Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UL fletline

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UL fletline
    Sendt: 10 Mar 2011 kl. 22:46
Hvilken fletline vil I anbefale til UL og let kystfiskeri?
 
Der er et SPRO Red Arc 10100 på vej med posten fra tyskland og det skal jo fyldes op, men med hvad? Hjulet skal sidde på en Guideline Explorer 7fods 2-12g og en savage gear parabellum 9,2" 3-16g. Jeg har fisket lidt med Power pro, men den laves kun ned til 0,10, er det ikke for tykt til mit setup?
 
Hvad bruger I andre i den lette skala?
 
 
MVH Frank
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2011 kl. 22:48
Gerne links til gode tilbudWink
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2011 kl. 23:29
Whiplash 0,06 eller fireline 0,08. Sidstnævnte virker på trods af den lidt højere diameter lige så tynd.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2011 kl. 23:42
Jeg  har i godt 2 år fisket med Stern microfuse 0,08 mm...... Jeg har prøvet både 0,10 og 0,08 mm.........og sjovt nok har jeg oplevet at 0,08mm har holdt bedre end 0,10mm, men det kan selvfølgelig være en tilfældighed. Men jeg har endnu ikke haft problemer med 0,08 mm......fisker også med den i vesterhavet efter makrel/havbars. Fik blandet andre en havbars på godt 56 cm og 2 kg sidste sommers uden problemer overhovedet(se profilbillede), og den ville ellers hive noget line af hjulet, skal jeg hilse og sige Cool
Linen fåes også i en 0,06 mm, men har ikke prøvet den....og om der findes mindre udgaver ved jeg ikke.
Til at det er en hvid line, syntes jeg iøvrigt at den er dejlig nem at se over vandet. Jeg syntes, at jeg tidligere(afhængig af lysforhold) havde svært ved at se min 0,10mm fireline crystal, men det kan jo være, at de har fået forbedret deres liner siden jeg brugte dem. Iøvrigt syntes jeg jo at berkleys fireliner også er udemærkede og gode liner. Der er sikkert også mange andre liner der er gode, men jeg kender som sagt kun disse 2 liner....fireline crystal og black/smoke...og så Stern Microfuse.
Jeg har også hørt rigtig meget godt om Sufix power pro liner og så Spidrewire i en eller anden grøn version........men jeg har også hørt, at Spiderwire har en hvid version, som skulle være knap så god i sine fiskeegenskaber, men det er kun hvad jeg har hørt og læst.
Men som du nok kan regne ud, er jeg kun til "hvide" fusions/fletliner....derfor har jeg ikke prøvet Sufix power pro endnu.......Jeg vil bare ikke fiske med sort, gule eller pink fletliner!!.............ja.......jeg ved det godt!....det er noget pjat!!...Men det vil jeg altså bare ikke!! Wink
Knæk og bræk
Michael L. 
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2011 kl. 23:59
Linen du bruger hedder stren og ikke stern. Den hvide spiderwire hedder invisibraid. Generelt er spiderwire kanon gode flettede liner.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 00:02
Citat: NicolaiH

Linen du bruger hedder stren og ikke stern..
Hæ hæ........skal sgu nok passe......har nu altid kaldt den for Stern.....Det lyder da også bedre! Wink 
Mvh.
Michael L.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 06:24
Jeg har den omtalte Stren Microfuse i 0,06mm på mit ul hjul, og den fungerer upåklageligt. Har hverken haft linekludder eller problemer med at den er knækket, den fungerer bare som den skal :)
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 08:36
Har luret lidt på Stren´s Microfuse og Berkley´s Whiplash i 0.08 versionerne. Har forsøgt at finde dem på bud, men hvis de endeligt er på bud, så er det altid de meget tykke versioner der ikke bliver solgt meget af.
 
Jeg takker for jeres input, jeg søger videre i koampen for den gode lines sagWink
 
Flere inputs er velkomne - Franke
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 08:47
Er der nogen der kan linke til et billigt sted hvor de har en af de 2 liner på bud i mere end 120m ruller?
 
MVH frank
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres