Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjul til Sage TCX Switch 11'9" #7 ---- Karup Å

 Besvar Besvar
Forfatter
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjul til Sage TCX Switch 11'9" #7 ---- Karup Å
    Sendt: 25 Mar 2011 kl. 10:17
Hej gutter og gutinder ...
 
Hvilket hjul størrelse  ville i anbefale til en
Sage TCX Switch  11'9" #7
 
Og er der nogle her det ved hvilken vægt den kaster optimalt med  ? 
 
Sættet skal bruges forholdtsvis mest til Karup Å  ...
 
På forhånd tak 
 
Steen T
 
 


Redigeret af SoftboyDK - 25 Mar 2011 kl. 10:21
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 10:21
Hej Steen !
Jeg kender ikke TCX, men derimod Z-Axis, og den kaster til underhåndskast i samme klasse superfint med 24 gram, så deromkring ville jeg forsøge mig.
Selvfølgelig lidt afhængig af hvilket forfang du vælger ?
I forhold til hjul vil et Loop / Danielsson LW hjul være perfekt dertil !
Håber du kan skrive lidt om TCX stangen, jeg er selv i tænkeboks omkring sådan en ;-)
 
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 11:19
Jeg har et Waterworks ULA F.3.3 som vil passe perfekt til en #7 switch-stang. Ligesom Sage TCX er dette hjul toppen-af-poppen, og vil derfor være et godt match. Hjulet er nyt og ubrugt. Butiksprisen er 4700.- og jeg sælger det kun hvis prisen er rigtig (for begge parter) = 3000.-
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 11:30
Hej Steen
 
Loop/Danielsson er selvfølgeligt et oplagt valg, alligevel bør du ikke bestemme dig inden du har kigget på f.eks. Bauer Rogue i str. 4 eller 5 afhængigt af dine krav til mængden af bagline eller Nautilus NV 8/9 eller NV G-7 (sidst nævnte kan fås i nogle frække farver, hvis der skal lidt mere spræl på), og ja jeg ved godt at disse to hjul er dyrere end Loop/Danielsson.
 
Mht. optimalvægt afhænger det vel i sidste ende af dig. Kender ikke TCX switch #7, men har fisket med Z-Axis'en i samme klasse og brugt 21 gram. Da Rio f.eks. anbefaler at bruge lidt tungere line til TCX'eren end Z-Axis'en, er de 24 gram nok ikke helt ved siden som udgansgpunkt.
 
God jagt og god weekend
 
Lars
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 16:16
Hej Steen.
 
Jeg er netop i færd med at bygge en TCX Switch #6. Jeg sætter et Sage 6080 på, og da jeg prøvede en færdig stang var min fornemmelse at 22 gram var optimalt til 6´eren, så jeg vil tilslutte mig til de 24-25 gram på en 7´er.
 
Mvh Klaus
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 16:26
Jeg ville sætte et Danielsson FW 7Ten på Star
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 16:56
Hej Steen,
 
Jeg har et Loop/Danielsson LW 8twelve hjul til salg, hvis det var noget?
Det er ret let og passer fint til lette tohåndsstænger...
 
MVH Kasper
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 17:20
Med al respekt for salgsfremstødene, så ville jeg aldrig vælge at sætte et 8twelve på en 11´9  #7 stang... Heller ikke selvom det er et let hjul som Danielsson LW. Så ville jeg hellere gøre som Esben foreslår, og vælge et FW 7ten, eller endnu hellere et Sage 4580 eller 6080, de vil helt sikkert matche stangen perfekt.
 
Mvh Klaus
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 10:12
Jeg prøvede stangen i Kolding i går med et Sage 6008 det passede perfekt Thumbs Up
I øvrigt har jeg fortrudt at jeg prøvede den... Et bæst!

/Esben
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 15:50

Det er min helt klare opfattelse, at den TCX Switch er stærkt vanedannende Big smile.

 
Klaus
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 19:36
Tak for alle jeres gode forslag .....
Det bliver nok et Sage 4580 jeg smider på .....

God vind .....

Steen T
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 20:31
Jeg vil også have en. Den skal have et 7ten i metallic.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 22:19
hmmmm ....bliver nu lidt i tvivl .....
Kan se korsholm har tilbud på 7Ten i Grey  ..... det er også et dejligt hjul  ...

4580 eller 7Ten grey ... ?????
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2011 kl. 22:57
Sage 4580 som det primære hjul, og et 7Ten i reserve, det kan da ikke være så svært Wink...
Jeg er vild med Sage hjulene, så jeg ville vælge det, men det er jo to klassehjul, så det må blive en smagssag. De har begge gode bremsesystemer, så lad dine krav til spolehøjde og vægt være afgørende.
 
Mvh Klaus
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2011 kl. 07:03
Ja det er ikke nemt .... 
Der er ik meget forskel på de to hjul 
 
7Ten kan rumme  WF 8 og 155 meter backing og vejer 183 gr
Sage 4580 kan rumme WF 8 og 180 Meter acking og vejer 154 gr  ....
 
Har også kikket på 6NINE   ---det er jo næsten samme mængde backing de tager  ...
 
 
 
 


Redigeret af SoftboyDK - 29 Mar 2011 kl. 12:15
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres