Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny spinnestang.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kasper H Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spinnefisker. Avatar

Tilmeldt:: 27 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spinnefisker. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny spinnestang.
    Sendt: 27 Apr 2011 kl. 09:19
Jeg vil gerne have en ny og længere spinnestang.
 
Jeg har igennem det sidste år været tilfreds med min RT Tyran 9', men vil gerne forsøge mig med en længere stang. Jeg vil prøve en 11'.
Jeg har været lidt rundt, hos forskellige grejpushere, for at danne mig et indtryk af mulighederne.
 
Feltet er derfor nu snævret ned til:
 
Fenwick Ironfeather Momentum 11' 16-54gr.   - og
Shimano Speedmaster AX 11' 14-40gr.
 
Min ide var at opnå længere kastelængder med tungere woblere, dette har min RT Tyran haft lidt problemer med, fx. Magic Minow Kongetobis 35gr.
 
Jeg syntes at det er svært at sammenligne, ved at stå og svinge "forsigtigt" med stængerne i forretningerne, - uden endegrej som kastevægt.
Jeg er dog ikke i tvivl om at Fenwickstangen er mere stiv end Shimanostangen.
 
Jeg håber at der her er mulighed, for at få lidt råd fra brugere af de to foreslåede stænger? Så kom endeligt med et indspark, hvis du har en mening.


Redigeret af Spinnefisker. - 27 Apr 2011 kl. 15:13
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 09:25
Hej Kasper H
 
Man kaster ikke længere med en 11", men den giver ondt i ryggen.
Går selv med en 8" 15-40g
 
Mvh. Jonas
Til top
Kasper H Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spinnefisker. Avatar

Tilmeldt:: 27 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spinnefisker. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 15:17
Hej Jonas.
 
Det er den korteste fiskestang jeg endnu har hørt om til spin, - 8 tommer= 20 cm.?
Er du sikker på at den ikke er til isfiskeri?Wink
 
Stram line...osv.


Redigeret af Spinnefisker. - 27 Apr 2011 kl. 15:19
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 15:56
Jeg tror, du vil gøre dig bedst ved at købe en Shimano Speedmaster i 9 eller 10 fod. 

Du kaster ikke ret meget længere med en 10 fods, som til gengæld vil trætte dig mere i løbet af en lang fiskedag. Til gengæld vil en 10 fods være en fordel ved åen, hvor du ofte skal slås med bredbevoksning.

Der er tilbud flere steder på Speedmaster.

Bo
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum