Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigt startsæt til fluefiskeri?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Billigt startsæt til fluefiskeri?
    Sendt: 13 Apr 2011 kl. 11:31
Hej fiskere...
 
Jeg mangler et billigt fluesæt til at starte op med.
Jeg har ikke prøvet fluefiskeri før, men har set en masse film og overvejer, at tage nogle privat timer, hos en lærer.
 
 - Jeg vil høre om der er nogle der har et sæt liggende til billige penge, eller om i kender et sted med gode billige sæt?
 
 - Frederik Smile
Til top
Søren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Regnbue

Tilmeldt:: 10 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Regnbue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 11:34
Hejsa.

Jeg har sådan et sæt her:

http://grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=206&l1=117&l2=206&l3=&v_id=13434&pg=1

I klasse 7 - 8. Det er jeg rigtig glad for, og det er da billigt. 
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 11:45
Det ser ganske fint ud, men vil gerne have lidt flere muligheder ;-)
Til top
jesper b pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jbp

Tilmeldt:: 20 Jul 2005
Geografisk: dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jbp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 11:48
Hej
her er noget der virker godt til en begynder
syntes du skal gå efter noget i klasse 6  da det er en god allround løsning .
til kysten og ørredsøen .
 
k & B
Jesper Hall
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 12:48
http://www.huntershouse.dk/kat280-Fluesæt/side4705-Scierra-fluesæt.html
 - er dette en meget god ide, for det synes jeg det virker til?
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 16:13
Hej Frederik
Det er noget af en spørgsmål du slynger ud i et forum, men derfor skal du have mit bud på et godt sæt og ikke bare billigt sæt.
Der er faktisk rigtige store forskelle på billigt og godt. Jeg mener du skal bevæge dig væk fra billigt og fokusere på godt til en god pris.
De fleste der køber billigt, får mange gange svært ved at komme ordentligt i gang, da udstyret ikke er i orden og slet ikke passser sammen.
Line og stang er klar det vigtigste for dig og ved at gå lidt op i pris kommer du helt sikkert på rette vej, til en  langt bedrer oplevelser med din fluefiskeri.
Derved er det ikke sagt at du ikke kan finde noget godt til "billige " PENGE ´men mange gange bliver folk trætte af det købt grej og skal igen ud og bruge penge, hvis de da ikke bare smider grejet på loffet og glemmer alt om fluefiskeri. Thumbs Down
Vi har et sæt fra Zpey der passer godt sammen og det vil med garanti give dig et spark i den rigtige retning.
Se link her.. http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=12400 ved at vælge en kl 7 kan du klare det meste fiskeri.Smile
 
Jeg håber du kommer godt igang med dit fiskeri.
 
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 17:04
Det er måske lige i den dyre end af hvad jeg havde forestillet mig. Jeg har jo aldrig prøvet det før, og venter med at se om jeg bliver bidt af det.. Ellers tak for det Smile
Til top
Kristoffer Holst Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristoffer H Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristoffer H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 17:30

Hej frederik, kan lige sige omkring sættet fra HH at det er en Fenwick Techna line der kommer med, og selv om der står Scierra på hjulet er det i virkeligheden et Okuma SLV. Hjul og Line koster i sig selv ca. 800,- så jeg synes det er god value for pengene.

 
:-) Kristoffer
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 17:35
Hej Frederik
 
Tænkte det nok, men det var også bare for at give dig en anden vinkel end kun billigt....
Prøv dig frem hos en forhandler og få lidt gode råd...
 
Men husk line og stang er vigtigst,,,,, En line der er god koster ca. 500 kr.
 
Knæk og Bræk
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 18:02
Hej.
Jeg kender ikke linen der følger med sættet fra HH, men linen er en af de vigtigste dele i et godt fungerende fluesæt. Hjul og stang, ser umiddelbart ok ud, men en god line koster jo nok ca. 4-600 kr. så jeg tvivler lidt på at den er iorden, set udfra den samlede pris på sættet. Undersøg hvad det er for en line, og evt. goggle prisen osv.
Håber du kommer rigtigt igang med fluefiskeriet, når du først har prøvet at kastet sidder lige i skabet, så er du garanteret solgt:-). Meld dig ind i FFFD, så får du mulighed for at deltage i kasteinstruktion fra certificerede instruktører, det koster kun 250 om året.
K&B  IJ
 
 
 
Til top
Søren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Regnbue

Tilmeldt:: 10 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Regnbue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 19:02
Citat: Niklas Albrechtsen

Hej Frederik
 
Tænkte det nok, men det var også bare for at give dig en anden vinkel end kun billigt....
Prøv dig frem hos en forhandler og få lidt gode råd...
 
Men husk line og stang er vigtigst,,,,, En line der er god koster ca. 500 kr.
 
Knæk og Bræk

Det ABU sæt jeg har kostede 800 kr. Det syntes jeg altså fungere udmærket.

Nu har jeg så købt en ny Loop line, og det kan da godt mærkes men den line der var med fungerede fint for mig i 2 år. At anbefale et sæt til 2600,- overfor en der aldrig har prøvet at fluefiske før er for mig at se useriøst. Det er den gængse problematik med grejforretninger, hvis man spørger om noget så kommer de altid med noget dyrt noget.
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 19:11

Citat: Regnbue

Hejsa.

Jeg har sådan et sæt her:

http://grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=206&l1=117&l2=206&l3=&v_id=13434&pg=1

I klasse 7 - 8. Det er jeg rigtig glad for, og det er da billigt. 

Sådan et startede jeg også med, fik det lidt billigere på en tur til sverigeSmile
Så købte jeg senere en S.A GPX #7 line som jeg fandt herinde til 200kr.
men sættet er fint at starte med, har stadig mit, og linen kan man jo altid bruge hvis man køber en dyrere stang senere
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 19:20
Jeg ville uden tvivl se mig om efter noget brugt kvalitetsgrej, f.eks. her på sidens auktion eller i brugtsektionen.

Der er ofte nogle fantastiske tilbud på næsten nyt grej.
 
Er du heldig følger der lidt undervisning med - og det skal være mit råd til dig - sørg for at komme ordentligt i gang med en instruktør eller lign. på sidelinien. Det gør det meget sjovere.
 
/Martin
Til top
Morten B. Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.B.J.

Tilmeldt:: 14 Feb 2006
Geografisk: Fårevejle
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.B.J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 19:57
Hej Frederik

Jeg har en Kl 6 - 9' - 3delt SLIVER WINGS af Fenwicks nyeste serie liggende, en rigtig god stang til både kysten og p&t, stangen har god rolig aktion, dog uden at være "for blød"...og kan sagens levere kast ud på de 35m.
der er et Combo 6/9 hjul med, og en 100% tilpasset scierra line, samt skyde line og bagline. der kan også følge lidt fluer med oven i..:-) giv et praj hvis det var noget, kan evt maile nogle billeder.. MVH Morten Jensen
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 20:02
Og så ville jeg personligt starte op med en helt almindelig WF-line der ikke stiller de samme krav til teknik som skydehovedsetup.
 
/Martin
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 20:08
Hej..
mange tak for de mange gode svar.. det har gjort mig en del klogere!
Jeg har kigget på fffd's hjemmeside og der går lang tid mellem kurserne!
er det muligvis nogen der kender nogle privat undervisere, eller som gider hjælpe mig?
 
 - Frederik
 
 
Til top
Søren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Regnbue

Tilmeldt:: 10 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Regnbue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 20:10
Hvor bor du henne ad? 
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 20:25

Vivild

8961 Allingåbro
 
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 20:34
Jeg syntes nu det som Niklas skriver er helt rigtigt ;) så thumps up herfra :) jeg havde nok valgt det sæt vis ikke jeg havde zpey switch Z1 både i #6 & #7 med det helt nye epsilon hjul og zpey ultimo WF line, det spiller hvertfald maks sammen ;)
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 20:55
Ja, hak på grejhandleren, han vil ikke nogen noget godt, kun sælge dem noget grej og det helst noget dyrt noget...
 
Og ja, her er brugt ironi!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 22:12

Nu har jeg så købt en ny Loop line, og det kan da godt mærkes men den line der var med fungerede fint for mig i 2 år. At anbefale et sæt til 2600,- overfor en der aldrig har prøvet at fluefiske før er for mig at se useriøst. Det er den gængse problematik med grejforretninger, hvis man spørger om noget så kommer de altid med noget dyrt noget.
[/QUOTE]
 
At du skriver, at det er useriøst det jeg kommer med viser mig bare at du ikke kender så meget til grej junglen. Det er sikker fint for dig og fred være med det.
 
Det er godt det fungere for dig, men jeg må bare sige ,at sæt til den pris oftes ikke er meget værd.Ouch
Stangen er ikke udviklet som feks zpey, loop, sage, orvis eller andre mærker.Linen er med ekstrem dårlig coatning og lines opbygning / konstruktion er som en tøjsnor.Ouch
 
Hvis du nu have købt et lidt bedre sæt fra starten af, så var du sikker blevet hurtiger til at føle linen og derved kunne du nemmere rette din kastestil.Men det kommer jo helt an på hvilke forventninger man har ...
 
Nogle fisker jo stadig med bambus og korkprop ikke ?Shocked
 
Men som grejhandler har jeg set masser af lystfiskere betale 1000 kr for et sæt, som efter et 1/2 år bliver kastet over skulderen og et nyt bliver købt igen.
Derfor mener jeg at man skal springe step 1 over(billigt) og få noget godt grej.
 
Hvis man skal se det på kundens side, ja så ville jeg hellere vente et par måneder til der var sparet lidt mere op.Wink
 
Det drejer sig ikke kun om at sælge vare, men at rådgive kunden bedst muligt iforhold til det kunden forventer.
 
Og når jeg sælger noget vil jeg gerne kunne se kunden i øjene igen, uden at have dårlig samvittighed.Smile
 
Men skulle du få behov for gode råd en dag, så ring til butikken eller mød op så giver vi kaffen.... Både kaffe og gode råd er GRATIS, men det er vel heller ikke seriøst?
 
 
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
jesper b pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jbp

Tilmeldt:: 20 Jul 2005
Geografisk: dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jbp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 22:13
hej Niklas 
hvis det kun skulle være havørred fiskeri så ja klasse 7 . men ville klart vælge en 6er som allround 
 trist i ikke har nok kunder i butikken så i må jagte dem på nettet 

smiler Wink
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 22:23
Citat: jbp

hej Niklas 
hvis det kun skulle være havørred fiskeri så ja klasse 7 . men ville klart vælge en 6er som allround 
 trist i ikke har nok kunder i butikken så i må jagte dem på nettet 

smiler Wink
God aften
Ja kl 7 klasse 6 det er jo det evige spørgsmål ;) det bliver ingen sku nok enige om Wink
Jeg skriver jo fra min egen profil,men ja det skader vel heller ikke at rådgive og henvise til ens egen arbejdsplads.Tongue
 
Hvis man ikke er stolt af sin arbejdsplads , hvorfor så være der????Star
 
Husk, at det er valgfrit hvor man handler også på nettet.......Smile


Redigeret af Niklas Albrechtsen - 13 Apr 2011 kl. 22:33
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 22:45
Citat: Niklas Albrechtsen


Hvis du nu have købt et lidt bedre sæt fra starten af, så var du sikker blevet hurtiger til at føle linen og derved kunne du nemmere rette din kastestil.Men det kommer jo helt an på hvilke forventninger man har ...
 
 
Hej Niklas
 
Hvis nu jeg ikke var startet med en billig stang og en 2.sorteringsline hvor hurtigt var jeg så blevet bedre? Min forventning er og var at blive så god som jeg overhovedet kan blive Smile Er ikke nået dertil endnu, vil bare gerne vide hvor meget jeg kunne have cuttet af i starten Embarrassed
 
Mvh
Lasse
Til top
Eigil Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eigre Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eigre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 23:08
Prøv at se her.
 http://www.pro-fish.dk/Fluefiskeri/Flues%C3%A6t%20-%20Fly%20compos.html
Der er noget for enhver pengepung. Smile
Mvh
Eigil
Til top
Søren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Regnbue

Tilmeldt:: 10 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Regnbue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 23:38
Citat: Niklas Albrechtsen



At du skriver, at det er useriøst det jeg kommer med viser mig bare at du ikke kender så meget til grej junglen. Det er sikker fint for dig og fred være med det.

Jeg kan ikke se, hvad mit kendskab til grejjunglen har med det her at gøre. At du kommer ind og anbefaler en fluestang du selv sælger er for mig at se useriøst. 
< ="utf-8">
 
< ="utf-8">
Citat: Niklas Albrechtsen

Det er godt det fungere for dig, men jeg må bare sige ,at sæt til den pris oftes ikke er meget værd.Ouch
Stangen er ikke udviklet som feks zpey, loop, sage, orvis eller andre mærker.Linen er med ekstrem dårlig coatning og lines opbygning / konstruktion er som en tøjsnor.Ouch
 
Hvis du nu have købt et lidt bedre sæt fra starten af, så var du sikker blevet hurtiger til at føle linen og derved kunne du nemmere rette din kastestil.Men det kommer jo helt an på hvilke forventninger man har ...
 
Nogle fisker jo stadig med bambus og korkprop ikke ?Shocked

Hvem er det der ofte siger de ikke er noget værd? Det er grej forhandlere. De har ofte den tilgang til tingene at, hvis man ikke lige køber det og det, så kan man ligeså godt lade være med at fiske. Derfor tror jeg mange inkl. mig selv undgår div. grej butikker da der for mig at se foregår en del snobberi ang. grej. Det betyder at man bliver set ned på, hvis man ikke lige køber det der falder i sælgerens smag. (Hvilket tit er dyrest..) Så får man den der "Jo jo, den er da også god nok men den her er bare så meget bedre og bla bla bla.." Det svare til at gå ind til en mercededs forhandler når du skal købe bil første gang. Du ved ikke om det med bil overhovedet er noget for dig, men som mercedes forhandleren siger "Hvis du ikke køber en mercedes finder du aldrig glæden ved at kører bil.."

Jeg har kørt med ABU sæt siden jeg begyndte med at fiske. Min fiskeglæde fejler ingenting, og jeg kan sagtens kaste med en ABU fluestang til 800 kr.


< ="utf-8">
 
< ="utf-8">
Citat: Niklas Albrechtsen

Men som grejhandler har jeg set masser af lystfiskere betale 1000 kr for et sæt, som efter et 1/2 år bliver kastet over skulderen og et nyt bliver købt igen.
Derfor mener jeg at man skal springe step 1 over(billigt) og få noget godt grej.
 
Hvis man skal se det på kundens side, ja så ville jeg hellere vente et par måneder til der var sparet lidt mere op.Wink

Det er da også meget bedre. Jeg forstår ikke, hvorfor man som grejhandler sætter de store forestillinger om grej op til en ny kunde. Billigesæt er ikke altid pisse ringe. Du burde i stedet som forhandler finde nogle gode billige sæt til en tudse mand, så dine fluefisker kunder kan komme godt igang. 
< ="utf-8">
 
< ="utf-8">
Citat: Niklas Albrechtsen

Det drejer sig ikke kun om at sælge vare, men at rådgive kunden bedst muligt iforhold til det kunden forventer.
 
Og når jeg sælger noget vil jeg gerne kunne se kunden i øjene igen, uden at have dårlig samvittighed.Smile

Det er fint nok, men du har kun et fluesæt på din hjemmeside. Det får mine alarm klokker til at ringe som utroværdig. Hvis du nu havde 10 sæt og kunne sige "Det her er simpelthen et godt sæt" men nej du har et enkelt, og det er selvfølgelig det bedste køb han kan gøre på markedet. De fleste kan da se det er så subjektivt som noget kan være.. 
< ="utf-8">
 
< ="utf-8">
Citat: Niklas Albrechtsen

Men skulle du få behov for gode råd en dag, så ring til butikken eller mød op så giver vi kaffen.... Både kaffe og gode råd er GRATIS, men det er vel heller ikke seriøst?

Jeg siger tak for det. Du er sikkert en flink fyr som jeg selv er. Men min mission her i verden er at bekæmpe snob fiskeri, da jeg er ved at være så træt af rullende øjne, hvis man ikke har noget "dyrt" grej. Min påstand er at fiskene nok skal bide på, uanset om du bruger en ABU stang el. en af dine modeller. Og glæden er for mig den samme.

God aften. 
Til top
Torben Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
torben Skov Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 03:55
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 06:33
Eller er der den her: Lort med flueSmile, det er et godt bud, husk det er svenske så bliver lidt billigere. http://www.jakto.se/fiske/flugfiske/flugfiskeset/loops-lord-of-the-fly-flugfiskeset-6552.html

Redigeret af limfjord - 14 Apr 2011 kl. 06:37
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 07:07
hej
jeg ville nok alliere mig med en god fluefisker og evt. prøve hans grej først, eller en der vil låne dig noget.
der er enormt meget udstyr til fluefiskeri,og det er nemt "at købe sig fattig".
derfor er der også meget godt "brugt" grej, som faktisk er næsten nyt.
jeg havde meget glæde af et billigt sæt i starten,det virkede for mig,indtil jeg læste at det ikke duede Wink.
nu har jeg grej for en mindre formue, men i virkeligheden kunne jeg nøjes med 2 - 3 sæt - og hvis det er kysten , er 1 sæt rigeligt.
det vigtigste er at det passer sammen.
jeg kan jo ikke vinde VM i super bike på rossis MC - og han kan ikke vinde på min.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 07:20
Hej Bo, dit billige sæt virkede sikkert fint, men alligevel skulle du ud og købe dyre ind? . Så er det jo jeg ikke forstår hvorfor alle har travlt med at råde folk til det billigt, når man godt ved at er man først ramt af fluefeber, så går der ikke længe før man vil opgradere sit udstyr(spildte penge). Men har man ikke lige pengene for, så køb et MEGET billigt sæt og køb så en god brugt line.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 07:37
Jeg har skrevet det tidligere, køb noget nyere brugt gear.
 
Alternativt har jeg en 3-5 år gammel vision kl. 6-7 (mener jeg) du kan få - den står i DK og fýlder. Så skal du bare have et hjul og lidt line - så er du der.
 
/Martin
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 08:26
Hej fiskere!
 
Tak for de gode svar igen! :-D
 - Jeg kan høre, at der er utrolig mange meninger om dette spørgsmål, og nu har jeg besluttet mig for, at anskaffe mig noget utrolig billigt grej, så jeg kan prøve om jeg kan lide det.. Derefter må jeg "spilde" de 500 kr, og så købe noget ordenligt grej!
 
 - Frederik :-)
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 09:12

 
Jeg siger tak for det. Du er sikkert en flink fyr som jeg selv er. Men min mission her i verden er at bekæmpe snob fiskeri, da jeg er ved at være så træt af rullende øjne, hvis man ikke har noget "dyrt" grej. Min påstand er at fiskene nok skal bide på, uanset om du bruger en ABU stang el. en af dine modeller. Og glæden er for mig den samme.

God aften. 
[/QUOTE]
 
Hej Søren
Jeg kan sku godt lide din måde at være på Smile
Jeg kan også love dig for, at havørrederne er ligeglad med hvilken stang eller mærke man går med. Tror jeg da.....LOL
 
Jeg håber vores klinger en dag vil krydses og ørrederne vil tag min flue og ikke din LOL
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 09:16
Citat: LasseK

Citat: Niklas Albrechtsen


Hvis du nu have købt et lidt bedre sæt fra starten af, så var du sikker blevet hurtiger til at føle linen og derved kunne du nemmere rette din kastestil.Men det kommer jo helt an på hvilke forventninger man har ...
 
 
Hej Niklas
 
Hvis nu jeg ikke var startet med en billig stang og en 2.sorteringsline hvor hurtigt var jeg så blevet bedre? Min forventning er og var at blive så god som jeg overhovedet kan blive Smile Er ikke nået dertil endnu, vil bare gerne vide hvor meget jeg kunne have cuttet af i starten Embarrassed
 
Mvh
Lasse
 
Hej Lasse
Du ved da om nogen hvor vigtigt det er, at line og stang passer perfekt sammen.Smile
Og jeg tror hvis du ikke var startet med en 2.soteringsline ville du nok til DM havet kastet en 1/2 meter længere Big smileBig smileBig smile Ha Ha 
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2011 kl. 10:20
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres