Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluestang øjeplacering ved ombyg

 Besvar Besvar
Forfatter
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluestang øjeplacering ved ombyg
    Sendt: 08 Mar 2011 kl. 08:42
Hejsa ..
Jeg har en fluestang som til mig har en fin aktion,, blot har jeg konstateret at den i forhold til mine andre stænger er dårligere til at skyde line,, dette er især ved brug af wf liner ..

Efter min roden rundt for at finde information om fluestangsbyg,, ser det ud til:
Den er efter anbefaling monteret med mindst et slange øje for lidt på stangen,,

Stangen er en Loop opticoast #6,, og sammenlignet med f.eks min Sage xi2 er alle øjerne generelt mindre ?

Nogen klare gode linier for opbygning, med erfaring med en kyst/saltvandsmonteret fluestang modtages gerne
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 08:55
Hej Klaus
 
Der er delte meninger om hvad der er optimalt vedr. montering af øjer på stænger.
1. store øjer skulle give en bedre evne til at skyde linen, men hvor meget det giver er der ikke rigtig nogen der kan sætte tal på så vidt jeg ved.
2. Små øjer giver en hurtigere stang da vægten reduceres, ligeledes her er det måske minimalt, men dog mærktbart.
3. Flere øjer går at linin skyder bedre, men den øgede vægt medføre en langsommere stang.
 
Så der er som du kan se ike et entydigt svar på dit spørgsmål.
Men er du ellers tilfreds med aktionen på stangen, så ville jeg ikke gøre det meget om.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 23:15
Måske er det fordi linen du bruger passer bedre til din Sage stang end den du bruger på Loop stangen. En lidt for let line gør skydningen føles mere hæmmet og besværlig
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres