Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Favorit flue til havørred?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Favorit flue til havørred?
    Sendt: 28 Apr 2011 kl. 09:07
Hej fluefiskere :-)
 Jeg ville høre hvilken flue, der er jeres favorit i forhold til havørred, selvom der sikkert er rigtig mange gode ideer!!Wink
 
 - i må meget gerne sende links eller steder de kan købes?
 
MVH
Frederik
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 09:23
Dare Devil...SmileSmile
 
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 09:35
pattegrisen
Christian M. larsen
Til top
Kenneth Peters Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
chenille

Tilmeldt:: 01 Maj 2007
Geografisk: trekantsområdet
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chenille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 09:49
uden tvivl Juletræet i pink!!
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 09:50
Jeg binder denne pattegris for kun 18 kr. stk'et. Den er lavet med alle de org. materialer.
Mvh Christian
Christian M. larsen
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 10:06
Fyggi i Brun eller Creme. Med man kommer heller ikk uden om Kobberbassen eller Honey chrimp
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 10:16
kobberbasse. grøn/grå flatwing. patsvin med svømmevest
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 10:52
Red Tag Palmer (variant - bruger syntetisk kropsmateriale). Men generelt hacklefluer ala Magnus i grå/hvid udgave, samt en fiskeimitation i Clouser Minnow stil - simple velfangende fluer.
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 14:27
så var vi da os næsten hele repetoiret igennem ;o)
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 14:30
Ja :-)
 - tænkte nok, at det var fra person til person ;-)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 17:02
Frederik det må du aldrig spørge om igen, du kan se hvor mange der kommer med netop deres favorit flue, du skal tænke på HVAD spiser havørreden ?????????????Tobiser, tanglobber, rejer og børsteorm bla. så få fat i fluer der emitere det, og lad være med at høre på alle de kloge Åge`r. Ikke at forklejne jeres svarSmile Nogen kan lide moren andre datteren sådan er det. Find nogle fluer af dem jeg beskrev så kommer du langt, jeg bruger ikke andet. Købte i sin tid flere af Pattegrisen fordi folk skreg om hvor god og velfangen den var, og brugte den i lang tid. JEG FANGEDE IKKE EN SKID PÅ DENThumbs Down så jeg gik over til Tobise, tanglobbe og  reje fluer og bruger ikke andet og jeg fanger altså fisk på dem.
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 17:06
Så tror jeg sku jeg prøver mig frem ! Wink
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 17:08
Jeg melder mig også lige ind i klubben af dem der aldrig har fanget noget på pattegrisen...eller jo en enkelt regnbue da jeg for sjov satte den på i en put sø lol
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 17:11
Big smile
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 17:12
Brenda...magnus, slagteren
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 17:36
jan frandsen, jeg er enig med dig. men er pattegrisen ikke en reje flue?? 
 
anyways, så stror jeg ikke fluen er det vigtigste. mere tid og sted...   rammer man det rigtige tidspunkt/sted hvor de står, og de er hugvillige, så tror jeg sku fluevalget er ret underordnet, inden for en vis grænse saføli... bare fisken kan se den i vandet
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 19:25
Brenda
brenda's mor
tiger ormen
ludvig(reje flue)
stf fisken.
du kan se fluerne på
de kan ses og købes ved
gå ind i deres web shop der kan du også se detaljer af fluerne ved at køre pilen over billedet.
Frank
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 19:30

Bruger for det meste rejefluer og flatwing. Men skulle man absolut vælge 1 allroundflue, så er det uden tvivl pattegrisen der står øverst på listen. Men lige pt. er det Final Shrimp der ser mest vand Thumbs Up

Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 19:56
Kobber frede rykker 200% maks


Redigeret af flycast - 28 Apr 2011 kl. 19:57
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 20:18
Hej Claus
 
Interessant flue.
 
Hvilken slags kobber dubbing bruger du??
 
Mvh.
 
Lars
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 20:26
Citat: Enken

Hej Claus
 

Interessant flue.

 

Hvilken slags kobber dubbing bruger du??

 

Mvh.

 

Lars


Dubbet kobberfarvet Angelhair.
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 20:32
Hej igen Claus
 
Tak for dit svar - endnu et ??
 
Er det som ren dubbing eller "stråler" du klipper i stykker??
 
Mvh.
 
Lars
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 20:40
Peter helt korrekt formuleret Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres