Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til fiskeri i og omkring Århus

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Palmfeldt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Palmfeldt

Tilmeldt:: 28 Apr 2011
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Palmfeldt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forslag til fiskeri i og omkring Århus
    Sendt: 28 Apr 2011 kl. 13:22
Hej FiskereWink
 
Er der nogle der kan anbefale gode åer eller farvande i Århus og omegn? Har fisket ved den permanente, ved kysten og brabrand søen, men uden held....
 
Mvh.
 
- Brian-  
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 13:47
Århus Havn med flådfiskede levende tobis eller brisling er et HIT.

Brabrand Sø kræver båd og fiskeriet er kun en lille skygge af hvad der har været, især geddefiskeriet er stort set væk. Da de for år tilbage lavede Årslev Engsø begyndte gedderne flittigt at trække mellem de to søer og så nakkede ørredfiskeren dem i sådan en grad at bestand knækkede. Det er ved at være en del årsiden, midt 00´erne og fiskeriet er ikke kommet sig endnu, da de stadigvæk bliver nakket, får at blive smidt ud som affald bagefter. Jeg har selv stået og set det, da jeg så snakkede med ham var han sygt provokerende og nægtede at andre end ørred skulle findes i vandsystemet.

Desuden så hører man grimme grimme rygter om hårdt madfiskeri i søerne omkring byen af østeuropæerne. 

Af åer er der Århus Å med størrelse og alt det frie vand på den er det sammen som Brabrand Sø.

Til ørred så prøv den lille Giber Å, men den er ikke stor.

Egå kan give fisk, men men men den er heller ikke nemt da det er en sommerVARM kanal, der med mellemrum for urenset spildevand.
Til top
laurids madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laurids.. Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laurids.. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 14:14

kystpladsen ved norsminde er helt sikkert et besøg værd.

lige ved byen er der fredning pga udløbet. Men efter fredningen og syd over er der fine muligheder for at finde havørreder
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 14:45
Moesgaard(pas på frednings zonen
fløjstrup strand ved skovfoged boligen
mariendal strand
norsminde
kysing
Frank
Til top
Michael Grimm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Salmonfisk

Tilmeldt:: 25 Jun 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 16:52
Mht. åerne i Århus området så er det en god ide at melde sig ind i de foreninger der har disse vande. Det drejer sig om Aarhus Lystfiskerforening og Brabrand Lystfiskerforening.

Med venlig knæk og bræk hilsen

Michael Grimm
Medlemsansvarlig i Aarhus Lystfiskerforening
Mobil: 23950464
Til top
Brian Palmfeldt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Palmfeldt

Tilmeldt:: 28 Apr 2011
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Palmfeldt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 17:09
Tak for de mange bud. Dem vil jeg undersøge. Jeg overvejer også at melde mig ind i Århus lystfiskerforening.Wink
 
Knæk og bræk til jer all!
 
 
Mvh.
 
- Brian-
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2011 kl. 14:02
Hej Brian,
 
jeg kan se, at du har til huse i downtown Århus og det kunne derfor være nærliggende at besøge Stef's Lystfiskergrej, hvor man altid kan få helt aktuelle meldinger om, hvad der rør sig på fiskefronten i området. Se nærmere her:
 
 
Bedste hilsner samt knæk og bræk
 
Torben Thinggaard
 
PS. I Århus N går der nogle grimme, grimme rygter om, at der ikke er meget at glæde sig over i Gladsaxe. Og det er jo lige så trist, som det er paradoksalt.
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2011 kl. 15:46
Hej Brian

Har smidt dig en post i privaten...
Til top
Malte Jefsen Lindal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Malte Jefsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2013
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Malte Jefsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 14:53
Hejsa....
Nybegynder her....


Jeg var egentlig lige på vej ud til Brabrandstien og fiske.... Gælder det stadig, at der ikke er meget at finde omkring Brabrandstien, og hvad med længere ude, Årslev Engsø eller Århus Å på ydersiden af Årslev engsø?



Jeg har lavet en maddingæske, med lidt majs, pølsestykker og regnorme.

Jeg kunne godt tænke mig at snævre lidt ind, hvad jeg fisker efter ved denne tid og hvad de skal have af madding ?

Jeg tænker Gedder, Multe, Ørred og hvad der ellers rør sig....

Bedste hilsner,
Malte
Til top
Oliver Stepniewski Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Oliver18 Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Oliver18 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 17:03
Malte, med majs og regnorm kan du nok få held med Skaller og Brasen, evt aborre i Brabrand Sø
Til top
kurt haldborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
æsop Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æsop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2013 kl. 22:58
Hej Brian

Køb topografisk i en genbrugsbutik. Kik efter dybdekurver og rev og kanter mm. så finder du hurtigt dine egne gode kystpladser i hele århus bugt. Eksperimenter med dit fiskeri. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum