Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nympher

 Besvar Besvar
Forfatter
sune reher Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
reher

Tilmeldt:: 29 Dec 2009
Geografisk: øst jylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér reher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: nympher
    Sendt: 17 Apr 2011 kl. 21:11
Har rodet lidt med små kroge og nye teknikker i weekenden
og lidt mere
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 21:25
Thumbs Up Ser godt ud..
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 21:29
Go' stil...
 
Jeg forsøgte mig også på det superrealistiske engang:
 
Det er sgu meget sjovt, den er bundet for et år siden... Anyways, se om ik' du kan finde Paul Whillock, han er i en klasse for sig, når det kommer til super realistiske fluer. Han kan til gengæld også finde på at bruge 180 timer på en flue. Ovenstående flue bandt jeg på 20minutter, hehe!!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
sune reher Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
reher

Tilmeldt:: 29 Dec 2009
Geografisk: øst jylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér reher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 21:35
Ser squ godt ud.. er selv mere interesseret i sagerne under overfladenBig smile 
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 21:40
Hej Sune.
Fine fluer.
Hvis du gerne vil binde realistiske fluer, så vil jeg anbefale dig Steve Thorntons bøger: Listen to the river I & II.
De er super fede.

Denne slørvinge nymfe har jeg bundet efter hans mønster fra bøgerne.


/Allan
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 21:43

Det er jeg også, hvis det er fiskene, vi snakker om, hehe! 

Jeg ser lige om... ikke jeg kan finde... en nymf... jeg har en hydropsyche, dog ikke superrealistisk, men tæt på! Her er der en af dem, som står for balladen under overfladen:
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 21:47
Lækker flue Allan...
 
Er det en Perlodes microcephala, hehe?? Hvordan har du lavet vingeskederne og af hvad??
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 22:08
Hej Joakim.
Der er fiflet lidt med den i forhold til det originale mønster, vingekassen er lavet med HJP nymhp tool og lim.

Den ligner ikke helt det originale mønster, da denne er federe synes jeg men den skulle gerne falde ind under plecoptera familien.

/Allan
Til top
sune reher Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
reher

Tilmeldt:: 29 Dec 2009
Geografisk: øst jylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér reher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2011 kl. 13:50
har også roddet lidt med HJP toolét.. der er altså noget potentiale i det ...

Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2011 kl. 14:17
Flg. kreationer var bl.a. på Fly Festival i Kolding, husker ikke binderens navn (det er ham med 'punkerhåret' (?) der har været med i flere år)) - til fiskeri - næhhhh - men flot lavet !


Redigeret af tackler - 18 Apr 2011 kl. 14:17
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum