Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MB-Fight flåd

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fisharman

Tilmeldt:: 23 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisharman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: MB-Fight flåd
    Sendt: 23 Maj 2011 kl. 09:53
Jeg har haft fornøjelsen af fiskeri med bombarda og silkesnor efter hornfisk dette forår. Jeg må sige, at det fungerer fortrinligt :-)
 
Jeg har dog lidt problemer med bombarda flådene. Havde nogle gamle liggende fra Baltzer. De er vind og skæve og kaster dårligt. Købte så nogle fra ABU. De kaster godt, men styrepinden knækker let, og så er de pludselig ikke meget værd. De kan heller ikke tåle at ramme en sten ol.
 
Men så fandt jeg nogle små dråbeformede flåd i grejkassen, der hedder MB-Fight. Havde både flydende og intermediate og synkende. Der er et udløsersystem, sådan at flådet glider op ad linen n¨år man fighter en fisk. Det fungerer virkelig dårligt for mig - og desuden mørner plastikket, så med tiden er systemet dømt til at være noget hø.
 
MEN de kaster fremragende monteret som almindeligt gennemløbs-flåd. Bedre end ABU's bombarda efter min mening. De laver næsten ingen "ballade" i vandet. Og de er meget solide. De har kort sagt alle de gode egenskaber, de skal have. Eneste problem er: hvor køber jeg flere?
 
Hjemmesiden MB-Fight er nedlagt, og jeg kan ikke finde nogen forhandler. Er der nogen her, som kender noget til disse flåd? Jeg er interesseret i at købe nogle stykker...
Lystfisker med for lidt fisketid...
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 10:57
 
kør lidt ned af siden så er de der
varenummer 79a og 79b
k&b
christian t.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 11:03

gå ind undre flåd og kør lidt ned så skulle de være der  tag og ring til butiken og spørg hvad de har

k&b
christian t.
Til top
Lasse Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fisharman

Tilmeldt:: 23 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisharman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 11:09
Tak. Havde godt set sitet, et af de eneste steder disse flåd er nævnt. I hvert fald når man søger på Google... Jeg har skrevet til dem, så må vi se:-)
 
Kender du disse flåd?
Lystfisker med for lidt fisketid...
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 11:19
ellers må du og tjek nogle butiker om de har dem endnu da det er en gamle udgået vare 
der har lige været en artikel i fisk og fri hvor de lavede et rig ud af bombarda uden røret du kan evt. tjek det ellers os prøv dig lidt frem  spro laver nogle bombarda der ser gode ud  hvor du for 2 for 30kr
 
ps. der er ikke meget der holder til at ramme  sten
k&b
christian t.
Til top
Lasse Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fisharman

Tilmeldt:: 23 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisharman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 11:21
kan du huske hvilket nr. af fisk&fri?
Lystfisker med for lidt fisketid...
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 12:40
Ja vi sælger MB Fight findes under flåd.
 
Mvh Jørn
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 12:50
Hej Lasse
 
Er det sådan nogle sataner her du mener?
 
Jeg har dem du ser på billedet, de er aldrig blevet brugt og ligger bare og fylder. Der er 1 flydende, 1 intermidiate, og 2 synkende.
 
Skriv hvad du vil give incl. porto, så finder vi nok ud af detWink
 
Til top
Lasse Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fisharman

Tilmeldt:: 23 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisharman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 12:59
Hej Ole, har sendt PB
Lystfisker med for lidt fisketid...
Til top
LarsHenrik Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mr dropshot

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr dropshot Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 13:15
Hej der.
 
Har en liile tip til jer bombarda f**kers, ikke ond ment drenge.
 
Prøv at gå i fætter BR og køb nogle hoppebolde. Ved hjælp af en varm nål og noget rør, feks fra rørfluer laves der hul igennem. Så der er gennemløb igennem bolden og et rør som linen kører i,
 
Densiteten på disse er perfekt, fåes i mange størrelser og neutrale farver.
Rammer man en sten i kastet, ja, så flyver den bare endnu længre ud.
 
Alternativt til dyrt grej, men som virker igen og igen.
Venlig hilsen

Mr Dropshot
Til top
Lasse Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fisharman

Tilmeldt:: 23 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisharman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 13:16
Det ser ud til at det lykkes. Tak for hjælpen! Hvis andre ligger inde med nogle af de tungere MB-Fight flåd i synkende eller intermediate, så er jeg stadig interesseret!
Lystfisker med for lidt fisketid...
Til top
Lasse Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fisharman

Tilmeldt:: 23 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisharman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 13:17
Citat: Mr dropshot

Hej der.
 
Har en liile tip til jer bombarda f**kers, ikke ond ment drenge.
 
Prøv at gå i fætter BR og køb nogle hoppebolde. Ved hjælp af en varm nål og noget rør, feks fra rørfluer laves der hul igennem. Så der er gennemløb igennem bolden og et rør som linen kører i,
 
Densiteten på disse er perfekt, fåes i mange størrelser og neutrale farver.
Rammer man en sten i kastet, ja, så flyver den bare endnu længre ud.
 
Alternativt til dyrt grej, men som virker igen og igen.
Haha, det var en sjov løsning. Det kunne jeg godt finde på at prøve;-)
Lystfisker med for lidt fisketid...
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 18:21
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 18:33
hej lasse. det er rimeligt nemt at lave dine egne setups til bombarda, du køber simpelthen nogle bombarda flåd og klipper stangen ned til 1-2 cm. så trækker du en line igennem bombardaen og laver et stop i bunden så linen ikke farer igennem eventuelt med en lille springring , så går du på nettet og finder et sæt karpe rig som du monterer i den line stump som du har trukket igennem bombardaen og wupti så har du et perfekt setup som ikke filtrer forfanget ind i bombardaen,hvis du har problemer med setup er du velkommen til at ringe til migpå 23741120 så skal jeg nok hjælpe dig med flere oplysninger.mvh.leif lunde.
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 18:36
hej lasse. køb mb fight bombardaer hos lionfish de er rigtige gode til det setup jeg beskriver.leif l.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 19:07
Citat: fisharman

Det ser ud til at det lykkes. Tak for hjælpen! Hvis andre ligger inde med nogle af de tungere MB-Fight flåd i synkende eller intermediate, så er jeg stadig interesseret!
Der hænger nogle stykker på væggen nede i Ballerups Fiskemagasin, du kan jo ringe til Henrik og høre:
 
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 19:11
Jeg bruger altid milo bombarda de koster dog 40,- pr. stk men er ikke til at knække og fisker bedre end alle de kina flåd der findes.
 
Milo placere sig perfekt i vandet og fås i mange varianter og størrelser, Milo er vel den originale og så er det ikke kina vare som brækker.
 
Jeg kan anbefale at prøve dem.
 
Den med en hoppebold er god: så kan man vel lave smut på vandet......
Til top
Lasse Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fisharman

Tilmeldt:: 23 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisharman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2011 kl. 20:34
@leif lunde: Tak for beskrivelsen af dit rig. Det lyder interessant og bestemt noget, jeg vil kigge nærmere på. Jeg har nu ikke haft de helt store problemer med forfangs-kludder, når jeg har fisket med silkesnor. Til gengæld prøvede jeg for år tilbage at fiske flue med bombarda, og det blev ind imellem noget kludder for mig! Så tak for det gode råd!
 
@steen kehler: tak for tip!
 
@jens: jeg tror indtil videre at jeg holder mig til MB-Fight, for dem kan jeg godt li' :-) Dog skal det ikke ukkes at jeg på et senere tidspunkt vil nærstudere sortimentet...
 
Det er et sejt forum, det her. Tak for hjælpen! 
Lystfisker med for lidt fisketid...
Til top
Martin Buch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MB-FIGHT Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2012
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MB-FIGHT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 17:47
Hej .
 
MB-FIGHT flåd kan du købe her ved mig .
 
Mail på : m-buch@mail.dk
 
eller ring . 24 85 64 40
 
Har stadig et lager tilbage af alle typer. 
 
mvh. Martin
Køb Fightboblen her :
Mail: m-buch@mail.dk
Mobil 24 85 64 40
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 18:12
Der kommer snart et nyt bombarda flåd på markede med navnet Pro Jectile som endeligt skulle gøre op med viklede liner - det kan ses her.
 
Venligst
Til top
Martin Buch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MB-FIGHT Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2012
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MB-FIGHT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 10:48
Hej
 
Se meget spændende ud .
 
Røret foran boblen / bombardaen har Kent Andersen også lavet , et såkaldt Bombarda-stik , Svendsen sport sælger dem idag sammen med Bombardaen, det i ved i sikkert godt.
 
Helt tilbage i 1998 fik jeg patent på  bobler i tre vægtfylder med et sådan et rør / line foran boblen , det virker nemlig rigtig godt ved at det føre de to liner væk fra hinanden under udkastet og derved mindskes sammemfiltringen væsentlig , for dem der har en god kasteteknik. Der var / er også et udløsersystem som ikke ret mange fiskere blev dus med, men os der bruger det idag ville aldrig fiske uden. Så kan du altid klare dig selv også med en stor fisk langt fra land.
 
vh. Martin
Køb Fightboblen her :
Mail: m-buch@mail.dk
Mobil 24 85 64 40
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum