve mig noget mere:)
Til top
joakim persson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hampus Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hampus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 22:11
En fluga som fungerar mycket bra nu på hösten är fiskefluen masken. Fiska den några decimeter under ytan med snabb hemtagning och det brukar ge många hugg. Här kan du köpa billiga fluer.
https://fiskeflugor.vinnalt.se/category.html/maskar
Fiskefluer till billige priser.
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 22:31
Lol gå nu væk med den maske!
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 22:32
Gå nu væk med dit reklame pis i samtlige gamle tråde!
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum