Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vision GTFour DH Lite # 7; 11'9"

 Besvar Besvar
Forfatter
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vision GTFour DH Lite # 7; 11'9"
    Sendt: 15 Feb 2011 kl. 11:38
Er der nogen der har erfaring med ovenstående stang og hvilken?
 
 
Til top
Stefan E Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mester5

Tilmeldt:: 15 Aug 2004
Geografisk: Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mester5 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2011 kl. 12:13
Hej..
Jeg har tidligere haft en 11.6´ # 6 og har kun godt at sige om denne..
Jeg har ved lejlighed også prøvekastet 11´9ern, og mit valg faldt på den lettere udgave, da jeg synes den fungerede godt som switch og kastede rigtig godt som tohånds..
Hvad du end har i tankerne, så er det en god stang til det lettere fiskeri..
God fornøjelse..
Wink
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2011 kl. 14:28
Hej
Jeg har ligesom Steffan kun gode erfaringer med #6eren, faktisk er den laks på 9,5 kg fra Skjern å på mit profilbillede, fanget med den stang. Det er en rigtig god let tohånds som kaster rigtig godt med et Ace-hoved.
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2011 kl. 18:47
Hej Bendtsen.
 
Hej købte den omtalte stang brugt på dette forum sidste vinter.
 
Jeg er meget godt tilfreds med stangen som har en behagelig aktion og kaster fremragende. Jeg bruger den i skjern og Karup med største fornøjelse.
 
Jeg glad for min, som med alt mit andet vision grej.
Til top
Morten Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten 1602

Tilmeldt:: 30 Jan 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten 1602 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2011 kl. 18:52

Hejsa

Jeg har en 11,9 #7, har brugt den i Karup med skydehoveder på 18-21 gram. Kaster rigtigt godt, kan klart anbefales.....den er iøvrigt til salg hvis du er interesseret...
 
/Morten
2182 4834
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2012 kl. 21:16
hiver lige denne meget gamle tråd frem af gemmerne..
 
sagen er den jeg søger lidt er erfaringer med liner til gtfour dh lite og faldt over tråden..
 
Jeg skal bruge lidt hjælp til hvad i andre bruger på 11,6" #6 modellen.. For den står opgivet til 23 gram.. Men Morten skriver han benytter 18-21 gram på en #7.. Hvad bør jeg satse på til overhånds og korte rullekast i åen..
 
Har 275 grains teeny tip taper og 17 gram zpey Compact.. Er det noget der kan bruges eller skal jeg på jagt efter endnu en vægt i skydehoveder..
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2012 kl. 23:16
Hej Rene
Jeg bruger de anbefalede 23 gram,og det virker.Bruger den på kysten,så det er mest overhåndskast.Bruger et Ace skydehoved.
vh
Jens
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2012 kl. 05:47
Citat: jens30

Hej Rene
Jeg bruger de anbefalede 23 gram,og det virker.Bruger den på kysten,så det er mest overhåndskast.Bruger et Ace skydehoved.
vh
Jens
takker for hjælpen..
 
Prøver lige og smide de to liner på og prøve dem, og ellers må jeg på jagt efter 23 gram synke 5-7 eller lignende..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2012 kl. 17:46
ja vejret var ikke det bedste, men følte alligvel jeg skulle ud og prøve stangen på græs.. og få afgjort om jeg skulle på jagt efter anden line til det, og bruge et par af de kolde dage til denne øvelse..

Jeg smed min teeny tip taper på, og brugte lige 15 min på at prøve at kaste med først begge hænder, og siden et par kast med en hånd.. og med de 275 grains må jeg indrømme at stangen spænder fint efter min smag.. Hovedet er meget kontant og de kun 6,6 meter laver normalt hårdt turnover.. men det kastede sådan set fint til små korte kast i de åer jeg normalt fisker..

så nu er de kolde dage som jeg skulle have brugt på at finde skydehoveder eller liner, lavet om til dage til fluebinding til sæsonen..

men aktionen er ganske rap, og det lidt lette hoved til stangen gør at stangen ikke flexer ret dybt men arbejder ret langt oppe mod toppen.. fungerede fint for mig og lykkedes da at kaste hele teeny linen ud med to hænder på styret Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
michael gehrt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
skovtrold

Tilmeldt:: 28 Jul 2008
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skovtrold Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2012 kl. 18:18

Hej findes 11.9 i klasse 8

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2012 kl. 18:27
ikke hvad jeg ved af.. Og kl 6 modellen ser også ud til at være udgået..
 
Så skal det være en klasse 8 skal du se efter deres nye switch på 10,11"..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2012 kl. 18:44
Det var godt nok en let Line n
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2012 kl. 18:50
Ups....
Det var godt nok en let line , når man tænker
på hvad vision selv anbefaler

har selv stangen i klasse 7 og der er den anbefalede
vægt 26 gram .
har ingen line til den endnu 😞men det bliver da sjovt
hvad jeg finder passende..

Vh Tommy
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2012 kl. 18:53
ja i forhold til hvad vision anbefaler er linen ganske let..
 
Men skal lige med til historien at teeny linen kun er 6,6 meter i klumpen og uden fronttapering.. Så kræver en rimelig stiv pind hvis den skal på en enhånds..
 
og Morten bruger også kun 18-21 gram på hans #7..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2012 kl. 19:04
                                        Skagit    Scandi     AFS     Scandi      Switch
                                                                                Short    
                                        A    B      A    B     A    B    A    B        A    B         Outbound
GT4 Catapult 11' 6" #7 425 475 410 435 6/7 7/8 #7 #8 - - 6/7 7/8 - - WF9

Line anbefalinger fra rio A for øvede og B for begyndere eller folk som vil have stangen til at arbejde dybere i klingen..

så rio deler også opfattelsen af de 26 gram til scandi..

mine 18 gram er til overhånds og med kort kort klump.. til underhånds ville jeg nok også lande på de 23 gram med 11 meter skydehoved og langt forfang..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
michael gehrt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
skovtrold

Tilmeldt:: 28 Jul 2008
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skovtrold Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2012 kl. 19:24
hej morten har lige sms til dig ang din stang
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2012 kl. 20:30
Citat: skovtrold

hej morten har lige sms til dig ang din stang
 
Husk lige tråden ikke er helt ny...
 
Lånte den bare frem for at lave ny om samme stang Shocked
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2012 kl. 13:23
Rene
Har du et link til det med Rio linerne kan ikke finde det

Vh Tommy
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2012 kl. 16:01
her er et link
 
 
desværre på de nye catapult modeller..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2012 kl. 16:53
Takker🐟
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2012 kl. 17:19
Citat: Tommy:)

Takker��
 
Så lidt.. Håber du kan bruge listen til noget.
 
Var overrasket over hvor godt jeg følte det kørte for mig med de ca 18 gram..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres