Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Krogvalg til Rørfluer/testet

 Besvar Besvar
Forfatter
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Krogvalg til Rørfluer/testet
    Sendt: 28 Feb 2011 kl. 16:54
Eksempelvis i Skjernåen hvor vi skal bruge kroge uden modhagere. Her kunne jeg godt tænke mig at høre din mening omkring krogvalg(?), hvis du selv har erfaring med disse(?) - klemmer du modhagerne ind (?) eller har du fundet en god modhageløs krog mærke, som bare fungerer til dine rørfluer(?) Har du erfaring fra ind/udland, vil jeg (sikkert også andre) naturligvis gerne høre nærmere. 
Mvh. Heine
Til top
PH Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PHPHPH

Tilmeldt:: 25 Feb 2011
Geografisk: Sdr. Felding
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PHPHPH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 18:04
jep, det var jo skønt om den lokale grejforhandler i Skjern havde alt i modhagerløse kroge.
Det er jo kommet for at blive, så det må være en opgave for Korsholm at få fat på inden sæsonstart.
PH
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 18:14
Jeg for står ikke helt folks skepsis omkring at klemme modhagerne ind. Jeg bruger mit fluestik,hvor krogen lige kan stikkes ind og få et lille klem.

I år har jeg købt nogle Karpe enkelt kroge jeg forvente kan gøre jobbet.

/Esben
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 18:17
Spør ved korsholm De ved hvilken kroge der bare dur
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 19:02

Jeg vil anbefale Daiichi D1648 Alec Jackson’s Salmon & Steelhead Tube Fly. De er utroligt seje i materialet, skarpe og tynde. Modhagen klemmes let ned uden at beskadige krogen. De er en anelse offset. Kim Rasmussen i SalmonFly plejer at have dem på lager.

Ryan Wink
Til top
Helge Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
buller

Tilmeldt:: 20 Apr 2006
Geografisk: Tarm
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér buller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 19:45
Har snakket med den gode Mikkel ved Korsholm. De får div kroge uden modhager hjem inden sæson starten. Bruger selv dobbelt kroge størelse 6-8 til mine rørfluer til Varde/Skjern å. De fungerer fint for mig.Wink
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 20:23
Så har de også kun lige godt og vel brugt et års tid på at frem trylle modhagerløse kroge Wink



Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 22:37
Citat: buller

Har snakket med den gode Mikkel ved Korsholm. De får div kroge uden modhager hjem inden sæson starten. Bruger selv dobbelt kroge størelse 6-8 til mine rørfluer til Varde/Skjern å. De fungerer fint for mig.Wink
 
Håber, at de bestiller nok hjem  -  også i mindre størrelser, da det ikke kun er til storlaksene i Skjern, at modhageløse kroge er sagen! Clap
Mvh JB
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 09:03
hey Ryan
lyder spændende,tak.det må jeg ha undersøgt nærmereBig smile
Vh Heine
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 09:24

Kære Helge

den er jeg HELT med på,men ser du,det var interessant at høre om nogen på tråden har andre foreslag.Andre typer krogvalg,andre erfaringer.Som du kan læse i Sportsfiskeren kommer de nye kroge fra Owner til Korsholm midt i April !(vis trekroge),derfor kunne det jo godt være, at nogen ligger inde med nyttig viden om modhageløse kroge,som kunne komme flere til gavn.Eksempel som Ryan,måske andre også.
Emnet er forholdsvis nyt i Danmark,så måske det er en ide at være åben,for emnet,erfaringer,folks kendskab til fabriksfremstillede krogvalg osv,og så vidt jeg ved er ingen dobbeltkrog fabriksfremstillet endnu,modhageløs.
Vh Heine.
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 09:33
Hejsa Mads
Helt enig i dit synspunktWink
vh Heine.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 10:34
Hvis det er et krav at bruge modhageløse kroge så mange steder i verden, som man kan læse her på forum, så er det meget mærkeligt at der ikke er en krogproducent der har taget emnet op og lavet indtil flere serier med modhageløse kroge...
 
Det må jo alt andet lige være nemmere (og billigere) at producere dem, da det er minimum en arbejdsgang man kan spare...
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 10:48
Jeg har brugt Loops dobbeltkroge siden de kom på markedet - både til rør og til krogfluer - hvor jeg så klemme modhagerne ind med en lille fladtang, efterhånden som krogene tages i brug.
Det har jeg tænkt mig at blive ved med, fordi jeg lander mere end 4 ud af 5 laks, som jeg har haft på i over 10 sekender på nævnte fabrikat - og krogene kan samtidig frigøres med et enkelt snuptag.
K&B     Orla Bertram-Nielsen
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 10:57
Hej klaus
det samme spørgsmål rumstere herfra,eftersom det virker sku lidt fjollet at skulle blive ved at klemme modhagere ned på tredje sæson.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum