Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lakse fluer!

 Besvar Besvar
Forfatter
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lakse fluer!
    Sendt: 13 Apr 2011 kl. 11:16
Hej Forum...
 
Ville lige hører om hvad folk går med af lakse fluer, når de prøver at overliste de smukke laks, elsker laks??Tongue
 
Jeg selv, fisker med farverne brun/lyserød/sort?? Men, det virker ikke rigtigt for mig, jeg fanger ingen laks?
 
Og så er de nok heller ikke rigtigt bundet!?
 
Kom med jeres ideer, eller nogen forslag til hvordan jeg kan blive en bedre fluebinder? Min fiskebuddy er sindsyg god til at lave lakse fluer, helt utroligt at han ikke har taget en laks endnu... Elsker laks!Big smile
 
Knæk og bræk
Valdemar
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 11:41
Der er ingen grund til at gøre det mere besværligt end nødvendigt  Wink
 
 
 
Fisken på mit profilbillede er fanget på en tilsvarende.
 
 


Redigeret af Jan Persson - 13 Apr 2011 kl. 11:44
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 12:10
Det gule lyn Wink

Enough said !
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Kenneth Peters Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
chenille

Tilmeldt:: 01 Maj 2007
Geografisk: trekantsområdet
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chenille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 12:20
Don´t feed the rabbit, bitch! fluen, den tager laks...
Til top
Kenneth Peters Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
chenille

Tilmeldt:: 01 Maj 2007
Geografisk: trekantsområdet
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chenille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 12:24
Den her er også en mulighed!
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 14:42
Hva fanden... hehe...
 
Jeg har så ikke skrevet dette indlæg, men jeg er ret sikker på, at det er den fiskebuddy, som bliver rost til skyerne i det første indlæg, der står bag!!!!!! hehe, Good one Peters...
 
PS. Peters "Don't feed the Rabbit" er en fed flue, men er bange for, at jeg har bundet en der er lidt vildere. Hvis du er heldig, så får du måske lov til at kopiere den, inden vi tager til Skjern næste gang... Bum...
 
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 15:09
Jeg vil jo holde med Jan Persson, og samtidig sige at jeg ikke tror fluemønsteret betyder alverden i en relativt uklar å i Danmark, er laksen i hugget, knalder det, så det der er mest i vandet vil fange fiskene.
Nu er fisk jo lykkeligvis totalt uvidende om alskens nye fluematerialer, så fisk så meget så muligt, det er det der virker.
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Kenneth Peters Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
chenille

Tilmeldt:: 01 Maj 2007
Geografisk: trekantsområdet
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chenille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 16:25
Det tror jeg bestemt du har ret i Keld, men det bestyder altid noget for fiskeren!!
 
Og til Gråfrede: Det kunne jeg da ikke finde på, men jeg skal nok lære dig at binde fluer, fluer der virkerGeek Hehe!!
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 14:35
Hej alle sammen
Jeg vil give Skytte ret i at fluen som sådan ikke har den store betydning herhjemme ved de uklare vande, men der er selvfølgelig en tommelfingerregel til hvilke farver der er gode at anvende ved de jyske åer.
For jeg personlig foretræækker jeg fairy brown, sort og jeg holder fluemønsteret simpelt
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 16:20
Hvis nogen skulle være tvivl om, joachim kan binde fluer, så bare vent til han snart "rotenonbehandler" en vis norsk elv med sin Silver Grey Spey Wink:
 
 
Thumbs Up
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 16:24
Stefan har givet dig løsningen på jeres problem. Meeeeen rigtig dybde og korrekt hastighed spiller også ind. Derudover naturligvis også en forsigtig færden ved åen. Nå ja så lige en sidste ting...... fisken/standpladsen skal du lige finde. He he.
Til top
Bo Christian Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianH

Tilmeldt:: 25 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 13:21
 Jeg vil jo nok mene at man i klart vand, ikke rammer helt ved siden af med blå/sølv/sort/grøn.. Hvor imod brun, sort, orange og rød fungerer i humusfarvet vand..  Til grumset vand er min favorit en stor sort sag, med en propel eller disk foran, til at rykke noget vand !!
Til top
Michael Moses Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Moses Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moses Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 14:32
Det er en fantastisk flue og den skal nok gi jer laks Wink
 
God tur til jer!!
 
Knæk og brækThumbs Up
 
Citat: TT101

Hvis nogen skulle være tvivl om, joachim kan binde fluer, så bare vent til han snart "rotenonbehandler" en vis norsk elv med sin Silver Grey Spey Wink:
 
 
Thumbs Up
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum