Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktiv indsats

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lange 1 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lange 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Aktiv indsats
    Sendt: 14 Apr 2011 kl. 10:30
Jeg er da heldigvis ikke den eneste som gør noget ved tingene selv Wink
 
/Søder
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 10:44
Clap
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 22:02
Ja, det er en af de positive nyheder, her i Danmark burde vi faktisk indføre en årlig "gør Danmark rent dag" hvor det skulle være en borgerpligt at alle deltog, den model har man i mange andre lande, og der fungerer det helt fint.

MVH
NRE
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rosgaard

Tilmeldt:: 17 Apr 2007
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 22:13
Nogle af de steder jeg fisker på Stevns er meget ramt af opskyllet affald. Jeg har nu besluttet altid at have en plastpose med. I det tilfælde den ikke skal bruges til fisk(det sker tit) vil jeg opsamle det der ligger op flyder hvor jeg fisker.
 
Ellers er forslaget om en national opsamlingsdag en super ide.
 
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2011 kl. 13:35
Citat: Rosgaard

Nogle af de steder jeg fisker på Stevns er meget ramt af opskyllet affald. Jeg har nu besluttet altid at have en plastpose med. I det tilfælde den ikke skal bruges til fisk(det sker tit) vil jeg opsamle det der ligger op flyder hvor jeg fisker.
 
Ellers er forslaget om en national opsamlingsdag en super ide.
 
Flere burde gøre som du.
Jeg har et par gange på mine kystture fået sure bemærkninger om at vi lystfiskere sviner helt enorm meget med liner der ligger og flyder, dåser, flasker mv. Det kan jeg ikke ha' på mig!
Der er selvfølgelig nogle brodne kar som ikke tager hensyn til naturen, men jeg tror at langt det meste skrald som findes ved vores kyster, åer og søer ikke stammer fra lystfiskere, men derimod er skyllet op på kysten, efterladt af campister eller øvrige forbipasserende. Eller er det en naiv overbevisning?
 
 
 
/Morten Lehmann
 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2011 kl. 13:49
Både og Morten...
Her hvor jeg kommer fra har vi en del "lystfiskere" som kommer fra syd for grænsen. De slår nærmest en lejr op med bålsted osv.
Og det over en hel weekend.
Du skulle bare se hvordan stranden ser ud der bagefter.
Jeg har nogle billedet, kan bare ikke finde ud af at oploade dem her.
Du tager dig til hovedet når du ser disse billeder.
Trist men sandtCry


Redigeret af Henrik Christensen - 15 Apr 2011 kl. 13:49
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2011 kl. 16:44
Citat: Henrik Christensen

Både og Morten...
Her hvor jeg kommer fra har vi en del "lystfiskere" som kommer fra syd for grænsen. De slår nærmest en lejr op med bålsted osv.
Og det over en hel weekend.
Du skulle bare se hvordan stranden ser ud der bagefter.
Jeg har nogle billedet, kan bare ikke finde ud af at oploade dem her.
Du tager dig til hovedet når du ser disse billeder.
Trist men sandtCry


kom frem med de billeder..... nu bliver man jo nysgerrig..... Tongue Tongue Tongue Tongue
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2011 kl. 16:45
ellers mail dem til mig, så skal jeg oploade dem..... smider min mail som besked til dig.
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2011 kl. 20:08
Pinligt nok lader man børnene gøre arbejdet... Mine unger er hvert år af sted og samle affald med børnehaven...
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2011 kl. 20:44
Hvert forår, har DN en søndag hvor der er landsindsamling af affald i den danske natur. Det er en god ting, og lokale sportsfiskere og foreninger, kan let koble sig på denne dag. Så batter det noget, som der år efter år gør i mit lille lokalsamfund, hvor flittige borgere gør en god indsats.

Vh
Niels Åge Skovbo
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2011 kl. 10:00
Det er surt at man skal rydde op efter andre.
 
Jeg havde en dag 2 hele affalds sække med hjem der stod på stranden ved Vejle fjord efter at nogle har haft lejr.
 
De kunne i det mindste have båret dem de 600m hen til en offentlig skrældespand og stillet dem der.
 
Naturen bliver alt for tit brugt til affald.
 
Jeg synes det er en god ide med en årlig dag selvom det nok aldrig bliver til noget.
 
Samler ofte affald op både ved vandet og i skoven når jeg lufter hund.
 
Hvad er også lige oversagen til at folk smider affald ud af vinduet i bilen i stedet for at gemme det til de kommer hjem???
 
 
Til top
zdravko lozancic Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
joly

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: als
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér joly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2011 kl. 10:29
Citat: gaffagunnar

Citat: Henrik Christensen

Både og Morten...
Her hvor jeg kommer fra har vi en del "lystfiskere" som kommer fra syd for grænsen. De slår nærmest en lejr op med bålsted osv.
Og det over en hel weekend.
Du skulle bare se hvordan stranden ser ud der bagefter.
Jeg har nogle billedet, kan bare ikke finde ud af at oploade dem her.
Du tager dig til hovedet når du ser disse billeder.
Trist men sandtCry


kom frem med de billeder..... nu bliver man jo nysgerrig..... Tongue Tongue Tongue Tongue

Der hvor jeg kommer fra (Als) er der alle der smider affald!!
Danskere,Tyskere,Dem syd for grænsen, mine landmænd fra Ex Yugoslavien, alleee!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres