Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilket ekkolod??

 Besvar Besvar
Forfatter
laurids madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laurids.. Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laurids.. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvilket ekkolod??
    Sendt: 25 Apr 2011 kl. 10:37
 
skal bruge et nyt ekkolod til fiskeri fra jolle.
fiskeriet vil primært blive i søerne omking silkeborg
og århusbugten en gang i mellem
 
vil jeg i længden fortryde en lille model fishfinder fra garmin eller lowrance ?
og skal jeg i stedet bide i det sure æble og investere i en større model evt. med kortplotter?
 
vil gerne høre om jeres erfaringer og hvad i kan anbefale.
 
hilsen Laurids
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 11:03
http://alatest.dk/anmeldelser/gps/garmin-fishfinder-140/po3-32156215,15/

jeg har i vinter købt denne model og er rigtig godt tilfreds... bruger det i jollen til dørgefiskeri mm... Jeg har absolut ikke brug for dyrere farvemodeller mm... kortplotter tja det er vel rart at have men klarer mig med min lille garmin håndholdte gps.... Den sidste model eagle jeg havde af samme type holdt i 15 år så ca. 800 kr. er givet godt ud her...
Til top
Bjarke Olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anna-hou

Tilmeldt:: 23 Jan 2008
Geografisk: rudersdal
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anna-hou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 11:04
Hej Laurids

Hvis du skal bruge den til århusbugten, vil jeg mene at det godt kan svare sig at tage en med kortplotter i, men du skal også kigge på hvor meget du skal bruge den til og om du senere vil købe en større båd for så er det klart at fortrække med kortplotter i. Men skal du kun bruge den til søerne er det nok med bare ekkolod, men du kan jo så vælge at det skal være i farver.

Du kan jo også spørge din lokale grejhandler og han ligger inde med en model fra sidste år, så kan det jo være at i kan finde en god pris :-)


Det er jo også et spørgsmål hvad du er villig til at ofre.

Bjarke
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 11:51
Citat: laurids..

 
skal bruge et nyt ekkolod til fiskeri fra jolle.
fiskeriet vil primært blive i søerne omking silkeborg
og århusbugten en gang i mellem
 
vil jeg i længden fortryde en lille model fishfinder fra garmin eller lowrance ?
og skal jeg i stedet bide i det sure æble og investere i en større model evt. med kortplotter?
 
vil gerne høre om jeres erfaringer og hvad i kan anbefale.
 
hilsen Laurids
 
Et ekkolod med en god opløsning samt en navigator vil øge fangsterne betydeligt, hvis man lærer sig at bruge dem.
 
Hvis du har pengene til det, så vil du helt sikkert fortryde ikke at købe enten et kombi-lod eller 2 seperate enheder.
 
Garmin har et Topo-kort på SD, hvor der også er dybdekort over en del danske søer, det vil være oplagt at købe det til Garmin-navigatoren (tjek lige om dine søer er med).
 
Til top
laurids madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laurids.. Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laurids.. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 11:52
jeg har kigget lidt på denne model:
 
 
den har en høj opløsning i skærmen i forhold til garmin fishfinder 140
men koster til gengæld lidt mere. har fundet garmin 140
til 999kr hos jagt og fiskemagasinet som det billigste sted, så prisforskellen er omkring 6-700
 
kan læse mig til at garmin 140 ikke kan vise den fart man sejler hvilket jo kunne være rart så jeg ikke også skal sidde med gps'eren fremme og kontrolere min fart. men har ikke fundet ud af om lowrance kan vise hastighed?
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 12:09
Lowrance ekkoloddet med 480x480 pixel vil være godt til sø-fiskeri og med den rette indstilling af Sens. og greyline, så vil du fint kunne se evt. større rovfisk, som står ved bunden.
Garmin 140 har for lille opløsning, så det bør du ikke købe.
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres