Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multi: Inshore / Toro / Calcutta / Cardiff

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Multi: Inshore / Toro / Calcutta / Cardiff
    Sendt: 04 Mar 2011 kl. 13:09
Jeg søger et allround multihjul (gerne venstrehånds indspinning), som skal bruges til lidt af hvert:
  1. Kystfiskeri
  2. Spinnefiskeri (ikke med naturlig agn) Gedde - Sandart
  3. Måske lidt let jerk
  4. Måske et par fladfisk fra stranden med familien
  5. Etc.......

Har Amb. 6500 C Syncro, men søger en mindre/lettere/bedre kastende model.

Har læst om Shimano Calcuttas fortræffeligheder, men økonomisk er det lidt over målet til mit behov, men hvad med Shimanos billigere Cardiff?
 
Et lavprofil kunne også være spændende. Jeg er i denne forbindelse klar over de mange begejstrede tilhængere af Amb. Revo Toro og HS-modellen til jerk-fiskeri, men når jeg nu nok i 70 % af tiden vil bruge hjulet til fiskeri i saltvand, er Amb. Revo Inshore så ikke et bedre valg for mig.
 
Andre forslag af mindre godtkastende modeller?
 
Wink Nicolai
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 13:23
Revo inshore er et udemærket valg, efter hvad du beskriver du skal bruge hjulet til.
Mvh Morten
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:26
Hej Nicolai
 
Der er masser af muligheder.
Toro bliver nok lidt stort til det meste af det du snakker om.
Revo Inshore får gode anmeldelser.
Men også f.eks. Daiwa Coastal Inshore er et fint hjul.
 
Generelt vil jeg anbefale Daiwa's hjul da de virker mere stabile end ABU's hjul, jeg har dog ingen praktisk erfaring med revo hjulene fra ABU.
 
Og husk så at med mindre du står på vestkysten i DK er det meste af vores vand nærmest brakvand, så med lidt vedligehol kan de fleste hjul holde i mange år.
 
PS: Jeg bruger selv dette hjul:


Redigeret af mahon - 04 Mar 2011 kl. 14:29
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Bent Sigh Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bent Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2001
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bent Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 15:30
Hej Nicolai.
Jeg er meget glad for mit Revo inshore. Købte det for et par år siden, og det funkler bare.
Jeg var lidt skeptisk i starten m.h.t. måden skålen til evighedsskruen er monteret. På andre Amb. hjul vender åbningen nedad, men på Revo inshore og andre Revo-hjul vender det fremad.
Jeg tænker her på, at evt. skidt/smuds og andet havde lettere ved at samle sig i skålen på Revo-hjulene, men det er ikke noget jeg har obs. som et problem.
Jeg bruger mit til boble og flue fiskeri, åen og Vesterhavet efter makreller når det er tid.
Jeg bruger også andre hjul(Mörrum, Eon, uc) og hvilket der er bedst, tja, jeg er glad for alle mine hjulSmile
Men som sagt kan jeg varmt anbefale Revo inshore
Vh.
Bent
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 16:12
Jeg valgte at købe et brugt Calcutta,, billigere end nyt revo,,, det har overhalet nedbrudte Inshore  hjul..
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 16:14
Men hvorfor egentlig søge et hjul til det hele?
Du har jo grundlag for at købe en 3 - 4 hjul der!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
frederik muchitsch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Muggi

Tilmeldt:: 22 Feb 2006
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Muggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 16:35
Hej Nikolai
Jeg har både et calcutte 201 og et Inshore i venstrehånd du kan prøve og købe hvis du kan lide dem.
VH Frederik      
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 20:03
Hej Martin,
 
Tak for dit input. Ja den er god, man kan aldrig få grej nok, men 3-4 multihjul er nok lige i overkanten når jeg 80 % af min fiskeri p.t. forgår med fluestangen, og det virker lidt tosset med en multimølle på fluestangen, men måske det skulle prøves Tongue.
 
Hvad skal sådant et Daiwa Advantage koste, og hvor har du handlet?
 
/Nicolai
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 20:08
Tak til alle input, men er der slet ingen der har erfaringer med andre gode hjul?
 
Ingen kommentarer til Shimano Cardiff? Umiddelbart virker Amb. Revo Inshore som et bedre valg, for skal det være Shimano skal det vel være Calcutta eller?
 
/Nicolai
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 20:31
Hej Nicolai
 
Jeg har købt det hos Grejbiksen.dk. Hjulet koster i omegnen af 2000,- men mon ikke man kan handle lidt rabat hjem.
Ellers er der lige nu tilbud hos dem på flere rigtig fede hjul.
Ókuma er også kommet med nogle tilsyneladende fede hjul, de kan ses hos www.lionfish.dk , jeg har haft dem i hånden, og første indtrykket er godt, men som sagt det er førstehåndsindtrykket.
Som tidligere skrevet er jeg mest til Daiwa hjulene, deres konstruktion og bremse system er bare rigtig gode!
Har desværre aldrig haft er Shimano Calcutta, men det skal jeg nu nok få, så jeg kan ikke rigtig sammenligne dem med de andre.
Af runde hjul vil jeg fremhæve ABU's Ultra Cast serie sam stadig kan fåes enkelte steder til gode penge.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 20:52
Hej Martin,
 
Jeg har netop været et smut forbi Grejbiksen hjemmeside, og dels er dit omtalte Daiwa ikke at se, og dels har jeg lidt svært ved at få øje på de omtalte tilbud, men det er måske blot fordi de ikke er synlige på hjemmesiden?
 
/Nicolai
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 21:20
Jeg er ikke sikker på at de har Advantage hjulet længere.
Men de andre skal du nok lige ringe til dem på.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 07:21
Hej Nicolai !
Bare jeg nu ikke får alt for megen ballade over dette link.
Blot hvis du drømmer om en Calcutta er her måske cahncen ?
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 12:06
Hej
 
Jeg har et Cardiff 301 på 3. - 4. år vil jeg tro. Jeg har ikke brugt det super meget, men brugt det lidt i båden efter fladfisk og på kysten til bombarda og flue. Jeg har ikke noget negativt at sige om hjulet, tværimod, men jeg har heller ikke noget sammenligningsgrundlag, andet end store trolling og pirkehjul. For mig virker det perfekt, så grønt lys her fra
 
MVH frank
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres