Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vejle fjord flue valg

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: vejle fjord flue valg
    Sendt: 05 Maj 2011 kl. 23:49
hjæl hva skal jeg have af fluer til vejle fjord ? fisker mest fra somopgang til hen på eftermidagen ?
 
hva har i af gode erfaringer ?
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2011 kl. 23:53
kobberbassen og pattegrisen husk også kutling, tobis og børsteormsfluer
k&b
christian t.
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2011 kl. 23:58
Jeg tog min første havørrede på flue i vejlefjrd, 3.9 kilo 76 cm. Og det var på en pattegris... Den kan kun anbefales
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 00:10
okay jeg er ikke så meget inde i kyst fisteri endnu, men det skal der gøres noget ved i år, så skal jo lige vide hva fluer der bare spiller 100 % har hørt noget om den lutling nogen bestemt farver ?
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 00:12
patte grisen forsøgte jeg med sidste år en sommer dag, fik ingen ting skiftede til (en grøn reje) fik to inden for 1 time, men nok bare mig der er noget galt med når alle folk siger patte grisen er så god, self skal den prøves igen..
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 00:16
kobberbassen er lige så god 
k&b
christian t.
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 00:21
okay så det vil sige ca sådan  her grå frede. koberbassen.polar magnus. brenda. juletræt, flammen, kutling, og et par børsteorme. patte gris hvilken str passer bedst?? ? har jeg glemt nogen eller nogen der ikke funger?
 
hva line bruger i bare en alm Flyde eller flyd/int flyd/S1. ?


Redigeret af Jezuz - 06 Maj 2011 kl. 05:01
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 07:48
ja dennis du har fat i noget af det rigtige, tag en hel masse fluer med, prøv dem af. Den der giver den største fisk er hermed din foretrukne. :P

Knæk og Bræk

PS. Pattegrisen bliver flået i stykker af hornfiskene.
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 07:54
Hej Dennis...
 
Du nævner alle de vigtigste i ovenstående besked, personligt har jeg kun 3-4 forskellige mønster i min kystboks og fisker mest med størrelserne 12 til 10... Men lige et flueforslag, der ik' er blevet nævnt...
 
Hvad med en Tjernobyl Ant med Crazylegs, jeg har taget nogle havørreder og hornfisk på den, den er altid en go' afveksling ved kysten, især den dag, hvor der er masser af overflade aktivitet... lidt tørflue ved kysten er go' lir, hehe!!
 
Jeg fisker næsten udelukkende i Vejle Fjord, når jeg tager til kysten. Men i modsætning til dig, så er det mest aften/ natfiskeriet, som jeg dyrker... Men mon ik' Tjernobyl Ant også virker tidligere på dagen!!??


Redigeret af Gråfrede - 06 Maj 2011 kl. 07:59
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 08:00
Min pattegris var str. 6 og i lyserød. Men jeg er sikker på at alle de andre nævnte fluer også virker... Har læst mange fangst rapporter hvor det netop er kobberbassen, gråfrede og the real børsteorm som bliver nævnt.
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 15:06
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 15:32
jeg takker for alle svar, så blev jeg så meget klogere på kysten, kan være vi ses derude :D
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum