Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt mere om landbrug eller miljøet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lidt mere om landbrug eller miljøet
    Sendt: 19 Mar 2011 kl. 20:51
Citat: FD

Der er under alle omstændigheder brug for en anden og mere konsekvent miljøpolitik ...om den så er rød, blå, gul eller grøn er vel ligegyldig. Det virker nu som om at landbruget har formået at isolere sig selv i opposition mod alle, da ikke engang støtter den nuværende miljøplan. Deres demonstrationer og latterligt sminkede kampagner er for døve øren for tiden.

Som flere i tidligere tråde har sagt, så er der ingen vej udenom at landbruget SKAL være bæredygtigt i forhold til miljøet. Og når man ønsker (med ret og rimelighed) at forbedre miljøet, så SKAL der sættes håndfaste krav til landbruget!

Denne vinter er sgu' en sørgelig historie: Det ene gylleudslip efter det andet pga. skødesløs håndtering af gylle -med dræbte fisk og vandløb tilfølge ...og nu denne algesuppe der sætter en stopper for kystfiskeriet.

Vi skal stille krav til vore politikere, og vi burde som lystfiskere stå sammen. Jeg er glad for at konstatere at DSF er begyndt en mere stejl og kritisk linje over landbruget. Hvis det så føre til tabt fiskevand ...bare ærgerligt, for vi har snart intet at tabe!

Vi må også som lystfiskere gå forrest i kampen om at vende skuden. Vi er også forbrugere, og forbrugerne har magten! Det kan ikke nytte noget at vi går i Lidl og køber billige skod-varer bare fordi de er billige. bevares, bæredygtigt producerede fødevarer er dyrere ...men der er næppe nogen der behøver at sulte af den grund, det fleste vil ikke tage skade af at spise lidt mindre, men bedre varer ...kun sådan kan vi tvinge landbruget til at rette ind!
Hvilken knivskarp og imponerende iagttagelse !
Det er jo det vi andre har sagt hele tiden.
 
Mvh
Jim.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2011 kl. 22:03
Citat: scott

Hej Finn Dahlin.

Jeg vil egentligt gerne forsøge at forstå dig bedre, men at mene at man ved at inddrage sine politiske holdninger i en tråd som denne dermed kører emnet af sporet svarer jo nogenlunde til at starte en boksekamp hvor modstanderne ikke må slå på hinanden.

Vi kan...som vi har gjort det igen og igen...diskutere vægge op og stolpe ned hvilke praktiske tiltag der skal iværksættes for at hjælpe vores natur på ret køl og vi ved jo udmærket at disse tiltag er så politisk betinget at modargumenter for den nuværende regerings makværk simpelthen ligger til højre ben.

Jeg kan på ingen måde se at jeg skulle have afskåret andre lystfiskere med liberale eller borgerlige holdninger fra at deltage aktivt i denne debat...ordet er frit så jeg venter stadigt på at høre hvor der er noget som jeg ikke har forstået.

Hvis man...som du selv er inde på overhovedet kan tale om en stigmatisering så må det vel være dette evindelige klynkeri om at nogle føler sig ramt over ikke at være "røde", dette er sgu da en utilstedelig stigmatisering af netop de røde...eller i det mindste dem som ikke er blå.

Finn hvordan synes du selv det går når du fremsætter sådan et postulat og samtidigt mener at polarisering er ødelæggende for debatten ?

Mvh

Jim.



Jeg ser nu at det er formålsløst at tale om de reelle problemer, så jeg skal nok holde inde. Jeg har sgu' da IKKE påstået at der er noget DU ikke har forstået (det var til Henrik, som forsøgte at aftvinge mig en holdning til VK-regeringen). Jeg har sgu' da aldrig sagt, at man ikke diskuterer på basis af sine politiske overbevisninger, men det er da ikke det samme som at bevidst gå efter at jorde alt og alle, der ikke er røde. Synes faktisk at have bevist en særdeles kritisk holdning over for den førte miljøpolitik ...skal jeg også fortælle dig, at jeg IKKE har stemt på siddende regering for at du tror mig?

Der er da forskel på at inddrage politiske elementer i sin argumentation, og så bare blindt skyde med spredehagl. Jeg gad nok vide hvordan det ville blive modtaget, hvis jeg, som et søgt og malplaceret stunt, begyndte at finde alle de fejl rød blok har begået i tidens løb. Men det gør jeg ikke, for det er usagligt i forhold til debatten og vores (forhåbentligt) fælles mål som lystfiskere.

Jeg indser nu at uanset hvad jeg siger, så er jeg sat i bås af jeres latterlige fordomme. Jeg indser også at du, som de fleste andre bare ønsker et politisk slagsmål: En af de "blå" i kan skyde på! ...falliterklæring i forhold til at diskutere de problemer vi står overfor som lystfiskere.

f**k, om jeg fatter jeg GIDER blive ved her på 123.nu. Flertallet ønsker jo åbenbart bare at gå i kødet på de debattører, der vover ikke bare at bræge som de andre får ...sgu' ikke noget at sige til at vi lystfiskere ALDRIG lærer at stå sammen.



Redigeret af FD - 20 Mar 2011 kl. 00:13
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2011 kl. 22:05
Citat: scott

Citat: FD

Der er under alle omstændigheder brug for en anden og mere konsekvent miljøpolitik ...om den så er rød, blå, gul eller grøn er vel ligegyldig. Det virker nu som om at landbruget har formået at isolere sig selv i opposition mod alle, da ikke engang støtter den nuværende miljøplan. Deres demonstrationer og latterligt sminkede kampagner er for døve øren for tiden.

Som flere i tidligere tråde har sagt, så er der ingen vej udenom at landbruget SKAL være bæredygtigt i forhold til miljøet. Og når man ønsker (med ret og rimelighed) at forbedre miljøet, så SKAL der sættes håndfaste krav til landbruget!

Denne vinter er sgu' en sørgelig historie: Det ene gylleudslip efter det andet pga. skødesløs håndtering af gylle -med dræbte fisk og vandløb tilfølge ...og nu denne algesuppe der sætter en stopper for kystfiskeriet.

Vi skal stille krav til vore politikere, og vi burde som lystfiskere stå sammen. Jeg er glad for at konstatere at DSF er begyndt en mere stejl og kritisk linje over landbruget. Hvis det så føre til tabt fiskevand ...bare ærgerligt, for vi har snart intet at tabe!

Vi må også som lystfiskere gå forrest i kampen om at vende skuden. Vi er også forbrugere, og forbrugerne har magten! Det kan ikke nytte noget at vi går i Lidl og køber billige skod-varer bare fordi de er billige. bevares, bæredygtigt producerede fødevarer er dyrere ...men der er næppe nogen der behøver at sulte af den grund, det fleste vil ikke tage skade af at spise lidt mindre, men bedre varer ...kun sådan kan vi tvinge landbruget til at rette ind!
Hvilken knivskarp og imponerende iagttagelse !
Det er jo det vi andre har sagt hele tiden.
 
Mvh
Jim.


Så må du undskylde, håber der er en tilsvarende begavelse herinde der på sarkastisk vis kan irettesætte dig, hvis du fremfører et argument der har være nævnt før. Jeg er blevet opfordret til at tilkendegive hvad JEG mener om emnet, det har jeg gjort, og ja, der er sammenfald med meget af det i andre mener, og? En forsøgte at inddrage mig i debatten (Henrik), nu har jeg så "varmet op" ved at tilkendegive mine holdninger om EMNET ...men nej, ingen objektivitet at spore, for i ønsker åbenbart ikke en debat -bare et forum til at lufte utilfredshed, og tiltrække rygklappere, der kan give en "thumbs up" ...det kan i så fortsætte med, skal nok blande mig uden om ...for så har jeg sagt hvad jeg vil sige i denne debat, og bevist påstandene i mine to første indlæg i trådenWink



Redigeret af FD - 19 Mar 2011 kl. 23:38
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
rasmus brock Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
medefisk

Tilmeldt:: 24 Nov 2005
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér medefisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2011 kl. 22:40
Til finn
Ja der skal sættes håndfaste krav til landbruget.
Men et parti som venstre, har mange tilhængere der er bønder eller i famillie med bønder, har de meget svært ved at være håndfaste overfor landbruget.
De konservative havde faktisk en politiker der så ud til at være miljøbevidst, nemlig Conni hedegård, men hun fik vist ikke meget indflydelse på regeringens miljøpolitik.
Nu vil jeg selv gerne have en rød regering.
Men i fremtiden kunne man også forestille sig en borgerlig regering der var mere miljøbevidst end den nuværende.

Man kunne godt privatisere vandløbene.
Min onkel var medlem at et liberalt parti der ville nationalisere alt jorden i Danmark og så skulle staten udleje den til de mennesker der vil betale mest for at leje den.
Det hed retsforbundet og havde en del tilhængere i 50erne og 60erne og var også i folketinget. 

PS. Verden som den er i dag er menneskeskabt, hvis der er noget menneskene er utilfredse med kan de lave det om. (citat af Paolo Freira)
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2011 kl. 22:48
Citat: medefisk

Men i fremtiden kunne man også forestille sig en borgerlig regering der var mere miljøbevidst end den nuværende.


Præcis mit ønske, men enhver regering der formår at tage bedre hånd om miljøet end det der bedrives nu, vil være en kærkommen forbedring.

Tak for et godt citat, og tak fordi du tager mine holdninger seriøst.

PS. Historien om restforbundet er da en interessant vinkel på sagen ...men deres mærkesag: Tvungen grundskyld, er vel næppe spiselig i liberale kredse i dag Wink


Redigeret af FD - 19 Mar 2011 kl. 23:04
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2011 kl. 23:16

Hej Finn Dahlin.

Nu er det jo bare sådan at vi er to som hedder Jim her i denne tråd.

Jeg har holdt rimeligt skarpt øje med denne tråd og bliver således nødt til at erindre dig om at du vist har fået byttet noget rundt på hvem af os der har sagt hvad, så det er ikke mig der er vendt rundt..den holdning jeg har givet ganske klart udtryk for har jeg stået ved hele tiden.

Mvh

Jim.

 

Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2011 kl. 23:32
Citat: scott

Hej Finn Dahlin.

Nu er det jo bare sådan at vi er to som hedder Jim her i denne tråd.

Jeg har holdt rimeligt skarpt øje med denne tråd og bliver således nødt til at erindre dig om at du vist har fået byttet noget rundt på hvem af os der har sagt hvad, så det er ikke mig der er vendt rundt..den holdning jeg har givet ganske klart udtryk for har jeg stået ved hele tiden.

Mvh

Jim.

Det har du da ret i, og det må du meget undskylde.Embarrassed

Så de dele der omhandler mine påstande om at du har været kryptisk eller inkonsekvent tager jeg selvfølgelig i mig igen, og div. indlæg er derfor retmæssigt opdateret ...resten består selvsagtWink




Redigeret af FD - 20 Mar 2011 kl. 00:18
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2011 kl. 23:51
Hej Finn.
 
Jamen det er helt ok med mig, i en lang tråd med diverse citater, samme navne mv kan det i kampens hede være som at holde fast på et stykke sæbe Handshake
Og hva...når alt kommer til alt er vi vel egentligt meget enige omkring de værdibegreber som vi alle har til fælles.
 
Mvh
Jim.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2011 kl. 23:52
Citat: scott

Hej Finn.
 
Jamen det er helt ok med mig, i en lang tråd med diverse citater, samme navne mv kan det i kampens hede være som at holde fast på et stykke sæbe Handshake
Og hva...når alt kommer til alt er vi vel egentligt meget enige omkring de værdibegreber som vi alle har til fælles.
 
Mvh
Jim.


Thumbs Up
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2011 kl. 23:54
Citat: map

Men hvad er "fuld kompensation"? Er det X kr. ligeså længe loven gælder eller noget andet.
 
Hvis det f.eks. er samme niveau som det der fastsættes ved erstatning for ekspropriation af jord kan jeg godt forstå hvis landmændene vil være skeptiske.
 
/Martin
nu skal landbruget jo nok få skubbet alt lovgivning i forhold til vandrammedirektivet frem til år 2027 - til den tid står de så med sorte per - for naturens skyld ville det jo være ideelt at kompensere dem økonomisk for at bringe jorden ud af drift - men helt ærligt - de burde ikke have en klejne for ikke at oppebære retten til at forurene vores natur. om 17 år kommer det jo helt gratis til staten at kvælstoffølsomme områder skal dyrkes ved kun at tilføre den mængde kvælstof væksten kan optage - så kan vi andre læne os tilbage og sige ja i har haft over 20 år at forberede jer - så den står for egen regning ( ikke at jeg tror dette kommer til at ske - de skal jo tilføres uanede midler til dette planøkonomiske projekt) derudover kan jeg kun (på trods af at jeg ikke bryder mig om planøkonomi) kun tilslutte mig, at staten får ejerskab over jordbesiddelser ved industri og landbrug
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 00:03
Citat: BG

Selvfølgelig er det håbløst at bede om stillingtagen til

http://ing.dk/artikel/116913-30-aars-krigen-mod-oekosystemet

Nå, men til de, der er interesserede i sandheden: Kig på DMI's kort over algeforekomster, når nu temperaturerne stiger en smule, og lad os så få en forklaring.
børge - hvad forsøger du at fortælle med dette - at hr. vejlby er driver lobbyistisk arbejde for landbruget ? eller mener du han har ret?? gider du så finde anerkendte videnskabelige artikler han har fået publiceret´om emnet og gøre mig opmærksom derpå? han er endnu en af landbrugets ensomme ulve der står og hyler i skoven.
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 06:35
Kære alle !
Alle (næsten) vi brugere herinde på 123nu er jo naturelskere, og på tværs af politiske skel, enige om at der skal ske nogle radikale handlinger i forhold til at forbedre naturensbetingerlser i dette naturmæssigt forpinte land.
Sådanne ændringer kan alene ske politisk,og sker ændringer af den ene eller den anden regering, vil jeg hilse det velkommen.
Så vi må skrige vores dagsorden fra alle hustage, og forsøge at samle opbakning bredt politisk til nødvendige reformer, der kan sikre vores børn mulighed for at fiske langs vore vandløb, søer og på kysten.
Jeg kan være bange for at vi der for nuværende elsker kystfiskeri i en periode (håber ikke den bliver for lang) må lægge vores elskede fiskeri på hylden, det er til at græde over.
Og jeg kan være oprigtig nervøs for hvad konsekvensen af denne alge opblomstring har medført, det mangler lidt at komme med nogel bud på ?
Så op på hustagene og skrig jeres dagsorden ud til offentligheden.
Bare lige for at være sikker, så det med hustagene er i overført betydning ;-)
 
 
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 10:34
Hvorfor skal vi lægge stangen på hylden?
 
/Martin
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gylle

Tilmeldt:: 24 Mar 2011
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gylle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 00:11
Måske kan vi sætte NATO ind mod landbruget - de er en trussel mod civilbefolkningen...Jens
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 00:23
Citat: map

Hvorfor skal vi lægge stangen på hylden?
 
/Martin
Det vil du måske opdage inden for de næste 2-3 uger....eller hen mod efteråret.
 
Mvh
Jim.
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 07:32
jeg gyser ved tanken om en rød regering ved magten...  politik er en herlig ting, men det handler, desværre også om andet end miljøet, og med gucci helle og willy ved roret, tvivler jeg på at der blir råd til miljø forbedringer, når man ellers ser hvor de vil smide penge hen.
 
det er skræmmende at se hvad der sker rundt omkring i naturen, og jeg står nok uden for parti for tiden må jeg indrømme, syntes egentlig ikke der er nogen af dem, der har noget synderligt at byde på, i det samlede hele...
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 09:21
Efte al den landbrugs/politikdiskussion, der har været her, og snart på alle andre offentlige forums, er det jo tydeligt at vi alle er mere eller mindre enige om een ting, og det er at vor natur, det være sig den generelle biodiversitet, det indimellen pressede liv i vandløbene, efter diverse "uheld" det formindskede naturareal i verdens mest udnyttede land, eller sidst vore pressede fjorde og havet omkring os, har brug for oprigtig ment hjælp, for at det ikke skal ende, der hvor det bliver umuligt eller meget svært at rette op på igen.
 
Om man er rød eller blå, er jo for den sags skyld fuldstændig ligemeget, men jeg tror at mange har bemærket tegnene den nuværende regerings manglende vilje til at gøre noget der virkelig batter, de sidste 10 år, har ihvertfald stået mere i økonomiens tegn, end naturbevarelsen, herfor taler utallige undersøgelser og rapporter deres altfor tydelige sprog, var den økonomiske side så bare tilsvarende god, så kunne man sige , jamen så havde det jo haft en mening, men se hvor det sejler, perioden har endda indeholdt et enormt opsving, der blev soldet væk i såkaldte skattelettelser.
 
Så derfor er det måske nu, en ide at prøve noget nyt, ikke at jeg personlig tror der sker de store kvantespring indenfor naturens tilstand, ved det uundgåelige skift der kommer, til det er naturen blevet altfor presset, det tager år, mange år, og der bliver et frygteligt jammer, fra visse hidtil yderst begynstigede erhverv, men noget skal jo ske, så lad os se fremad, og håbe på det bedste.
 


Redigeret af Keld P. - 29 Mar 2011 kl. 09:21
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 09:40
godt sagt keld....Thumbs Up
 
men, man skal også huske på muligheden for en evnt forværring af situationen, i forbindelse med evnt skifte.
 
men ja, vi må håbe på det bedste
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 10:49
Hmm... Jeg fatter den heller ik' helt...
 
I jagten på forklaringer melder trangen sig også, trangen til at udpege de ansvarlige. Derfor går der partipolitik i den, om det er gavnligt eller ej for debatten, kan man vel ikke stille sig til dommer overfor?? Liberal eller ej...
 
Årsagen til denne hurtige sammenkobling skyldes, mener jeg, at landbruget og miljøet i dag er blevet politiseret i en sådan grad, at det snart minder om en form for religiøs nyvækkelse. Vi støtter landbruget med milliarder og lægger afgifter på diverse miljøskadelige stoffer. Vi har på mange måder mistet kontakten til de politiske idealer, som var med til at skabe tanken om velfærdsstaten, men nu er de svære at finde, da TANKEN OM VELFÆRDSSTATEN befinder sig i et røgslør af fobrugsgoder og fri markedstendenser. Hvad har vi så at forholde os til og investere vores følelser i?? Vi har den vilde natur og reservater både til lands og vand, vi har landbruget og bæredygtige produktionsforhold, vi har den økologiske tanke og fairtrade, der som en ny religiøs samvittighed lægger sig ud over os ALLE, når vi vil købe en liter mælk i et supermarked. Det er vigtigt, at vi signalerer til vores medmennesker, at vi er bevidste om, at vores forbrugsvaner har en miljømæssig konsekvens, og at vi som forbruger tager konsekvensen heraf.
 
Partipolitisk fnidder fnadder, der her får sindene i kog, vidner vel bare om, at folk reelt er bekymret for miljøet, men at prioriteringen i forhold til, hvorledes denne problematik bedst håndteres, er forskellige!!??
 
"...så mangler vi bare, at blandt andre du forstår det Henrik, for så ville du forstå hvorfor JEG NETOP IKKE ØNSKER AT DISKUTERE PARTIPOLITIK I DENNE DEBAT DA DET ER ØDELÆGGENDE FOR DEBATTEN, og afskærer en god del af os fra at deltage konstruktivt.."
 
At den skulle afskære en del af os konstruktivt, som du skriver, forstår jeg simpelthen ik'... Den partipolitiske, miljømæssige eller økonomiske indfaldsvinkel til et givent emne er vel bare med til at belyse en given problematik på forskellige måder... Men hvis det er nuanceringen eller mangel på samme (IRONI), som du er bange for at miste... Så er vi to helt enige (IK' IRONI)...
 
Fortsat go' dag
Gråfrede
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres