Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sminge sø

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rasjendk

Tilmeldt:: 04 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasjendk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sminge sø
    Sendt: 04 Maj 2011 kl. 20:45
Hej

Er der nogen der været ved Sminge sø ved Silkeborg som har lyst til at dele lidt erfaring!?

Er det tilladt at fiske der? hvor kan man købe et evt. dagskort? Og adgang til søen?


Håber der nogen som har lyst til at dele....


Rasmus
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 21:06
Hej jeg har fisket meget ved sminge sø. Jeg gætter på at det er gedder som du vil fiske efter???
 
Hvis du vil fiske der skal du købe dagkort til silkeborg fiskeriforening vande. Det kan gøres ved Grejbiksen i silkeborg.
 
Det er ikke tilladt at fiske fra breden men i båd er det tilladt.
 
et lille fif er at hvis vinden vender rigtigt så kan man drive i rundkreds pga. gudenåen løber igennem.
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 21:51
Jeg tror ikke du må fiske i Sminge sø. På dagkort.dk kan man se at Silkeborg foreningen har fiskeretten nord og syd for Sminge sø men altså ikke i selve søen. Jeg tror altså at der er fiskeri forbudt i søen men ret mig gerne hvis jeg tager fejl. Hører da gerne hvor man kan købe kort til den.
Mvh Caspar
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 22:41
Hejsa
 
Jeg mener der kan købes dagkort til Sminge sø på Svostrup kro der ligger ikke så langt derfra.
Selve fiskeriet kender jeg ikke noget til endnu.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 22:58
Hey Thomas, var det dig vi mødte på åen her i søndags i flydering? :)

Så vidt jeg ved kan jeg heller ingen steder se noget info om tilladt fiskeri på selve søen. Silkeborg har fiskevand før og efter, som skrevet. Selve søen har jeg kun kunnet finde info på ved ren lodsejerret. Tvivler stærkt på at det hører med under Silkeborgs fiskevand. Den er som Thomas rigtigt skriver heller ikke tilgængelig fra bredderne de fleste steder og her er det i hvert fald ikke tilladt.

Fik du mere på åen Thomas (hvis det var dig?)?
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 23:00
PS: Kan se du kommer fra Randers. Der er jo super muligheder for fedt geddefiskeri stort set overalt, især efter fredningens ophør på bredningen.
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2011 kl. 06:31
Hej jeppe.... ja det var detTongue Jeg fik ikke mere hvad med jer???
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2011 kl. 14:16
Et check på foreningens hjemmeside afslører, at de i hvert ikke har fiskeretten i Sminge Sø.

Jan
Til top
Rasmus Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rasjendk

Tilmeldt:: 04 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasjendk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 17:51
Hey...

Tak for en masse gode svar!! Grunden til at jeg slå dette op herinde, var at jeg havde set en hjemmeside hvor nogle gutter var ude på søen i flyderinge... Hvilket også var min egen tanke... Jeg vil nu prøve at kontakte silkeborg klubben og Svostrup Kro for at høre nærmere! Og dele selvfølgelig gerne informationen herinde igen....

Ps. Jeppe, ja, vi er meget heldigt stillet her i Randers med hensyn til gedde og har da taget et par gode stykker de her dage :D

Rasmus
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 04:31
Hej Rasmus
 
Jeg har selv fisket rigtig meget i sminge sø og du må gerne fiske dermed et købt dagskort fra svostrup kro(2km fra søen) Dog må du ikke fiske fra land på en længere strækning da det er sommerhus og privat ejet, du må fiske fra båd, bare ikke med motor på!
 
Hvis du går mod resenbro fra sminge kommet der også en del rigtig giftige steder- ellers kan jeg kun andbefale at prøve fiske fra tvilum bro og mod tange, der er et virkelig godt geddefiskeri.
 
Knæk og bræk

Daniel
 
 
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 07:42
Hej rasmus

Vend lige tilbage hvad du fandt ud af med fiskekortbog pris.

Kan læse på nettet der går gedder på 15 kg i søen, og dem er der mange af
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 08:08
det er rigtig sat de har elektrofisket en ordentlig satan i søen, for et par år siden blev der også taget en aborre på 2+ kg..
 
min onkel har sommerhus der så jeg kender området rigtig godt


Redigeret af Dani8600 - 09 Jun 2011 kl. 08:20
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 14:29
Dr bliver også fanget en del 10+ gedder om efteråret, vinter og tidlig forår, men det er på levende agn næsten alle de store bliver taget på derude:)
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 15:44
Daniel--> har sendt dig en besked
Caspar
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 20:01
Hvad var der fundet ud af.

Hvad koster dagkort til søen??
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 20:55
Har sendt tilbage Casper
 
Claus:
 
Egentlig er det kun til Silkeborg fiskeriforenings vande man køber dagskortet til, og da langt det meste af breden er ejet af de sommerhuse der ligger der har silkeborg fiskeriforening kun udmundingerne i søen- men er man i båd kan man jo bare sejle rundt- det er dog ikke tilladt at sejle med motor så vidt jeg husker.
 
Mvh
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 21:03
Det vil sige at sommerhus ejere har retten til søen. Så man må fiske gratis i pontonbåd eller hvad???

www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 21:22
Hej Claus
Jeg prøvede at maile til Svostrup kro og de skrev at de sælger kort til søen. 100 kr. for et dagkort
Caspar
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 21:27
nej de har ikke retten til hele søen- men de ejer det jord du skal gå på når du fisker der, så medmindre du har en båd/flydering kan du jo ikke fiske der..
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 21:48
super, så det er GRATIS at fiske i søen med båd ??
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 21:55
Hej Claus
 
Nej, du skal have købt fskekort på Svostrup kro for at fiske i søen.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 22:02
Og det koster i kroner ??

nogen der kender dybde i søen, klarhed mm
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Jonas Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jonasrr Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonasrr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2011 kl. 23:05
Jeg kender ikke til reglerne omkring fiskeri i søen, men af de nye regler omkring sejlads på Gudenåsystemet fremgår det at sejlads kun er tilladt i 1/3 af søen og kun uden motor.
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2011 kl. 07:00
nej det der med det et gratis at fiske er noget i nordjyder og københavner har fundet påWink
 
Der er ikke noget vand i silkeborg som man gerne må fiske i uden at være medlem af silkeborg fiskeriforening
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum