Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Roskildefjorde - Kronprins Frederiks Bro - Waders?

 Besvar Besvar
Forfatter
Preben Svensson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ntxz0r Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Geografisk: Brøndby
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ntxz0r Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Roskildefjorde - Kronprins Frederiks Bro - Waders?
    Sendt: 24 Mar 2011 kl. 21:24
Hej Alle.
Overvejer at tage et smut til Isefjorden, mere præcist ved Kronprins Frederiks Bro.
Er det nødvendigt at bruge waders for at fiske der?
for er først lige startet på at fiske igen, og waders er ikke noget jeg ligger inde med (endnu.)

Og hvordan ser i det sted i forhold til at fange havørred og Fladfisk? :)


Redigeret af ntxz0r - 24 Mar 2011 kl. 21:34
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 21:29
Hej
 
Retter dig lige her kronprins frederiks bro befinder sig i roskilde fjorden
og ja waders er nødvendige hvis du vil fiske der
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 21:30
Mener du ikke Roskilde Fjord?
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Preben Svensson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ntxz0r Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Geografisk: Brøndby
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ntxz0r Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 21:32
jo min fejl :)
hmm, måske man skulle finde et andet sted så.

kan i foreslå et godt sted nær København hvor der kan fanges HØ og måske flade.
Uden brug af waders?

Havde først overvejet at fiske ved "Knud Rasmussen" Statuen.
Eller vil i sige at waders er nødvendigt til alt kystfiskeri?


Redigeret af ntxz0r - 24 Mar 2011 kl. 21:37
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 22:40
Slusen i Sydhavnen, Kalvebod Fælled, Vestamager, nærmere betegnet hele vejen sydover fra Sjællandsbroen kan man fiske tørskoet fra stensætningerne,  se evt. Fisk&Fri nr. 2 Marts 2011.
Andre muligheder kunne være fra molen i Kastrup Havn, Langelinie, Tippen (Nordhavnen)!  
 
Knæk & Bræk Wink


Redigeret af jmj1972 - 24 Mar 2011 kl. 22:42
Johnny
www.rokkerne.dk
Til top
Preben Svensson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ntxz0r Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Geografisk: Brøndby
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ntxz0r Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 23:14
Ok Takker!
Men er det helt umuligt at fiske ved Kronprins Frederiks bro uden Waders?
eller er der "bare" flere muligheder hvis man har waders?

hvis ikke det kan lade sig gøre er det jo idiotisk at tage derud :)
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 23:23
Mener ikke man må fiske fra broen, og der er et godt stykke at vade før der bliver lidt dybde på vandet.
Lidt sydligere i Frederikssund ved havnen samt på den anden side ved den gamle dæmning kan man muligvis fiske tørskoet, men jeg er ikke så kendt lige der, så svar skyldig.
Tjek evt. google maps, der kan man nogen gange få en fornemmelse af vanddybden ud fra farven... 
 
Altid flere muligheder med waders Smile!


Redigeret af jmj1972 - 24 Mar 2011 kl. 23:24
Johnny
www.rokkerne.dk
Til top
Preben Svensson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ntxz0r Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Geografisk: Brøndby
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ntxz0r Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 23:45
skulle nu heller ikke være direkte fra broen.
men fra en af siderne til fjorden lige omkring broen, men hvis ikke man kan kaste fra kysten ud til fiskene, så er det jo ret håbløst :)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 23:50
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 06:37
Hej
 
Nu bor jeg jo ikke andet end en lang spytklat fra roskilde fjord, og vil sige hvis du vil fange fisk i fjorden så anskaf dig et par waders, det vil give dig større muligheder for at fange fisk.
 
Stedet som steen viser er da ok til hornfisk når de kommer men heller ikke andet, og når hornfiskene kommer vil du komme stå meget klemt på stedet da frederikssunds fritids fisker forening ligger lige bag ved, og de plejer at besætte stedet når hornfiskene kommer.
 
Med hensyn til fladfisk dem bliver der ikke fanget mange af ikke af lystfiskere, de fleste bliver fanget af granfiskerne i fjorden.
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 07:57
Hej
Når jeg læser denne tråd om broen i roskilde fjord,kommer jeg til at tænke på en oplevelse jeg havde som dreng i frederikssund i først i tresserne.Vi drenge cyklede fra sigerslevøster og ned til den "parkeringsplads",der er på broens vestlige del.Her måtte man godt stå og fiske,og vi fangede mange fisk,både flade,hornfisk,sild og få torsk. Og jeg fangede en bil i et kast,da jeg fik sluppet pegefingeren i bagkastet med spinnestangen,og blinket røg op på broen,og der var øjebllikkelig bid fra en flot bil,mærket husker jeg ikke.Men chaufføren husker jeg,og han husker sikkert også mig,hvis han da lever endnu.I kan tro,der var en der fik røde ører.Håber ikke historien spolere tråden unødigt.
vh
 
Jens
Til top
Preben Svensson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ntxz0r Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Geografisk: Brøndby
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ntxz0r Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 01:15
Jeg kan så fortælle at turen endte med at gå til Asnæs :)
3 mand afsted - eneste fangst var en lille Ålekvappe :p
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum