Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linekurv strips

 Besvar Besvar
Forfatter
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linekurv strips
    Sendt: 04 Apr 2011 kl. 02:36
Hey.

Nogle der har brugt almindelige plastic strips i en linekurv? Hvis i har, hvordan har det så virket?

Har en lille plan om at tage et liggeunderlag og skyde strips igennem det, for så at lægge det i bunden af båden og have et underlag, hvor linen ikke burde kludre så ofte. Så i stedet for at have en linekurv der er 40 x 20 cm, i bredde og dybde, så have en der måske er 80x100 i bredde og længde. 

MEN nogle der har brugt almindelige plastic strips og har nogle erfaringer med det? Tænkte lide på om det ville slide på linen på en eller anden måde....
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2011 kl. 10:18
jeg har før i tiden prøvet stripes og syntes de sled på linen som du skriver...
 
til gengæld havde jeg stort held med det plasticsnor man bruger til buskryddere... Jeg ville så sætte dem i en bue (som et n) her er ingenting der kan slide på linene...
 
Du kan vel nærmest sy med tråden op og ned på bagsiden...
Til top
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2011 kl. 13:12
Fedt! Det er fandme den bedste ide nogensinde. Især fordi jeg har 50 meter af det skidt liggende. Perfekt. Jeg lægger et billede af det færdige resultat, når jeg kommer en tur forbi jysk og får købt et liggeunderlag.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2011 kl. 13:24
ja gør lige det - har også en jolle og lidt problemer med linen indimellem og gider ikke bruge linekurv i båden.... Liggeunderlaget kan vel så rulles sammen bagefter...
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2011 kl. 13:26
man kunne vel også bare klippe buerne til og så give dem en klat kogelim - så er du fri for at have dem på bagsiden hvis det betyder noget.... god fornøjelse med håndværket..;)
Til top
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2011 kl. 13:47
Ja, jamen jeg har brugt linekurv i lang tid, men vil hellere slippe for den i båden. I morgen aften går jeg i gang med forsøget og prøver at se hvordan det virker bedst. Et liggeunderlag koster 60 kroner i jysk, så det kunne blive en fed ìg villig løsning. Måske også meget godt ved stationært søbredsfiskeri tænker jeg.

Den skal så meget kunne rulles sammen, tror faktisk det bliver endnu nemmere hvis jeg klipper buskryddersnoren i stykker og har den stående som strips. Prøver lige med buer først, så skal de jo bare lige smeltes sammen på undersiden.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2011 kl. 15:54
Jeg ville vælge noget andet materiale end liggeunderlaget da det nemt flyver væk i blæsevejr.
Alternativ til buskrydder linen kan du bruge børster fra en snerydder, de er perfekte til formålet.
/Allan
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2011 kl. 16:07
Hej Mads
 
Alternativet kune være at bruge en 20 liters tom malerspand. Brug den til at transportere grejet ned til båden, fyld en smule vand i bunden, så den står fast selv i blæsevejr, og så linen holdes nede i spanden. Ret brugt "trick" af flere guider rundt omrking i verden Smile Den tager også mindre plads end et 80*100cm liggeunderlag...
 
Mvh
Lasse  
Til top
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2011 kl. 16:48
Fedt. . Bor på en gård, hvor den gamle snekost er blevet kasseret og der er vist børster til et par hundrede line underlag. I kommer simpelthen med alle guldkornene :) Den der med spanden er meget fed, men tanken bag det var at den Line jeg trækker ind nærmest kan smides i bunden af størstedelen af båden, så jeg ikke skulle koncentrere mig så meget om at ramme kurven.

Synes ikke vind er så stort et problem i bunden af de joller jeg bruger.
Til top
Lars Troels Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars T. Avatar

Tilmeldt:: 27 Aug 2009
Geografisk: Møldrup
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2011 kl. 19:17
Jeg følger lige interesseret med i tråden her. Jeg leder efter en god løsning til at holde styr på skydelinen på min Pool12 Belly Boat.
 
Her tænkte jeg også på nogle strips el. lign stikkende op igennem 'bordet'.
 
Hilsen
 
Lars T.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2011 kl. 19:19
@ Lars. check evt. mine flyderingstråde fra sidste år på bodegaen

/Allan
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2011 kl. 00:18
Hey gutter - fisker selv en del med flue fra både en Pool12 og tidligere en gl. O-ring og også ofte fra jolle.

I jollen smider jeg ofte bare linen i båden, hvis jeg er alene ellers har jeg bare linekurven på, det er jo ikke stort anderledes end under wadefiskeri. Ellers vil jeg også anbefale noget tungere end et flyvsk liggeunderlag selvom det dog er let at montere strips/plasticpinde heri. Har førhen på min O-ring fisket med et (meget grimt og farvestrålende!) siddeunderlag/knæpude med korte/tynde kabelstrips igennem og det har altid fungeret super ud over kanten på O-ringen, hvor den flød på vandet; synes ikke umiddelbart linen tog nogen skade - se evt. her:

http://picasaweb.google.com/swebbe/09082930RandersFjord#5376229045996606402

(og flere i det og andre albums)

I Pool12'eren har Allan jeg har overtaget den efter monteret en bakke/låg plasticting med små huller boret igennem og igen de samme tynde plastic kabelstrips trukket igennem og de holdes bare fast af modstanden (ligesom i skumpladen), der er altså ikke brugt lim til nogen af dem og det har nu virket i mange år. Under bunden er der limet en stribe velcro som matcher det brede "stangholder-velcro" der er i hver side på V-ringene. Det åbnes og pladen klaskes på og sikres lige med en kort stump tyk mono og en carabinhage på ydersiden af ringen, hvis blæsten skulle få ved for alvor! Super setup som virkelig gør en kæmpe forskel under flyderingsfiskeriet med flue - et under ingen af producenterne fatter et hint og designer noget medfølgende eller løssalgsudstyr til deres ringe/pontonbåde osv.!

Se et par billeder af Pool12-setupet her og et par billeder frem:

http://picasaweb.google.com/swebbe/110306Gudenaen#5581378450008921186

Lykke til med "stripper-balladen"! Wink




Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres