Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

P&T Munkbro-Fiskesø

 Besvar Besvar
Forfatter
Mathias Levy Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
matlo

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér matlo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: P&T Munkbro-Fiskesø
    Sendt: 30 Maj 2011 kl. 08:26

Har været i denne Put and Take op til 3-4 gange..

 
hver eneste gang jeg er der springer fiskene helt vildt, og det er efter min erfaring umuligt at fange noget. Vi er altid en 3-4 afsted. Vi fisker med blink og spinner.
Der har overhoved ikke været nogen form for berøring på vores stænger. Kan det passe?! De gider ikke engang røre ved dem, men de vil gerne springe op lige foran snuden af os og over hele søen - konstant!
 
Har hørt at det kan være effektivt med fluestang --> tørfluer..
 
Hjælp please, jeg vil gerne fange en fisk snart ellers bliver jeg sindssyg! :D
Til top
morten koch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
blæretang

Tilmeldt:: 13 Maj 2011
Geografisk: holbæk
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér blæretang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 09:21

Det er mi n erfaring at når fiskene er meget aktive ved overfladen at der er to ting der virker særligt godt. Hvis der er tale om jagende fisk i overfladen er jeg selv meget tilbøjelig til at fiske med bombarda og flue / hvid jighale eller en tørflue....Personligt mener jeg ikke at direkte springende fisk er tegn på jagende fisk... Virker ovenstående ikke så prøv samme model med et synkende bombarda...altså fisk langsomt henover bunden..

Vh Morten
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 09:55
Fiskene i munkbro har karpelus, derfor ser du så mange fisk hoppe og springe, det gør de fordi de prøver at slå lussene af sig, og så er det næsten en umulig opgave at fange noget. Mit råd vil helt klart være at finde en anden sø at fiske i.
Til top
Mathias Levy Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
matlo

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér matlo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 11:52
Tænkte nok der var et eller andet galt! slut med at bruge 75 kr. i denne sø.
 
takker.
 
Kan du anbefale en anden? SmileSmile
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 12:51

Hvis du vil køre efter det vil jeg varmt anbefale  Rødekro-fiskepark

Den er super og der virker det med blink spinner flue osv :D
 
Mvh Lasse
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 13:12
Munkbro Fiskesø er super, ved ikke hvad du snakker om!
Knæk og bræk
Til top
kenneth langvik Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
langvik

Tilmeldt:: 29 Sep 2007
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér langvik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 17:36
har også kun gode erfaringer med munkbro. fiskene kan bare være svære derude!! gennemløber og store fluer virker!!
Til top
Allan Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kastanie

Tilmeldt:: 28 Mar 2011
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kastanie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2011 kl. 09:17
Kommer lige derudefra. DER ER KARPELUS. Jeg fik en enkelt fisk på land der havde viklet sig ind i min line!!
 
Da den lå i nettet kunne jeg plukke adskillige karpelus af den. De øvrige ved søen (10-15 stk.) fangede tilsammen en ørred. Så lige pt. ville jeg også finde en anden sø. De springer og vender i overfladen konstant. Men nu fik jeg da syn for sagen. Karpelus er en djævelsk parasit i put-søer...
Til top
Flemming Lauridsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MUNKBRO

Tilmeldt:: 11 Jun 2011
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MUNKBRO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2011 kl. 14:01
ALLAN - vi skal lige for god orden skyld sige at du har overhovedet ikke har nogen begrundelse for at, skrive det du skrive og ødelægge vores foretning med dårlig omtale.
Der er IKKE karpe lus i Munkbro Fiskesø som det er nu.
Der er rigtig mange fisk i søen og de vender i overfladen da de tager små vanddyr, insekter og små yngel.
Vi skal derfor opfordre til at du enten fjerne dit indlæg, eller kommer med konkrete beviser, som du ved har du modtaget en mail, som jeg håber du læser.
Hvor jeg selv og 2 andre var ude ved søen i går fredags, hvor jeg selv fangede 2 stk. 3,8 og 5,9 kg - Bruno som fisker der 3-4 gange om ugen fik selv 2 på ca. 2-3 kg og 3 unge knægte som fangede 1 stk. på ca. 3,5 kg. og INGEN af disse havde karpelus eller noget som kunne antyde at der er karpelus. Der er som sagt mange fisk, som "skubbe" til hinanden og der er ikke konstateret lus på dem som er kontroleret og så er vandtemperaturen overhovedet ikke så høj at karpelusene skulle udvikle sig fra larvestadiget til voksen karpe lus.
 
SÅ IGEN - DER ER IKKE KARPE LUS I MUNKBRO FISKESØ
SÅ KOM UD OG FANG NOGLE AF VORES FLOTTE FISK.
 
Så istedet for at skræmme folk væk, burde du konakte os, så vi havde mulighed for at se om din konstatering er berettiget.
 
God Pinse til Alle
KNÆK & BRÆK
 
Oliver Morgan & Flemming Lauridsen
MUNKBRO FISKESØ
Med venlig hilsen

Flemming Lauridsen
På vegne af Munkbro-fiskesoe
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2011 kl. 14:31
Var der den anden dag. Mistede 2 og min ven fangede en. Flot og blank.
Men mange er fisk er der!
Knæk og bræk
Til top
Henrik Vandborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vandborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2009
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vandborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2011 kl. 16:08

munkbro kan man altså godt fange fisk i. sidst jeg var der fangede en af vores knægte ( fra Hof junior afd. ) en stor fisk på over 6kg. jeg syntes ikke der er nogle grund til at klage. og de billeder jeg fik taget af fisken var der ingen lus på.

 
har fanget mange fisk der og har aldrig set karpe lus i den sø
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2011 kl. 17:04
Flemming at påstå der ikke er karpelus i jeres sø, er en direkte løgn!!!
Har set det adskillige gange, men nu har jeg desværre ikke billeder af det, hvis det er det eneste bevis du vil have. Jeg har skam selv fanget mange fisk i søen, der bliver gjort et stort arbejde for at sætte fisk ud, der har så hele haler så muligt, den ros skal i have. Har skam selv fanget mange fisk derude, men det er som regel de nyudsatte fisk(de har stadig ørredpiller i mavesækken)
Har snakket med en del derude, der har det samme syn som mig, nemlig at de har karpelus!
Har ikke fisket der de sidste par år, men har stadig på formemmelse, at når først der er karpelus i søen, så forsvinder de aldrig.
Til top
Flemming Lauridsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MUNKBRO

Tilmeldt:: 11 Jun 2011
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MUNKBRO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2011 kl. 18:46
Danny!
Hvis du ikke har fisket der de sidste par år, synes jeg ikke at du kan komme med en saglig deltagelse i denne tråd.
Der er ingen fisk i denne sø som har foder i sig, de har ikke fået foder i 3-7 dage inden de bliver sat ud.
Med venlig hilsen

Flemming Lauridsen
På vegne af Munkbro-fiskesoe
Til top
Jens Fisker Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jens123

Tilmeldt:: 31 Mar 2011
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 17:55
vil nu også mene at Munkbro fisker ret godt, dog mener jeg at forår/efterår klart fisker bedst, men sådan er det nu nok engang med de fleste P&t søer :)

har også ofte bemærket af fiskene springer højt og ofte ud af vandet om sommeren, har dog ikke kunne forklare dette, så om det er fordi de tog insekter eller smådyr eller hvad de gjorde ved jeg ikke, men ihvertfald vil jeg mene at hvis man er der på de rette tidspunkter kan man sagtens fange i Munkbro hele året rundt, så vil ikke mene at der er nogen grund til ikke at fiske der... men det er folks eget tab.
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 22:44
Munkbro sø er en af landets bedste.
Mange fisk, flotte fisk, gode og mange fangster.
 
Intet dårligt om den sø
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2011 kl. 18:02
 
Munkbro har fine fisk så som disse på 6.790 kg og 8.599 kg.
 
Fiskene er svære og fange som i så mange andre P&T men hvad er det man siger øvelse gør mester.
 
Vi fisker selv i vansklige P&T vande og det er det der gør det hele så spændende.
 
For bliver det for nemt,  blivere det hurtigt røv kedelig og man finder sværere steder og fiske.
 
Så det er både godt og undt ikke og fange noget, for når man så gør er det alle pengene værd. 
 
Især når man får nogle af de store fisk på Krogen. Wink
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
p bager Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p bager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2011 kl. 20:04
jeg ved ikke hvad der er problemet med Munkebro, har fisket der i fler år,hvis vi går 2-3 år tilbage kunne man næsten ikk komme til for fluefisker og dem er der ikke mange tilbag af, og vi andre medefisker kunne altid fange en fisk, men det er slut hvorfor? den sidst år har je haft 6-7 nulture til munkebro så det er slut, vælge i stedet for Loch Nees fiskesø der  er altid mang fisk, dette er ingen kritik men mere en  undren hvad er der galt?
 
hilsen p bager
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2011 kl. 20:26
I søen og Åen kalder vi dem karpelus og i havet kalder vi dem Havlus.
 
Det er ikke samme lus men de ligner hinanden til forveksling.
 
De er i mange søer og Åer karpelusene og i havet er der ang mads af Havlus specielt omkring Hav Dambrug.
 
Fiskene bliver Ireteret af disse lus , men der skal mange lus til før en fisk bliver stredset af dem.
 
Fisk springer både i søen og på kysten og i åen og der er ikke nogen der ved hvorfor de gør det, det er ren gisning.
 
Så vi er her igen, jo sværere fisken er at fange, jo støre er beløndingen hvis man får den til og bide.. Star
 
Så godt råd "Giv aldrig op" Smile
 
 
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2011 kl. 22:12
Rigtig fine fisk Fiskefidusen, jeg har ikke selv fisket i munkebro af den simple grund at der er lige lovligt langt at køre for en tur i en putsø når man bor på langeland, men jeg har aldrig nogensinde hørt/læst noget dårligt om den og jeg vil bestemt aflægge den et besøg hvis jeg skulle komme på de kanter, kan såmænd også være jeg finder på at køre dertil en dag alligevel, de langelandske put søer er sq ikke noget at juble over det ligger helt fast, der er 2 af slagsen og vi er mange herovre der tvivler på om der overhovedet er fisk i den ene af dem....
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2011 kl. 01:23
Hej Flemming
Jeg må desvære også sige at Nogen af fisken i Munkbro har karpelus, Har fisket der en del gange men vil også sige at Problemet starte for Nogen år siden har kun kommet i Munkbro et par gange inden for de sidste 2 år men der har været det samme ned af gåne fangst. Men det skal da siges at jeg som sagt også har FANGET FINE FISK UDEN lUS Tor at det er nye fisk der ikke har gådet ret længe i søen

Har desværre ingen Beviser på dette Da fisken ligger i maven..

Men skulle i ikke heller Ind at fare ude at der måske kan være noget om snakken!!! det er jo ikke fordi at vi vil ødelægge det for jer, men der imod at der måske kunne gøres noget ved det, så alle vil fiske der igen som vi Kendte det en gang.

Mv
Glen Hagen Rasmussen
Til top
klaus jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
faith

Tilmeldt:: 13 Jan 2011
Geografisk: thisted
Status: Offline
Beskeder: 110
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér faith Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2011 kl. 18:15
Nu har jeg efterhånden rigtig gode erfaringer med netop, munkbro fiskesø.
Har aldrig haft en 0 tur dertil og fiskene har altid været af prima kvaliet. derud over syntes jeg også det giver fiskeriet en mere naturlig dimension at man ikke bare kan smide powerbait, fluen eller lign ud, og så der fisk alt for kedeligt, efter min mening.
 
Samlet vudering
Munkbro er i mine øjne virkelig et af de bedste vande vi har herhjemme
Til top
Søren Præst Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Priest

Tilmeldt:: 02 Maj 2013
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Priest Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2013 kl. 12:08
Jeg var i Munkbro og fiske i går ved nogle kammerater. Vi fik 4 fisk og tog 3 af dem med hjem. Den samlede vægt på de 3 fisk var 13,4 kg! Det må man sige at være en fin gennemsnitsstørrelse.
Munkbro er en god fiskesø uden karpelus!!
Dog er vandet uklart.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Shimania

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Shimania Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2013 kl. 15:20
Munkbro er en kanon fiskesø, har aldrig set eller hørt om at der skulle være karpelus. Hvis Oliver og co. får undersøgt om der er lus i søen, og det viser sig at være korrekt. Så må man jo fjerne alle sivene i søen (hvis der er nogen) og udsætte solaborrer til at nappe lusene :)

Thumps up for en lækker sø i Munkbro herfra!
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2013 kl. 20:50
Har også være afsted mange gange i Munkbro fiskesø, med meget få fangster, og har ikke været der i laaaang tid. Masser af fisk der springer, masser af aktivitet derude, men meget FÅ fisk på land og på fluen... Det er tit der er 20-30 der fisker på samme tid, men ingen fisk på land, jo efter 1½ time :) Hvad er oddsne så hehe.Derfor har jeg skiftet sø, og ja nu fanger jeg som aldrig før :) Sjovt nok hehe.

Mvh Rene 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2013 kl. 20:50
Det kunne nu være RIGTIG fint med et foto, af en Munkbro fisk med karpelus - indtil dette er lagt frem, er det udelukkende et negativt rygte.

Kunne det tænkes, at de livsensfarlige dyr som er observeret, blot er de helt naturligt forekommende igler, som vi vel alle kender fra nedgængerørreder ???

Jeg har efterhånden haft MANGE Munkbro ørreder gennem hænderne, vel næsten 10 ton.
Jeg har ALDRIG observeret en eneste karpelusSmile

Munkbro Dambrug er nærmest et varemærke i P&T kredse, og producerer nogle af de stærkeste og flotteste fisk i DK !
Det er i modsætning til påstanden om karpelus, et velkendt fakta.

Venlig hilsen
Simon/Simons Put and Take
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum